تاریخ : شنبه 29 تير 1398
کد 2537

یک کارشناس تبلیغات در اتاق بازرگانی اصفهان:

شعارهای تبلیغاتی باید واقع گرایانه باشد نه تخیلی

یک کارشناس و مدرس تبلیغات گفت:شعارهای تبلیغاتی شرکتها در معرفی کالاهای خود باید واقع گرایانه و مبتنی بر ویژگی های منحصر به فرد باشد و از تخیل و فرافکنی باید خودداری کرد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان،امین عابد در کارگاه آموزشی تبلیغات و بسته بندی در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد:متاسفانه بسیاری از شعارها و تیزرهای تبلیغاتی در ایران بر تخیل و غیر واقع بودن تاکید دارد.
وی تصریح کرد:شعارهای غیر واقعی مخاطب و مشتری را از اعتماد به کالا و شرکت سازنده دور می سازد.
وی آگاهی از برند،شناخت برند،یادآوری برند و یکه تازی برند را چهار مرحله ایجاد یک برند عنوان کرد و گفت:کمپانی های بزرگ تولیدی بین المللی  همواره برای یادآوری حضور در بازار به تبلیغات می پردازند و در این در حالیست که این روند در محصولات ایرانی کمتر دیده می شود.
وی با اشاره به تبلیغات کوکا کولا و مرسدس بنز در شبکه های مختلف رسانه ایی گفت:این شرکت های برای یادآوری مخاطبین و مشتریان هر ساله بسته های تبلیغاتی خلاقانه ایی تعریف می کنند.
وی افزود: انطباق تبلیغات با ویژگی های مخاطب هدف اصلی تبلیغات است و در این راستا باید ویژگی دموگرافیک شامل جمعیت شناسی،سن،جنسیت ،درآمد،تحصیلات و مذهب مورد توجه قرار بگیرد.
عابد بودجه بندی تبلیغات را یکی از مسایل مهم شرکت های اقتصادی در  معرفی محصولات و خدماتشان عنوان کرد و گفت:بودجه تبلیغات شامل محاسبه کسر هزینه های ضروری ،سود مورد نظر و هزینه تمام شده از فروش کل است .
وی استفاده از داده های حسابداری برای برنامه ریزی تبلیغات را مهم دانست و گفت:محاسبه بودجه تبلیغات همواره باید مبتنی بر فروش و میزان آن باشد .
وی افزایش حجم فروش ،افزایش سهم بازار و حل چالش های فروش را سه هدف فروش محور  عنوان کرد و گفت: شرکت های تولیدی بر مبنای فروش بایستی برنامه ریزی کنند.
 
آلبوم تصاویر 9057-4-1398