تاریخ : پنجشنبه 2 خرداد 1398
کد 2482

گلشیرازی درنخستین جلسه کمیسیون معدن اتاق بازرگانی اصفهان :

افزایش سهم بخش معدن در GDP استان اصفهان یکی از اهداف کمیسیون معدن اتاق است

نخستین جلسه کمیسیون معدن اتاق بازرگانی اصفهان با حضور رییس اتاق ،تیم مدیریتی و اعضای این کمیسیون در تالار هیات نمایندگان اتاق برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، مسعود گلشیرازی در این جلسه از فعالان معدنی استان خواست که سهم بخش معدن در تولید ناخالص داخلی (GDP)   افزایش دهند و افزود: اتاق بازرگانی دوره نهم افزایش درآمد استان اصفهان را پس از توسعه کسب وکار اعضا هدف گذاری کرده است .
وی اضافه کرد: تولید ناخالص داخلی استان اصفهان  از میانگین کشوری پایین تر است و همه بخش های اقتصادی با هم افزایی باید تلاش کنند این سهم را افزایش دهند.
وی با اشاره به تفاهم نامه همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی و در اختیار قرار گرفتن 28 واحد دانشگاهی استان اصفهان در حل مسایل بنگاه های اقتصادی گفت: اختصاص  پایان نامه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا به مساله یابی و حل مسایل فعالان اقتصادی و راه اندازی سراهای نوآوری  از بخش های مهم و مورد تاکید  این تفاهم نامه است .
گلشیرازی راه اندازی مراکز رشد صادرات،مرکز تجارت الکترونیک و مرکز توانمندسازی نیروی انسانی را اقدامات عملی اتاق برای رونق کسب و کار اعضا توسط اتاق برشمرد و گفت:بخش معدن به عنوان یکی از بخش های موثر اقتصادی استان می تواند از این ظرفیت ها استفاده کند.   
مجتبی کاروان مسوول کمیسیون معدن اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت:رویکرد تیم مدیریتی کمیسیون معدن برگزاری جلسات مبتنی بر نتیجه است .
وی افزود:برگزاری جلسات و بالا بردن آمار تعداد جلسات هدف کمیسیون معدن در دوره نهم نیست بلکه خواستار نتیجه بخش بودن کلیه فعالیت های کمیسیون هستیم.
 کاروان  بررسی مسایل کلان معادن استان و چالش ها و موانع موجود و بررسی سازوکار مناسب برای توانمندسازی فعالان اقتصادی حوزه معدن و صنایع معدنی را از جمله قلمرو کمیسیون معدن عنوان کرد و گفت: بررسی مسایل و مشکلات اعضا فعال در حوزه اکتشاف، استخراج و فرآوری سنگ های معدنی،صنایع معدنی و تجهیزات و ماشین آلات این حوزه،سرمایه گذاری داخلی و خارجی در بخش معدن و صنایع معدنی و چالش های این فرآیند و  بررسی راهکارهای مناسب جهت بازاریابی و توسعه بازار تولیدات بخش معدن در بازارهای داخلی و خارجی از دیگر بخش های جزو  قلمرو کمیسیون معدن است .
سیدرسول رنجبران عضو تیم مدیریتی کمیسیون معدن در این جلسه گفت:تشکیل دوره های آموزشی ،ایجاد اتاق فکر ،راه اندازی بانک اطلاعاتی و اطلس سنگ و حضور در نمایشگاه های ملی داخلی و بین المللی از برنامه های کمیسیون معدن در دوره نهم اتاق است .
 رضا احمدی  رئیس کانون های کارفرمایی انجمن سنگ کشور در این جلسه گفت:6 هزار واحد سنگ بری در ایران مشغول فعالیت است که 2050 واحد در استان اصفهان قرار دارد .
وی تصریح کرد:1140 واحد سنگ بری استان دارای پروانه بهره برداری  و 910 واحد دارای پروانه صنفی از اتاق اصناف اند.
آلبوم تصاویر 9031-3-1398