تاریخ : پنجشنبه 27 تير 1398
کد 2531

گلشیرازی در همایش آشنایی با تکمیل اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی:

بهبود یک واحدی شاخص کسب و کار در بخش مالیاتی نشان از رویکرد اصلاحی اداره کل مالیاتی استان اصفهان است

رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت:بهبود یک واحدی شاخص کسب و کار استان اصفهان در بخش مالیاتی نشان از تغییر رویکرد اصلاحی اداره کل مالیاتی نسبت به مودیان مالیاتی در استان اصفهان است .
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، مسعود گلشیرازی در همایش آشنایی با تکمیل  اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی  در سالن همایش های اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد:شاخص کسب و کار استان اصفهان در بخش مالیاتی در سال 96 ،8.2 و در سال 97 به 7.2 رسید و امیدواریم هر ساله شاهد کاهش این عدد در بین شاخص های کسب و کار باشیم.
وی تعامل اداره کل مالیاتی با مودیان را یکی از عوامل بهبود این شاخص عنوان کرد و گفت:در ستاد تسهیل استان اصفهان نیز  تعداد مراجعین در موضوع مالیاتی کاهش یافته است .
رییس اتاق بازرگانی اصفهان تاکید کرد:شاخص های کسب و کار هر ماه توسط اتاق بازرگانی با دریافت دیدگاه و نظرات  فعالان اقتصادی انجام می گیرد و معیار مناسبی برای ارزیابی فضای کسب و کار استان است .
گلشیرازی تهیه بسته حمایت از تولید اداره کل مالیاتی استان اصفهان را اقدام موثر در راستای بهبود خدمات به فعالان اقتصادی عنوان کرد و گفت:اتاق بازرگانی از دستگاه های اجرایی که در راستای بهبود شاخص های کسب و کار تلاش می کنند ،تقدیر می کند.
وی ایجاد جریان دانش مالیاتی در نزد فعالان اقتصادی را محور همکاری اتاق بازرگانی و امور مالیاتی استان اصفهان برشمرد و گفت:اتاق بازرگانی اصفهان آماده  به کار گیری تمام امکانات برای ارایه خدمات آموزشی به فعالان اقتصادی را دارد.
بهروز مهدلو مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان در این همایش گفت:هدف از برگزاری این همایش آشناییی فعالان اقتصادی با  مالیات،انواع ان و نحوه تکمیل اظهارنامه  است .
وی افزود:در سال 96  تنها 2 دوره آموزشی برای مودیان استان اصفهان  برگزار شد ولی در سال 97 بیش از 16 دوره و در سال 98 برای برگزاری 100 دوره برنامه ریزی کردیم.
وی از برگزاری 200 هزار ساعت آموزش برای کارکنان اداره کل مالیاتی استان خبر داد و گفت:همان گونه که فعالان اقتصادی به عنوان مودیان مالیاتی بایستی از قوانین و مقررات مالیاتی اطلاع داشته باشند ،کارکنان و ممیزان مالیاتی نیز باید اطلاعات به روزی از فعالیت های اقتصادی داشته باشند.
مهدلو از به کارگیری توان اداره کل مالیاتی برای برخورد با فرار مالیاتی در استان اصفهان خبر داد و گفت:مدیران مالی در واحدهای اقتصادی نسبت به پرداخت مالیات حساسیت بیشتری داشته باشند.  
 رضا برادران اصفهانی رییس کمیسیون حقوقی و پارلمانی اتاق بازرگانی اصفهان  در این همایش با اشاره به ماده 274 قانون مالیات های مستقیم گفت: آشنایی فعالان اقتصادی با ابعاد مختلف قانون مالیات ها از جمله معافیت ها و مجازات می تواند به فرایند مالیات در استان کمک کند.
وی از بازرگانان خواست که در فعالیت های اقتصادی خود از کارت بازرگانی متعلق به خود استفاده کنند و افزود:استفاده از کارت های بازرگانی سایر اشخاص مشمول مجازت می شود.
آلبوم تصاویر 9061-4-1398