تاریخ : چهارشنبه 26 تير 1398
کد 2527

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه:

ساخت دو منطقه صنعتی در شمال و جنوب عراق با مشارکت فعالان اقتصادی ایران

سرکنسول جمهوری اسلامی در سلیمانیه عراق از ایجاد دو منطقه صنعتی با همکاری ایران در اقلیم کردستان و جنوب عراق خبر داد وگفت: در این منطقه های صنعتی شرکت های ایرانی می توانند سرمایه گذاری مشترکی با طرف های عراقی انجام دهند.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان ، مهدی شوشتری در دیدار با رییس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان و جمعی از  صادرکنندگان تصریح کرد:محصولات  این مناطق صنعتی مشترک می تواند علاوه بر بازار داخلی عراق به سایر کشورهای همسایه صادر شود.
وی تصریح کرد: بازسازی موصول یکی از فرصت های سرمایه گذاری  و تجاری برای فعالان اقتصادی ایران است که از کانال اقلیم می گذرد و به دنبال آن بازسازی سوریه از این مسیر برای فعالان اقتصادی ایران فرصت مضاعفی محسوب می شود.
شوشتری خواستار طراحی برنامه سفر گردشگری سلامت برای اقلیم کردستان شد و گفت:ارایه برنامه مشخص و مدون  برای شهروندان اقلیم می تواند آنان را به بازدید از این شهر ترغیب کند.
وی خواستار تقویت تبادل هیات های تجاری اتاق بازرگانی اصفهان واقلیم شد و گفت:آشنای با ظرفیت های دو طرف می تواند سطح روابط تجاری دو کشور ایران و عراق را افزایش دهد.
سرکنسول جمهوری اسلامی در سلیمانیه عراق ممنوعیت برخی از کالا برای ورود به عراق را فقط مشمول کالاهای ایرانی ندانست و گفت:زمانی که دولت عراق مصوب می کند که کالایی که در داخل کشور تولید می  شود وارد نشود برای همه مرزها و تبعیضی در این راستا وجود ندارد.
 احمد پزنده رییس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان در  این دیدار گفت: 80 درصد تجارت عراق از سوی اقلیم انجام می شد و طی 6 ماه گذشته این میزان کاهش یافته است .
وی از ظرفیت اقلیم  کردستان برای ورود به بازار عراق اشاره کرد و گفت:تجارت با اقلیم کردستان فرصت مناسبی  برای ورود به بازار عراق و کشورهای همسایه این کشور است.
 
علی کرباسی زاده مشاور عالی اتاق بازرگانی اصفهان در این دیدار بازار عراق بویژه اقلیم کردستان را یکی از بازارهای هدف مهم صادراتی استان اصفهان برشمرد و گفت: زیرساخت های صادراتی ایران به عراق باید تقویت شود .
وی استقبال شهروندان عراقی از کالاهای ایرانی را قابل توجه دانست و گفت:راه اندازی مراکز خرید بزرگ کالا در عراق می تواند کالاهای ایرانی را به دست مصرف کننده نهایی عراقی با قیمت مناسب برساند.
 
آلبوم تصاویر 9055-4-1398