تاریخ : پنجشنبه 30 خرداد 1398
کد 2500

در دیدار معاون اقتصادی وزیر امورخارجه با هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان مطرح شد؛

تحریم ها فرصت مناسبی برای اصلاح ساختار اقتصادی کشور است /تغییر پارادایم وزارت امور خارجه در شرایط تحریم

معاون اقتصادی وزیر امور خارجه گفت: فشار و تحریم ها از سوی دشمن، فرصت بسیار خوبی برای اصلاح و تقویت ساختار اقتصادی کشور است
به گزارش روبط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان،غلامرضا انصاری  در نشستی با هیات نمایندگان اتاق بازرگانی صنایع، معاون و کشاورزی اصفهان تصریح کردهمانطور در دوران مقدس،ایران توانست در حوزه دفاعی خود را تقویت کند باید از تجربه جنگ اقتصادی نیز برای تقویت این حوزه بهره برداری شود.
وی با بیان اینکه ساختار اقتصادی کشور آسیب پذیر است گفت:در حوزه‌های سیاسی  توانستیم نفوذ خوبی در جهان داشته باشیم ولی در حوزه اقتصادی غافل از اصلاح بودیم و غربی‌ها نیز از این ضعف برای فشار بر کشور استفاده کردند.
معاون اقتصادی وزیر امور خارجه افزود: آمریکا برای قطع ارتباط با ایران علاوه بر دولت‌های سایر کشورها، شرکت‌ها را نیز تحت فشار قرار داده است اما می‌توان برای تجارت از ظرفیت فعالان اقتصادی کشورهای همسایه و آسیایی استفاده کرد زیرا این کشورها محدودیتی برای ارتباط با ایران برای خود قائل نیستند.
انصاری خاطرنشان کرد: به این منظور معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه در صحنه تحریم‌ها به شدت وارد عمل شده و در حال تقویت شرکت‌های صادرکننده، وارد کننده و همچنین جذب سرمایه گذاری خارجی است.
وی عراق را کشور ثروتمند و ترکیه را نیز کشوری قوی در حوزه تجارت عنوان کرد و گفت: باید به طور ویژه با این کشورها تجارت را گسترش بدهیم.
معاون اقتصادی وزیر امور خارجه همچنین گردشگری را صنعت بسیار مهمی در ابعاد سیاسی، فرهنگی و اقتصادی است که ما آماده کمک در این بخش هستیم.
تغییر پاردایم وزارت امور خارجه در دوران تحریم
مسعود گل شیرازی رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان نیز در این نشست گفت: در شرایط تحریم بایستی  پارادایم جدیدی از سوی وزارت امور خارجه برای تسهیل تجارت بین ایران و سایر کشورها ایجاد شود.
وی به معاون اقتصادی وزیر امور خارجه پیشنهاد داد که از طریق سفارتخانه‌ها و نمایندگی جمهوری اسلامی برای حمایت از تبادلات اقتصادی در بازارهای هدف استفاده شود.
وی همچنین برای تقویت گردشگری و معرفی ظرفیت‌های ایران در این بخش خواست تا از اماکن ایران در سایر کشورها برای معرفی جاذبه‌ها و توانمندی‌های ایران در این حوزه بهره لازم برده شود زیرا گردشگری مورد تحریم نیست و می‌توان با جذب گردشگر خارجی به رونق بیش از پیش این صنعت پرداخت.
در این  نشست پیشنهادات از جمله شبکه سازی و  تقویت اتاق های مشترک بازرگانی ایران با سایر کشورها ،حمایت از صادرکنندگان و ارایه بسته های حمایتی از آنان ،تلاش برای بازگشت ارز ناشی از صادرات،فعال شدن سفارت خانه ها و مراکز نمایندگی ایران در خارج از کشور در بخش اقتصادی  و تقویت صنعت گردشگری از سوی هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان ارایه شد.
آلبوم تصاویر 9042-3-1398