تاریخ : چهارشنبه 25 ارديبهشت 1398
کد 2472

در همایش تبیین برنامه ها ،اولویت ها و معرفی کمیسیون های دوره نهم اتاق بازرگانی اصفهان مطرح شد:

بخش خصوصی در تحریم ها می تواند با شبکه مویرگی در عرصه بین المللی اقتصاد کشور را به جریان بیندازد/ اتاق بازرگانی در کارگروه های اقتصادی استان اصفهان حضور فعال داشته باشد/از ظرفیت شورای گفتگو برای بهبود محیط کسب و کار استفاده کنیم

همایش تبیین برنامه،اولویت ها و معرفی کمیسیون های دوره نهم با حضور معاون اقتصادی استاندار،رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ،مدیرکل امور مالیاتی و فعالان اقتصادی در سالن همایش های بین المللی اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.
همایش تبیین برنامه،اولویت ها و معرفی کمیسیون های دوره نهم با حضور معاون اقتصادی استاندار،رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ،مدیرکل امور مالیاتی و فعالان اقتصادی در سالن همایش های بین المللی  اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.
بخش خصوصی در تحریم ها می تواند با شبکه مویرگی در عرصه بین المللی اقتصاد کشور را  به جریان بیندازد
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان،مسعود گلشیرازی در این همایش گفت:وضعیت اقتصادی و  بین الملل،کسب و کار فعالین اقتصادی و برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدت بنگاه های اقتصادی در هاله ای از ابهام قرار دارد ولی با استناد به بیانیه گام دوم انقلاب می توان با استفاده از ظرفیت کارآفرینان برای عبور از شرایط کنونی گره گشایی کرد.  
وی وابستگی به اقتصاد نفتی ،دولتی بودن بخش هایی از اقتصاد ،معطوف بودن نگاه به خارج نه به ظرفیت های داخلی،استفاده اندک از ظرفیت های نیروی انسانی و بودجه بندی معیوب و نامتوازن را از چالش های اقتصاد ایران برشمرد و گفت:تقویت اقتصاد مبتنی بر تولید انبوه و با کیفیت و توزیع منابع بر مبنای  عدالت محور،مصرف به اندازه و نه اسراف گونه و امید به اجرای شایسته سیاست ها و قوانین  می تواند عامل رهیدن از شرایط کنونی باشد .
وی استفاده از جوانان مومن،انقلابی،دانا و کاردان در عرصه اقتصاد کشور را  مهم و ضروری برشمرد و گفت: اتاق نهم در ابعاد مختلف تلاش می کند که با تجهیز منابع  و امکانات زمینه رونق تولید و اشتغال زایی در فضای کسب و کار استان را  فراهم سازد.
هیچ گریزی به جز واگذاری اقتصاد به صاحبان اصلی آن یعنی بخش خصوصی نیست
گلشیرازی تاکید کرد:هیچ گریزی به جز واگذاری اقتصاد به صاحبان اصلی آن یعنی بخش خصوصی نیست و افزود: در شرایط حساس تحریم های یک جانبه ،بخش خصوصی می تواند با ایجاد شبکه های مویرگی و خرد در عرصه بین المللی اقتصاد کشور را  به جریان بیندازد.
رییس اتاق بازرگانی فزونی تقاضا بر عرضه ،ایجاد تقاضای جدید برای تکمیل ظرفیت واحدهای تولیدی کشور و تمرکز را بر حضور در بازارهای صادراتی را از رویکردهای اتاق دوره نهم عنوان کرد و گفت: در شرایط کنونی بخش خصوصی با حذب سرمایه ها و انتقال تکنولوژی در کنار دولت زمینه رشد اقتصادی را بایستی فراهم کند.
گلشیرازی شاخص مداری و بهبود شاخص ها را دو موولفه مهم فعالیت های اتاق نهم برشمرد و گفت:گذر از اتاق های نسل اول (لابی گری) به سمت اتاق های نسل دوم (توسعه کسب و کار) و نسل سوم (افزایش درامد استان) هدف گذاری اتاق بازرگانی طی چهار سال آینده خواهد بود.
وی راه اندازی دفتر آمار و اطلاعات اقتصادی در اتاق بازرگانی با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان را گامی موثر در تعریف شاخص ها و فعالیت متمرکز و هدفمند در این راستا  عنوان کرد و گفت:رویکرد اتاق نهم فعالیت هدفمند در راستای بهبود  شاخص های کسب و کار استان است.
رییس اتاق بازرگانی اصفهان از راه اندازی کمسیون های 9 گانه اتاق بر اساس اولویت ها و مزیت های اقتصادی استان خبر داد و گفت:رویکرد کمیسیون های اتاق در این دوره  در راستای شناسایی مشکلات و چالش ها و تبدیل آن به مساله و ارایه حل آن است .
اتاق بازرگانی در کارگروه های اقتصادی استان حضور فعال داشته باشد
حسن قاضی عسگر معاون اقتصادی استاندار اصفهان در این همایش از حضور کمرنگ بخش خصوصی  در کارگروه های اقتصادی استان خبر داد و گفت:حضور فعال بخش خصوصی در کارگروه های استان می تواند به نتیجه بخش بودن مصوبات آن کمک کند.
وی افزود:کارگروه هایی از قبیل اشتغال،سیاست گذاری کلان،کارآفرینی،گردشگری و صنایع دستی،توسعه روستایی و غیره می تواند بستر فعالیت موثر و هدفمند  بخش خصوصی باشد.
از ظرفیت شورای گفتگو برای بهبود محیط کسب و کار استفاده کنیم
نعمت الله اکبری رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان در این همایش با اشاره به افزایش حجم نقدینگی در اقتصاد ایران گفت:حجم نقدینگی از  1800 هزار میلیارد تومان در کشور گذشته و در صورت ادامه این روش تا پایان سال به 2000 هزار میلیارد تومان خواهد رسید.
وی افزایش حجم نقدینگی را شبیه بارش برف  روی برف در یک دره عمیق دانست و گفت:با یک صدا شاهد فرو ریختن بهمن در این دره خواهیم بود و متاسفانه طی چهار دهه گذشته حجم نقدینگی 3500 برابر افزایش یافته است.
وی شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی را بهترین فرصت برای بهبود محیط کسب و کار استان عنوان کرد و گفت: هر یک کالایی که در استان تولید شود نقدینگی را به سمت خود جذب می کند و می تواند از اثرات منفی افزایش حجم نقدینگی بکاهد.
رییس سازمان مدیریت و برنامه یزی استان تاکید کرد:شورای گفتگو می تواند با شناسایی گلوگاه های کسب و کار و بهبود محیط زمینه رونق تولید در استان را فراهم سازد و چنانچه تولید در استان اصفهان رونق پیدا کند کشور نیز به خود معطوف می کند.    
اکبری سهم بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط (SME) را در جدول مالیاتی را اندک برشمرد و گفت:95 درصد بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط و 5 درصد بزرگ است و بخشش مالیاتی این 95 درصد می تواند نقدینگی  سرگردان را به خود جذب کند و از افزاش تورم و رشد بیکاری جلوگیری کند.
 بهروز مهدلو مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان در این همایش از ابلاغ طرح حمایتی این سازمان  از تولید خبر داد وگفت:رویکرد این سازمان حمایت از  تولیدکنندگان و تسریع در رسیدگی به پرونده های مالیاتی آنان است .
محمدصادقی رییس کمیسیون کشاورزی و محیط زیست اتاق بازرگانی اصفهان در این همایش گفت:رویکرد کمیسیون کشاورزی در این دوره حمایت از کشاورزان و تولیدات این بخش در استان و تلاش برای جریان داشتن دائمی رودخانه زاینده رود است.     
رضا برادران اصفهانی رییس کمیسیون حقوقی و پارلمانی اتاق بازرگانی اصفهان در این همایش گفت: این کمیسیون جهت ایجاد بستر مناسب برای تعامل فعال با دستگاه های متناظر به منظور تأمین حمایت قضائی، نظارتی فعالان بخش خصوصی می پردازد و متعاقب آن به بررسی قوانین و مقررات مربوط به حوزه کسب و کار همت می گمارد تا بتواند پیشنهادهای اصلاحی مفیدی جهت تسهیل فعالیت  بخش خصوصی ارائه کند.
وی تصریح کرد:  پیشنهاد در خصوص اصلاح باب ورشکستگی قانون تجارت ، پیگیری اجرای ماده 29 قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار،پیگیری فرهنگ سازی و نهادینه کردن مبحث داوری در اختلافات و دعاوی تجاری،تشکیل کمیته های تخصصی مشاوره ای حقوقی جهت  اعضای اتاق بازرگانی،تعامل و ارتباط مستمر با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و تشخیص مصلحت نظام جهت اصلاح و پیشنهاد قوانین در خصوص بهبود محیط کسب و کار از دیگر اهداف این کمیسیون است .
غلامرضا اخوان فرید رییس کمیسیون توسعه و بهبود محیط کسب و کار اتاق بازرگانی اصفهان در این همایش با اشاره به تمرکزگرایی تصمیمات اقتصادی در تهران گفت:تفویض اختیار به دستگاه های استان اصفهان در راستای اجرایی شدن دولت الکترونیک می تواند بهبودی در  فضای کسب و کار استان ایجاد کند .
 
