تاریخ : چهارشنبه 1 خرداد 1398
کد 2480

گلشیرازی در نخستین جلسه کمیسیون تجارت،خدمات و ارتباطات اتاق بازرگانی اصفهان ؛

اتاق دوره نهم مسایل فعالان اقتصادی را به صورت تخصصی و کارشناسی دنبال می کند

نخستین جلسه کمیسیون تجارت خدمات و ارتباطات اتاق بازرگانی اصفهان در دوره نهم با حضور رییس ،تیم مدیریت و اعضای کمیسیون در تالار هیات نمایندگان اتاق برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان،مسعود گلشیرازی رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت: اتاق دوره نهم  به جای رویکرد غوغاسالاری و روش های پوپولیستی ارایه مسایل به دنبال فعالیت تخصصی و کارشناسی است و از این رو کمیسیون به عنوان قوه عاقله  اتاق بایستی به مسایل و  مشکلات  فعالان اقتصادی نگاه کارشناسی و عمیق داشته باشند .
رییس اتاق بازرگانی از اعضای کمیسیون های اتاق خواست که با ممارست و عدم خستگی به مسایل مرتبط با کمیسیون ها بپردازند و افزود: نقش کمیسیون ها در دوره نهم بیش از گذشته مورد توجه هیات نمایندگان اتاق خواهد بود.
وی بالاتکلیفی فعالان اقتصادی نسبت به اجرای قوانین و مقررات را یکی از بدترین شاخص های کسب و کار استان برشمرد و گفت:خروجی تلاش کمیسیون ها بایستی در بهبود شاخص های کسب و کار استان نمود عینی پیدا کند.
وی با اشاره به تفاهم نامه همکاری اتاق بازرگانی اصفهان و دانشگاه آزاد اسلامی گفت:بر اساس این تفاهم نامه کلیه پایان نامه دانشجویی در مقطع  کارشناسی ارشد و دکترا واحدهای دانشگاهی  می تواند به موضوعات ارایه شده از سوی واحدهای تولیدی و خدماتی استان اصفهان اختصاص یابد.
احمدرضا پزنده مسوول کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان  در این جلسه گفت:رویکرد اصلی کمیسیون تجارت بررسی مسایل بخش صادرات و واردات استان است و از این روز از تمامی ظرفیت های اقتصادی دستگاه های دولتی و حاکمیتی و بخش خصوصی در این راستا استفاده می شود.
وی خواستار برخورد دادگستری استان با شرکت های کاغذی که کدهای اقتصادی را به صورت غیرقانونی می فروشند،شدو افزود:چگونه یک نفر می تواند 380 شرکت در اصفهان به ثبت برساند و برای هر یک کد اقتصادی دریافت کند .
 وی بررسی مسایل و مشکلات فعالان اقتصادی استان در حوزه تجارت خارجی و داخلی، حمل و نقل و گمرگ ، حمایت از صادرات غیرنفتی ،تامین زیرساخت های لازم برای استفاده از فن آوری اطلاعات در راستای توسعه تجارت الکترونیک، توسعه تجارت الکترونیک برای کاهش هزینه ها، افزایش فروش و بهبود بازاریابی محصولات تولیدی اعضا ،توسعه برند محصولات تجاری اعضا در راستای افزایش فروش و سودآوری آنان ،تسهیل ثبت مالکیت فکری محصولات تولیدی اعضا و بررسی راهکارهای حمایت از حقوق مالکیت فکری را جزو قلمرو کمیسیون تجارت اتاق  عنوان کرد.
فرشته امینی عضو تیم مدیریتی کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان  در این جلسه گفت:در شرایط کنونی اقتصادی برنامه ریزی  بلند مدت برای اقتصاد استان و همچنین برای بنگاه های اقتصادی شاید با چالش روبرو شود ولی کمیسیون تجارت اتاق تلاش می کند بر اساس اولویت مسایل بنگاه های اقتصادی فعالیت خود را متمرکز کند.   
وی از تشکیل شورای بین الملل اتاق بازرگانی اصفهان با هدف ارایه ساختار موثر در فعالیت های بین المللی اتاق خبر داد .
فرهاد جانی قربان دستیارویژه رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت:فعالیت کمیسیون ها بر اساس برنامه ریزی مدون و رویکرد  آنان بر اساس  شاخص های قابل اندازه گیری بررسی و  از تجربه گذشته کمیسیون دوره قبل اتاق استفاده می شود.
نصیر ضویی عضو کمیسیون تجارت در این جلسه تجارت الکترونیکی را یکی از حلقه های گمشده اقتصاد استان اصفهان برشمرد و گفت:شناسایی از ظرفیت های تولیدی و خدماتی در  استان اصفهان نخستین گام تجارت الکترونیک است که فعالان اقتصادی با  ظرفیت های یکدیگر آشنا  شوند.
وی با اشاره به اینکه لجستیک کالا و خدمات صادرات و واردات در استان اصفهان انجام نمی شود،افزود:کمیسیون تجارت می تواند با تشکیل زنجیره تامین در حوزه صادرات و واردات کالا و خدمات در استان و فعال سازی بخش های مرتبط با تجارت نقش موثری در افزایش مبادلات تجاری اصفهان داشته باشد.
ایرج کاظمی عضو کمیسیون تجارت در این جلسه خواستار تشکل گرایی حق العمل کاران و شرکت های حمل و نقل بین المللی استان اصفهان شد و افزود:تجمیع  این شرکت ها در قالب تشکل می تواند به معرفی توانمندهای آنان به فعالان اقتصادی و همچنین ارایه خدمات بهتر همراه با رقابت منجر شود.
نقیه دیگر عضو کمیسیون در این جلسه خواستار استفاده بازرگانان استان اصفهان از ظرفیت شرکت های حمل و نقل بین المللی فعال در استان شد و گفت:عمده فعالان اقتصادی از شرکت های حمل و نقل تهران برای جا به جایی کالاها استفاده می کنند و این در حالیست که شرکت های حمل استان تمامی خدمات مورد نیاز بازرگانان  را  ارایه می کنند.
محمد اطرج رییس سازمان نظام رایانه ای استان اصفهان در این جلسه رتبه استان را در بخش تجارت الکترونیک را چهارم کشور برشمرد و گفت:استان اصفهان طی سال گذشته در حوزه تجارت الکترونیک با تنزل روبرو شده است و نرخ بیکاری دانش اموختگان رشته های فناوری اطلاعات افزایش یافته است .
وی با اشاره به گردش مالی 200 میلیارد دلاری کشور هند در صنعت فناوری اطلاعات گفت:نیروی انسانی استان اصفهان در بخش فناوری اطلاعات به اذعان فعالان   هندی به مراتب از هندی ها بالاتر است  ولی توجه به این صنعت درآمدزا بسیار اندک است .
 
آلبوم تصاویر 9029-3-1398