تاریخ : چهارشنبه 2 مرداد 1398
کد 2541

گلشیرازی دردیدار با رییس نمایندگی بازرگانی فدراسیون روسیه در ایران :

اعزام هیات تجاری اصفهان همزمان با گرامیداشت بیستمین سال خواهرخواندگی اصفهان و سن پترزبورگ

رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: هیات تجاری استان اصفهان همزمان با آیین گرامیداشت بیستمین سال خواهرخواندگی اصفهان و سن پترزبورگ با هدف تقویت روابط اقتصادی این دو شهر خواهرخوانده اعزام می شود.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان ،مسعود گلشیرازی در دیدار رییس نمایندگی بازرگانی فدراسیون روسیه در ایران تصریح کرد:اصفهان و سن پترزبورگ دو شهر صنعتی و اقتصادی ایران و روسیه می باشند که می توانند نقش موثری در افزایش تبادلات تجاری دو کشور داشته باشند.
وی افزود:هیات تجاری اصفهان بر اساس مزیت های استان و قابلیت صادرات به روسیه اواخر مرداد ماه به این شهر فرهنگی و اقتصادی اعزام می شود.
گلشیرازی خواستار تعمیق روابط اقتصادی و سرمایه گذاری شرکت های روسیه با شرکت های استان اصفهان در بخش آهن وفولاد،تولید دارو،ساخت اتوبوس و کامیون،محصولات کشاورزی و خدمات گردشگری شد و گفت:راه اندازی خط هوایی مستقیم اصفهان با یکی از شهرهای مسکو و سن پترزبورگ می تواند به تقویت روابط اقتصادی دو کشور منجر شود.  
گلشیرازی تولید محصولات گلخانه ایی را از مزیت های استان اصفهان در روابط اقتصادی با روسیه عنوان کرد و گفت:اصفهان می تواند در قالب کشت گلخانه ایی بخش قابل توجهی از نیاز بازار روسیه را تامین کند.  
وی با اشاره به وجود جاذبه های تاریخی و فرهنگی اصفهان گفت:این شهر می تواند یکی از مقصد های گردشگری شهروندان روسیه باشد و  سرمایه گذاران روس می توانند در صنعت گردشگری استان اصفهان سرمایه گذاری سودآوری کنند .
وی تاکید کرد:سند توسعه استان اصفهان بر توسعه صنعت گردشگری است و برنامه جذب گردشگر این شهر طی دو سال آینده بایستی به 15 برابر میزان فعلی برسد.
رستم ژیگانشین رییس نمایندگی بازرگانی فدراسیون روسیه در ایران در این دیدار گفت:تلاش این نمایندگی برقراری رابطه تجاری بین شرکت های روسی و ایرانی است و استان اصفهان یکی از استان های توانمند و دارای پتانسیل برای ارتباط با روسیه محسوب می شود.
وی از پیگیری موانع ارتباطی بین شرکت های روسی با شرکت های استان اصفهان خبر داد و گفت:بازرگانان و صنعتگران استان اصفهان می توانند از ظرفیت این دفتر نمایندگی برای ارتباط با شرکت های روسی استفاده کنند.
 بوریس بورمیستروف سرکنسول روسیه  در اصفهان در این دیدار از صدور روادید روسیه کمتر از یک ساعت برای بازرگانان اصفهان خبر داد و گفت:لازمه صدور این روادید صدور دعوت نامه برای شرکت های اصفهانی  از سوی شرکت   روسی است .
وی افزود:موارد خاص صدور روادید برای بازرگانان اصفهان ازطریق سرکنسول گری روسیه در اصفهان قابل انجام  است.
سید حسن قاضی عسگر معاون اقتصادی استانداری اصفهان در این دیدار گفت:استان اصفهان در بخش های صنعتی ،کشاورزی،فناوری اطلاعات  و گردشگری می تواند با روسیه روابط اقتصادی عمیق تری تعریف کند.
آلبوم تصاویر 9065-5-1398