عضویت اعضا در کمیسیون های 9 گانه اتاق بازرگانی اصفهان
حمید رضا امیدیان مدیر دبیرخانه مشترک کمیسیون ها و تشکلهای اتاق بازرگانی اصفهان در این همایش  از تصویب 9 کمیسیون در دوره نهم اتاق خبر داد و گفت: این کمیسیون  شامل انرژی، صنایع پالایشی و پتروشیمی-کمیسیون تجارت، خدمات وارتباطات- کمیسیون توسعه و بهبود محیط کسب و کار-کمیسیون حقوقی و پارلمانی- کمیسیون صنایع- کمیسیون کشاورزی و محیط زیست- کمیسیون گردشگری و برند- کمیسیون مسئولیت های اجتماعی و تشکلها و  کمیسیون معادن است.
وی تولید و تبادل فکر از طریق تبادل افکار فعالان اقتصادی، نمایندگان دستگاه های دولتی و صاحبنظران دانشگاهی را محور فعالیت کمیسیون ها برشمرد و گفت:بیش از  500 نفر از اعضا خواستار عضویت در کمیسیون های  9  گانه اتاق شدند که 28 درصد انان دارای مدرک دکترا،41 درصد کارشناسی ارشد ،26 درصد کارشناسی و 5 درصد کمتر از کارشناسی هستند.
رضا گنجوی مشاور اتاق بازرگانی اصفهان در این همایش گفت:رویکرد اتاق نهم مدیریت چرخه اقتصادی است و ایجاد بستری برای اقتصاد زنده و زاینده و اصفهانی زیبا و سرزنده است .
آلبوم تصاویر 9026-2-1398