تاریخ : سه شنبه 17 ارديبهشت 1398
کد 2462

رییس اتاق بازرگانی در دیدار مدیرکل اقتصاد و دارایی استان اصفهان:

افزایش درآمد مردم استان اصفهان برای بخش دولتی و خصوصی استان هدف گذاری شود

ریییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: افزایش درآمد مردم استان اصفهان برای بخش دولتی و خصوصی استان هدف گذاری شود.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان،مسعود گلشیرازی در دیدار  با مدیر کل و معاونین اداره کل اقتصاد  و دارایی استان اصفهان تصریح کرد:تولید ناخالص داخلی استان اصفهان نسبت به میانگین کشور پایین تر است و سازمان های دولتی و بخش خصوصی باید تلاش مضاعفی در این راستا داشته  باشند.
وی تاکید کرد:جایگاه استان اصفهان در جدول شاخص های محیط کسب و کار و نرخ بیکاری نشان از شرایطی است که به همت و تلاش جهادگونه نیاز دارد.
گلشیرازی خواستار تغییر نگاه سازمان مالیاتی به فرار مالیاتی شد و گفت:این سازمان می تواند از افرادی که فرار مالیاتی  دارند دعوت کنند که به جای پرداخت مالیات  در استان سرمایه گذاری کنند .این روش باعث می شود که استان از سرمایه گذاری مجدد این افراد بهره مندشود.
وی اضافه کرد:سرمایه گذاری جدید از مالیات ستانی برای دولت باید مهم تر باشد.
رییس اتاق بازرگانی اصفهان در ادامه گفت:درامدهای مالیاتی بایستی در زیرساخت های اقتصادی استان هزینه شود تا نتایج آن برای مودیان مشخص و مبرهن باشد.   
وی خواستار شناسایی موانع سرمایه گذاری در استان اصفهان شد و گفت:بخش دولتی و خصوصی استان با همکاری یکدیگر می توانند این موانع را شناسایی و برطرف کنند.
گلشیرازی یاداور شد:رویکرد اصلاح و بهبود فضای کسب و کار ،رشد سرمایه گذاری داخلی و جذب سرمایه گذاری خارجی بایستی در دستور کار بخش دولتی و خصوصی  از جمله شورای گفتگو باشد.
علی صبوحی مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان اصفهان در این دیدار  گفت: استان اصفهان در جذب سرمایه گذاری در کشور رتبه ششم را دارد .
وی با اشاره به افزایش حجم پرنده 251 مکرر در بخش مالیاتی استان اصفهان گفت:بیش از 1553 پرونده در این بخش ثبت شده که تاکنون برای  560 پرونده رای نهایی صادر شده است .
وی خواستار انتقال پیشنهادات اتاق بازرگانی به شورای هماهنگی دستگاه های زیرمجموعه وزارت اقتصاد و دارایی شد و گفت:در این شورا گمرک،بانکها،مالیاتی،بورس،بیمه و اموال تملیکی عضویت دارند.
صبوحی از وصول بیش از 90 درصد مالیات تکلیفی استان در سال گذشته خبر داد و گفت:استان اصفهان نسبت به سال قبل تر 35 درصد رشد درآمد مالیاتی داشته است .
اصغر اخوان مقدم عضو  هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در این دیدار  گفت: نگاه ویژه مسوولین دولتی به حفظ سرمایه گذاری صنعتی انجام شده می تواند اشتغال موجود را حفظ کند.
وی اجری بند بند قوانین در استان اصفهان و اجرا نشدن در سایر استان ها را عامل کاهش فروش تولیدکنندگان اصفهان برشمرد