تاریخ : يکشنبه 29 ارديبهشت 1398
کد 2474

با حضور هیات رییسه اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان در اصفهان،

امضای تفاهم نامه همکاری اتاق بازرگانی اصفهان با اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان

نشست مشترک هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان با هیات رییسه اتاق بازرگانی ایران و آلمان با امضای تفاهم نامه همکاری بین دو طرف برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان،مسعود گلشیرازی رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست گفت:اتاق بازرگانی ایران و آلمان یکی از قدیمی ترین اتاق های مشترک است که می تواند زمینه همکاری بیشتری بین اصفهان به عنوان  صنعتی ترین استان کشور با کشور صنعتی آلمان فراهم سازد.
وی اظهار داشت:صنعتگران استان اصفهان همواره طی دهه های گذشته با آلمان رابطه تنگاتنگی در انتقال  تکنولوژی و فناوری داشته و همچنان خواستار تقویت این ارتباطند.
گلشیرازی با اظهار تاسف از تاثیرگذاری تحریم های یکجانبه آمریکا بر روابط اقتصادی ایران و آلمان گفت:ایجاد مسیر جدید برای همکاری شرکت های آلمانی و ایرانی در شرایط تحریم باید در دستور کار اتاق های مشترک ایران و آلمان باشد.
وی از هیات رییسه اتاق ایران و آلمان خواست که در مراودات تجاری بین بازرگانان دو طرف گشایش ایجاد کنند و افزود: ورود با احتیاط شرکت های آلمانی در دوران پس از برجام بایستی به حفظ روابط دو طرف منجر شود .
عباسعلی قصاعی رییس اتاق بازرگانی ایران و آلمان در این نشست گفت: اتاق ایران و آلمان با 3 هزار عضو یکی از بزرگترین اتاق های مشترک در ایران است که همکاری خوبی با اتاق بازرگانی ایران دارد .
وی تاکید کرد:شرکت های آلمانی آماده همکاری با شرکت های ایرانی هستند ولی بانکها به دلیل تحریم ها در ارایه خدمات مانع ایجاد کردند.
وی با اشاره به تفاهم نامه همکاری اتاق اصفهان و اتاق ایران و آلمان گفت:برگزاری دوره های آموزشی یکی از مهمترین محورهای همکاری دو اتاق است .  
 سید رسول رنجبران عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست گفت: بهبود روابط اقتصادی ایران و آلمان یکی از اهداف اصلی اتاق مشترک ایران و آلمان است .
وی خواستار تسهیل صدور ویزا برای بازرگانان ایرانی شد و گفت:ایجاد شعبه اتاق ایران و آلمان در اصفهان می تواند به ارایه خدمات متمایز و بیشتر  به اعضای اتاق اصفهان منجر شود.
عضو هیات رییسه اتاق مشترک ایران و آلمان تصریح کرد:حضور  کارشناسان و متخصصین استان اصفهان در دوره های آموزشی کوتاه مدت در آلمان و استفاده از متخصصین بازنشسته آلمانی (SES)در واحدهای تولیدی اصفهان می تواند به تقویت روابط تجاری و اموزشی اصفهان و آلمان بیانجامد.
رنجبران برگزاری سمینارها و همایش های مشترک اتاق ایران و آلمان در اصفهان را از دیگر بخش های تفاهم نامه همکاری عنوان کرد و گفت:اختصاص بورسیه از سوی دانشگاه های آلمان برای دانشگاهیان اصفهان از دیگر بند های این تفاهم نامه است .
فن بن اشتاین مدیر عامل اتاق بازرگانی ایران و آلمان در این نشست گفت:اتاق ایران و آلمان از روابط تجاری دو کشور حمایت می کند و از تمام ظرفیت های موجود برای حفظ این رابطه طولانی مدت استفاده خواهد کرد.
بهرام سبحانی نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست با اشاره به تولید 70 درصد فولاد ایران در استان اصفهان گفت:شرکت های آلمانی می توانند همکاری نزدیکی با تولیدکنندگان فولاد در استان اصفهان داشته باشند .
 حمیدرضا قلمکاری نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست خواستار شناسایی ظرفیت های اقتصادی ایران و آلمان برای راه اندازی سامانه اینستکس شد و گفت:ارایه اطلاعات فعالان اقتصادی ،بازرگانان و صنعتگران استان اصفهان به این سامانه می تواند در تبادلات بانکی دو طرف  تسریع ایجاد کند.
فرشته امینی عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست خواستار بسط خدمات  اتاق مشترک ایران و آلمان برای استان ها بویژه استان اصفهان شد.
غلامرضا اخوان فرید عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست با انتقاد از بسته شدن تبادلات بانکی با آلمان گفت:دارو جزو تحریم های اقتصادی نیست ولی شرکت های داروسازی ایران برای خرید از شرکت های آلمانی با موانع بسیاری روبرویند.
رضا برادران اصفهانی عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی  اصفهان در این نشست خواستار انتقال فناوری ساخت تجهیزات پزشکی آلمان در استان اصفهان شد .
اکبر لباف دیگر عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست از شرکت های آلمانی خواست که جلوتر از شرکت های آمریکایی برای ایجاد محدودیت روابط تجاری با ایران حرکت نکنند و گفت:دوران تحریم سپری خواهد شد و ایران با شرکت هایی که در دوران سخت همراهش بودند در دوران پساتحریم روابط بیشتری برقرار خواهد کرد.
علی کرباسی زاده مشاور عالی اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست خواستار ایجاد شعبه ویژه بانک های آلمانی برای مبادله با شرکت های ایرانی با هدف دور زدن تحریم ها  شد. 
آلبوم تصاویر 9028-2-1398