تاریخ : دوشنبه 25 خرداد 1394
کد 251

یک مدرس دانشگاه در کارگاه تخصصی اتاق اصفهان :

استان اصفهان از نظر مدیریت لجستیک در بخش حمل و نقل دارای مزیت است

یک مدرس رشته مدیریت دانشگاه گفت: استان اصفهان از نظر مدیریت لجستیک در بخش حمل و نقل دارای مزیت سرمایه گذاری است.

یک مدرس رشته مدیریت دانشگاه گفت: استان اصفهان از نظر مدیریت لجستیک  در بخش حمل و نقل  دارای مزیت سرمایه گذاری است.

به گزارش روابط عمومی اتاق اصفهان،«عباس حاجی ابراهیمی»در کارگاه تخصصی زنجیره تامین و لجستیک (ERP )  در سالن همایش های بین المللی اتاق اصفهان گفت:استان اصفهان کریدور مرکزی کشور است که  شمال به جنوب  و شرق به غرب کشور را متصل می کند و بر اساس این ظرفیت  می تواند نقش موثری در  مدیریت لجستیک حمل و نقل داشته باشد و به عنوان مرکزی مهم در صنعت  حمل و نقل  کشور شناخته شود.

وی با اشاره به اینکه اصفهان یکی از قطب های گردشگری ایران به شمار می آید،گفت:برای توسعه صنعت گردشگری باید لجستیک گردشگری در نظر گرفته شود تا  با برنامه ریزی مدون شاهد حضور گردشگران خارجی در این شهر باشیم.

وی حمل و نقل گردشگران خارجی از کشورهای مختلف را یکی از چالش ها عمده پیش روی صنعت گردشگری اصفهان دانست و گفت:با مدیریت لجستیک و برنامه ریزی مدون می توان  این چالش را برطرف کرد زیرا در مدیریت لجستیک ،حمل و نقل به عنوان یکی از بخش های مهم شاخته می شود.

حاجی ابراهیمی با اشاره به دو پروژه بندرخشک و کارگوترمینال اصفهان گفت:این دو پروژه می تواند نقش موثری در تجارت کالا منطقه غرب و مرکز  آسیا داشته باشد .

وی مدیریت لجستیک را شامل جریان کالا، اطلاعات و یا هر نوع منابع دیگر؛ مانند انرژی یا انسان‌ها بین محل تولید یا محل موجودی تا نقطه مصرف یا مورد نیاز برای برآورده کردن نیازهای مصرفی  لجستیک ،هنر و علم به دست آوردن تولید، توزیع مواد و محصول در مکان مناسب و در مقدار مناسب تعریف کرد.

وی افزود:این مدیریت زمینه یکپارچه‌سازی اطلاعات، حمل و نقل، موجودی کالا، انبارداری، جابه‌جایی کالا و بسته بندی و در مواردی نیز شامل امنیت نیز می‌شود، لجستیک قسمتی از زنجیره تامین است که ارزش زمان و مکان را به آن می‌افزاید.

وی واکنش سریع ،حداقل سازی نوسان ها ،حداقل سازی موجودی کالای انبار ،ادغام مجموعه ها ،افزایش کیفیت خدمات رسانی و ارایه پشتیبانی برای دوره عمر محصول را از اهداف عملیاتی مدیریت لجستیک  برشمرد.

وی افزود:بر اساس رنکینگ جهانی ایران در رتبه 112 لجستیک قرار دارد که جزو کشورهای پرخطر به حساب می آید و این در حالیست که ترکیه رتبه  25 و امارات  رتبه 34  را به خود اختصاص داده است.تمام ح ق 110