تاریخ : دوشنبه 7 مرداد 1398
کد 2548

در نشست مدیرعامل بانک رفاه کارگران با هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان مطرح شد:

تقویت خدمات ارزی بانک رفاه کارگران،خواسته فعالان اقتصادی استان اصفهان

نشست مدیرعامل و معاونین بانک رفاه کارگران با هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در سالن اجتماعات اتاق اصفهان برگزار شد.
تقویت بخش ارزی بانک رفاه می تواند به چرخه اقتصاد استان اصفهان کمک کند
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان ،مسعود گلشیرازی رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست گفت:بخش ارزی یکی از بخش های مهم و اثرگذار هر بانک است و بانک رفاه با تقویت این بخش می تواند در اقتصاد استان اصفهان نقش موثری ایفا کند.
وی  تعامل بانک ها با فعالان اقتصادی را عامل ایجاد حرکت بنیادی در چرخه اقتصادی و صنعت کشور  برشمرد و گفت:همراهی و همگامی بانکها با بنگاه های اقتصادی می تواند اقتصاد کشور را در شرایط تحریم کنونی پویا و فعال نگه دارد.
رییس اتاق بازرگانی اصفهان تاکید کرد:بنگاه های اقتصادی در شرایط کنونی می توانند با تقویت صادرات غیر نفتی زمینه ورود ارز به کشور را با همکاری بانکها فراهم کنند.
گلشیرازی با اشاره به سپرده گذاری سالانه  105 هزار میلیارد تومان در استان اصفهان گفت:بانک رفاه کارگران می تواند سهم بیشتری این سهم را به خود اختصاص دهد .
رییس اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به افزایش نرخ ارز طی یک سال گذشته و نیاز بنگاه های اقتصادی به تامین مالی بیشتر گفت:یکی از چالش های بنگاه های اقتصادی استان اصفهان  سرمایه در گردش است که نیاز به افزایش حد اعتباری بانکها به ویژه بانک رفاه در استان دارد.
 استان اصفهان پس از تهران بیشترین مبادله ارزی بانک رفاه  در بین استانها داشته است
محمد علی سهمانی اصل  مدیر عامل بانک رفاه کارگران در این نشست گفت:این بانک به صورت 100 درصدی تحت تملک سازمان تأمین اجتماعی بوده و وجود بیش از 100 هزار میلیارد تومان دارایی در هلدینگ شستا و دایره وسیع خدمات تأمین‌اجتماعی به 42 میلیون ذی‌نفع خود باعث شده تا انجام امور بانکی تأمین اجتماعی به عنوان مأموریت اصلی بانک رفاه عنوان شود.
وی تصریح کرد:بانک رفاه 9 درصد منابع مالی و 11 درصد سهم تسهیلات بانک های تجاری کشور را به خود اختصاص داده است .
 وی خاطرنشان‌کرد: دولت در شرایط حاضر به دلیل شرایط خاص خود، توانایی بازپرداخت بخشی از بدهی‌های خود به تأمین اجتماعی را نداشته و بانک رفاه در چارچوبی مشخص، مسؤول جبران کسری‌های سازمان تأمین اجتماعی بوده است و با 10 هزار نفر نیرو و بیش از هزار شعبه در تمامی استان‌های کشور، خدمات مالی متنوعی به مشتریان خود عرضه می‌کند.
سهمانی مجموع دارایی‌ها این بانک را 110 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: میزان سپرده‌های نزد بانک رفاه بالغ بر 90 هزار میلیارد تومان بوده، مانده تسهیلات این بانک بالغ بر 75 هزار میلیارد است و 20 هزار میلیارد تومان نیز ارزش روز سبد سرمایه‌گذاری این بانک است
وی معوقات بانکی بانک رفاه در استان اصفهان را یک درصد عنوان کرد و گفت:این در حالیست که این سهم در سایر بانکها 11 درصد است و آن مهم نشان از همراهی مشتریان بانک دارد.
سهمانی از افزایش 30 درصد حد اختیاری  سرپرستی بانک رفاه کارگران  استان اصفهان خبر داد و گفت: چنانچه سرپرست بانک رفاه استان درخواست افزایش حد اعتباری داشته باشد با موافقت هیات مدیره روبرو خواهد شد.
محمدرضا رجالی عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست، شوک های ارزی دو سال اخیر را چالش جدی بنگاه های اقتصادی برشمرد و گفت:بانکها با همراهی بنگاه های اقتصادی می توانند پیامدهای ان را به حداقل برسانند.
اصغر اخوان مقدم دیگر عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست خواستار شفاف سازی نرخ محاسبه تسهیلات بانک رفاه شد.
غلامرضا اخوان فرید دیگر عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست خواستار تناسب محاسبه معدل حساب با هر بخش شد و گفت: هر بخش اقتصادی را باید متناسب با بخش خودش برای ارایه تسهیلات مقایسه کرد.
محمدصادقی رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست خواستار مشارکت بانک رفاه در توسعه گلخانه های استان شد .
رضا برادران دیگر عضو هیات نمایندگان در این جلسه سرعت بخشی به خدمات ارزی را یکی از درخواست های فعالان اقتصادی استان برشمرد و گفت:رفع تعهدات ارزی برای واردکنندگان تجهیزات پزشکی زمان اندکی است که نیاز به بازنگری دارد.
 
آلبوم تصاویر 9071-5-1398