تاریخ : چهارشنبه 26 تير 1398
کد 2530

به همت اتاق بازرگانی اصفهان؛

بررسی 60 پرونده ارزی و ریالی فعالان اقتصادی اصفهان در نشست معاونین بانک مرکزی

نشست معاونین بانک مرکزی جموری اسلامی ایران با فعالان اقتصادی استان اصفهان در دو بخش ارزی و ریالی در اصفهان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان،مسعود گلشیرازی رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست گفت:اتاق بیش از 60 پرونده فعالان اقتصادی استان اصفهان در دو بخش ارزی و ریالی را به اطلاع رییس کل و معاونین بانک مرکزی رسانده تا اقدامات لازم در راستای حل این پرونده ها انجام شود.
وی وظیفه اتاق بازرگانی را جمع آوری دیدگاه و نظرات فعالان اقتصادی در بخش های مختلف از جمله موضوعات بانکی  عنوان کرد و گفت:رویکرد اتاق بازرگانی اصفهان ،جمع اوری نظرات به  صورت جامع برگرفته از دیدگاه همه بخش های اقتصادی باشد تا شاهد اثرگذاری آن در جامعه هدف اقتصادی  باشیم.
وی با انتقاد از عملکرد برخی از بانکهای عامل در ارایه تسهیلات به فعالان اقتصادی گفت: متاسفانه برخی از بانکها از ناآگاهی فعالان اقتصادی  سواستفاده  می کنند و قراردادها یک طرفه و بدون در نظر گرفتن منافع طرف مقابل تنظیم می کنند و فعال اقتصادی به دلیل  شرایط سخت مجبور به قبول این شرایط یک طرفه اند.
گلشیرازی خواستار شفاف سازی قوانین و مقررات بانکی در دو حوزه ریالی و ارزی شد و گفت:اغلب فعالان اقتصادی خواستار فعالیت شفاف و روشن در حوزه اقتصادی  اند و حساب برخی از افراد سودجو  از فعالان اقتصادی واقعی باید جدا شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار برقراری رابطه برد – برد بین بانک ها و فعالان اقتصادی شد و گفت:بیش از یک دهه گذشته رابطه بانکها و فعال اقتصادی مبتنی بر  انتفاع  دو طرف بود ولی در سال های گذشته  این رابطه یک طرفه به نفع بانکها شده است .
  غلامرضا پناهی معاون ارزی بانک مرکزی در این نشست گفت:اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی بهترین مکان برای ارایه پیشنادات و مسایل و مشکلات فعالان اقتصادی به بانک مرکزی است.
وی هدف از سفرهای استانی رییس و معاونین بانک مرکزی را حضور میدانی در استان ها و حل پرونده های بانکی واحدهای تولیدی و اقتصادی عنوان کرد.  
وی با اشاره به  مسایل پیش روی صادرکنندگان  قیر استان اصفهان گفت:صادرکنندگان قیر می تواند 100 درصد ارز ناشی از صادرات را به تولیدکنندگان اصفهان در راستای خیر مواد اولیه و ماشین آلات اختصاص دهند.
 فرهاد حنیفی  معاون نظارت بانک مرکزی در این نشست گفت: بانک مرکزی از تولید و تجارت واقعی و شفاف حمایت می کند .
وی با اشاره به حل مساله موسسات غیرمجاز پولی و مالی در کشور گفت: ادغام بانک های نظامی بررسی عملکرد هیات مدیره بانک های عامل و حمایت از فعالیت های اقتصادی بویزه تولید از فعالیت های  مهم بانک مرکزی است.
آلبوم تصاویر 9059-4-1398