تاریخ : شنبه 29 تير 1398
کد 2533

در هفتاد و هفتمین جلسه شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی استان اصفهان ؛

بسته حمایتی اداره کل تأمین اجتماعی به منظور تسهیل شرایط بیمه ای فعالان اقتصادی به تصویب رسید

در هفتاد و هفتمین شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان بسته حمایتی اداره کل تأمین اجتماعی به منظور تسهیل شرایط بیمه ای فعالان اقتصادی به تصویب رسید.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان،عباس رضایی استاندار اصفهان در این جلسه گفت:همگرایی ،همراهی و همدلی اتاق بازرگانی اصفهان در سفر رییس کل و معاونین بانک مرکزی قابل تقدیر است.بسیاری از مسایل اقتصادی استان با همگرایی بخش دولتی و خصوصی قابل حل است.
وی ادامه داد: برخی از تولیدکنندگان برای ارتباط با بانک مرکزی دچار مشکل بودند که این موضوع در جلسه ای با حضور رییس بانک مرکزی و معاونین ایشان در استان مطرح شد تا به مرور رونق اقتصادی به واحدهای تولیدی استان اصفهان برگردد.
استاندار اصفهان با بیان اینکه بسته های حمایتی متنوعی از سوی نهادهای اجرایی استان تهیه شده است، گفت: پیش از این بسته حمایتی اداره کل امور مالیاتی استان ارائه شد که به خوبی از سوی تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی مورد استقبال قرار گرفت.
وی اضافه کرد: در این جلسه از شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان نیز بسته حمایتی اداره کل تأمین اجتماعی به تصویب رسید و به زودی در اختیار کارفرمایان و مراجعان این اداره کل قرار می گیرد تا شرایط استفاده از بیمه تأمین اجتماعی تسهیل شود.
رضایی با تاکید براینکه در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم، خاطرنشان کرد: در این شرایط باید بروکراسی اداری را به حداقل برسانیم و همه دستگاه های اجرایی هم  از مصوبات شورای گفتگوی استان که مغایرتی با قوانین مجلس شورای اسلامی ندارد پیروی کنند.
مسعود گلشیرازی رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه با اشاره به سفر رییس کل و معاونین بانک مرکزی به استان اصفهان گفت:تشکیل میز اصفهان در بانک مرکزی با هدف بررسی مسایل ریالی و ارزی فعالان اقتصادی و حل بیش از 60 پرونده بانکی  فعالان اقتصادی از نتایج این سفر می توان ذکر کرد.
وی بهره مرکب برای تسهیلات بانکی را یکی از چالش های فعالان اقتصادی عنوان کرد و گفت:برخی از تولیدکنندگان در این موضوع به دادگاه مراجعه کرده و احکامی علیه بانک ها صادر شده است 0  
حمیدرضا فولادگر رییس کمیسیون ویژه اصل 44 مجلس شورای اسلامی در این جلسه گفت:الزام بانک ها به حذف سود مرکب در تسیهلات بانکی یک تحول بزرگی در نظام بانکی کشور است .
آلبوم تصاویر 9062-4-1398