تاریخ : پنجشنبه 13 تير 1398
کد 2510

درنشست مدیرکل حفاظت از محیط زیست با هیات مدیره انجمن نساجی استان اصفهان:

رویکرد همراهی و رهنمود به جای مچ گیری،درخواست صنعتگران نساجی از اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

نشست مدیرکل حفاظت از محیط زیست با هیات مدیره انجمن نساجی استان اصفهان با هدف بررسی مسایل و مشکلات زیست محیطی صنعت نساجی در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان،ایرج حشمتی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان در این نشست خواستار نقش آفرینی انجمن ها و تشکلهای تخصصی اقتصادی استان در زمینه مسئولیت اجتماعی نسبت به محیط زیست شد و گفت: با وضعیت نامطلوب محیط زیست استان، یکی از مطالبات واحدهای صنعتی از سازمان های دولتی باید حفاظت از محیط زیست باشد .
وی گفت: بر اساس اصل پنجاهم قانون اساسی، حفاظت از محیط زیست باید دغدغه همه مردم و سازمان ها و تشکلها باشد تا بتوانیم با تلاش سامان یافته و هدفمند فعالان اقتصادی اجتماعی و فرهنگی در این زمینه، شاهد محیط زیست سالم و مناسب برای زندگی مردم و کار و تولید باشیم.
حشمتی مهترین مساله محیط زیست استان را خشکی زاینده رود و تالاب  بین المللی گاوخونی عنوان کرد و گفت: چنانچه در اثر عدم تأمین حقابه این تالاب ، ریزگرد های آن فعال شود ممکن است تمامی فعالیت های صنعتی از جمله نساجی  در شعاع پانصد کیلومتری گاوخونی با مخاطره روبرو شود.
 وی با اشاره به قانون عوارض آلایندگی واحدهای صنعتی آلاینده گفت بر اساس این قانون عوارض آلایندگی به حساب ادارات کل حفاظت محیط زیست استان ها واریز نمی شود و اگر ملاحظات زیست محیطی در فرایند تولید واحدها مورد توجه قرار نگیرد، پیامدهای منفی این آلایندگی در وهله اول تولیدکنندگان را شامل می شود.
مظفر چلمقانی دبیر انجمن نساجی استان اصفهان در این نشست گفت: از ده هزار واحد صنعتی استان 2 هزار و  300  واحد در بخش نساجی  و 6 هزار و 145 کارگاه کوچک نیز در این بخش به تولید مشغول اند.
علی فرهی عضو هیات مدیره انجمن نساجی استان نیز در این نشست گفت:بیشتر وقت تولیدکنندگان صرف مسائلی غیر از تولید می شود؛مسایل بانکی،بیمه ای ،مالیاتی و در کنار آن مسایل محیط زیست تولید کننده را از پرداختن به کار اصلی خود باز می دارد.
وی خواستار  همکاری اداره کل  حفاظت از محیط زیست با انجمن نساجی در راستای اصلاح  آلایندگی واحدهای نساجی شد  و گفت: همکاری این اداره کل با انجمن زمینه ارائه مشاوره  و کاهش آلایندگی را فراهم می کند.
قزوینی عضو دیگر هیات مدیره انجمن نساجی استان از اداره کل حفاظت محیط زیست خواست که به جای مچ گیری به رهنمود و کمک به حل مساله روی آورد و افزود:در شرایطی که صنعت نساجی با چالش های رکود، تحریم و واردات بی رویه روبروست،بروز هر چالش دیگر به تعطیلی این واحدها منجر خواهد شد.
ظهیری دیگر عضو انجمن نساجی استان اصفهان از محیط زیست خواست که به جای اینکه روبروی  صنعتگران قرا رگیرد در کنار آنان به حل مسائل و مشکلات زیست محیطی آنان کمک کند.وی تاکید کرد: واحدهای صنعتی که خواستار ایجاد تصفیه خانه برای تصفیه آب مصرفی اند  از تایید شدن ایجاد این بخش ها از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست مطمئن نیستند و چنانچه این اداره کل در مسیر ساخت این تصفیه خانه ها در کنار واحدها قرار گیرد اطمینان خاطری  برای تولیدکنندگان است
 
آلبوم تصاویر 9047-4-1398