تاریخ : دوشنبه 25 خرداد 1394
کد 250

نایب رییس کمیسیون امور خارجه سنای فرانسه در اتاق اصفهان :

اصفهان می تواند حلقه ارتباطی فرانسه با ایران در توسعه همکاریهای مشترک اقتصادی باشد

نایب رییس کمیسیون امور خارجه و دفاع مجلس سنای فرانسه گفت: اصفهان می تواند یکی از حلقه های ارتباطی فرانسه با ایران در توسعه همکاریهای مشترک اقتصادی باشد.

نایب رییس کمیسیون امور خارجه و دفاع مجلس سنای فرانسه گفت: اصفهان می تواند یکی از حلقه های ارتباطی فرانسه با ایران در توسعه همکاریهای مشترک اقتصادی باشد.

به گزارش روابط عمومی اتاق اصفهان «دانیل رنیه» در دیدار هیات سنای فرانسه با رییس وجمعی از فعالان اقتصادی در سالن تشریفات بین المللی اتاق اصفهان تصریح کرد: هدف از سفر کمیسیون امور خارجه و دفاع سنای فرانسه به ایران ،تقویت روابط سیاسی و اقتصادی فرانسه با ایران است .

وی با اشاره به روابط طولانی دو کشور  فرانسه و ایران گفت:اصفهان شهری با عمق و محتوای تاریخی طولانی همواره مورد توجه فرانسه بوده است .

«سید عبدالوهاب سهل آبادی»رییس اتاق اصفهان در این نشست با اشاره به اینکه  استان اصفهان دارای 8 هزار واحد صنعتی در قالب 75 شهرک صنعتی است،گفت:استان اصفهان به عنوان مرکز قطعه سازی خودرو می تواند تعاملات تجاری نزدیکی با شرکت های خودروسازی فرانسوی داشته باشد.

وی پتانسیل گردشگری اصفهان را زمینه مناسب برای توسعه همکاری های اقتصادی بین اصفهان و فرانسه دانست و گفت:اصفهان می تواند پذیرای گردشگران فرانسوی جهت بازدید از آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری باشد.

سهل آبادی  خواستار تشکیل یک گروه همکاری بین اتاق اصفهان و پاریس شد و فت:بررسی فرصت های تجاری و سرمایه گذاری بین دو اتاق می تواند از جمله فعالیت های این گروه باشد.

«میشل دمسین»وزیر سابق و عضو کمیسیون وزارت خارجه و دفاع سنای فرانسه در این دیدار از آمادگی این کشور برای توسعه زیرسا خت های گردشگری اصفهان خبر داد و گفت:فرانسه از نظر صنعت توریسم کشور نخست در دنیاست و تاکنون توانسته تجارب ارزنده ایی به سایر کشورها انتقال دهد.

وی یکی از موانع پیش روی گردشگری ایران را نبود تصویر واقعی از این کشور در اروپا دانست و گفت:فرانسه می توان به ایران در ساختن تصویر واقعی و زیبا از ظرفیت های گردشگری کمک کند.

«ژونل گریو»عضو کمیسیون امور خارجه و دفاع مجلس سنای فرانسه در این نشست گفت:ثبات اقتصادی ایران فرصت مناسبی برای توسعه همکاری های اقتصادی فرانسه با این کشور است.

وی تصریح کرد:نزدیکی ایران با فرانسه سبب تعریف منافع مشترک بین دو کشور می شود و باید نقاط مشترک برای توسعه روابط مشخص شود .

وی از آمادگی فرانسه برای برطرف شدن مسایل و مشکلات مالی بازرگانان ایرانی در فرانسه خبر داد و گفت:بانکهای فراسنه به دلیل همکاری با ایران تا کنون 8 میلیارد دلار جریمه به بانک های امریکایی پرداخت کردند.  

«قاسم علی جباری»عضو هیات رییسه اتاق اصفهان در این دیدار گفت:روابط تجاری بر مبنای روابط بانکی تعریف می شود و زمانی که بانکهای فرانسوی امکان انتقال وجه برای بازرگانان ایران فراهم نمی کنند نمی توان انتظار افزایش تعاملات تجاری را داشت.

وی خواستار تسهیل صدور ویزا فرانسه برای بازرگانان ایرانی شد و گفت:برقراری پرواز مستقیم ایر فرانس به اصفهان می تواند زمینه توسعه همکاری های اقتصادی را فراهم سازد.

 «خسرو کسائیان »رییس پیشین اتاق اصفهان در این دیدار تحریم های اقتصادی اقتصادی را باعث تغییر جهت همکاری های اقتصادی ایران از کورهای غربی به کشورهای شرق آسیا برشمرد و گفت:عمده تجارت ایران با کشورهای چین ،هند و کره جنوبی شده و حجم مبادلات با کشورهای اروپایی در پایین ترین حد خود قرار دارد.

 «فرهاد رهنما» عضو اتاق بازرگانی اصفهان ،خواستار همکاری فرانسه با اصفهان در انتقال تجارب صنعت گردشگری و جذب سرمایه گذاران فرانسوی جهت سرمایه گذاری در زیرساخت های گردشگری اصفهان شد و گفت:تبادل هیات های تجاری بین دو کشور می تواند همکاری های اقتصادی اصفهان و فرانسه را توسعه بخشد.

«علی نادری»مشاور عالی اتاق اصفهان در این دیدار خواستار برقراری ارتباط بین اتاق بازرگانی اصفهان و پاریس شد و گفت:صنایع پایین دست نفت،گاز و پتروشیمی می تواند از جمله محورهای مشترک بین فرانسه و استان اصفهان همکاری باشد.

آلبوم تصاویر فرانسه سنا