تاریخ : دوشنبه 16 ارديبهشت 1398
کد 2458

در دیدار رییس اتاق بازرگانی و رییس دانشگاه اصفهان عنوان شد؛

نقش موثر دانشگاه اصفهان در شناسایی مشکلات بنگاه های اقتصادی و تبدیل آن به مساله و ارایه راه حل مساله

رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت:دانشگاه اصفهان در شناسایی مشکلات بنگاه های اقتصادی و تبدیل آن به مساله و ارایه راه حل مساله نقش موثر دارد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان،مسعود گلشیرازی در دیدار با رییس دانشگاه اصفهان از جریان نداشتن دانش در سیاست گذاری و تصمیم گیری  اقتصادی بخش خصوصی و دولتی انتقاد کرد و گفت: نهادینه شدن دانش در تصمیم گیری ها نیاز به حضور فعال دانشگاه ها در عرصه های اقتصادی دارد.
وی  تصریح کرد:دولت به جای پرداخت یارانه بخش صنعت می تواند از دانشگاه ها  بخواهد که پروژه های بهبود در واحدهای صنعتی تعریف کنند و مسایل درون بنگاهی آنان را حل کنند.
وی راه اندازی مرکز رشد صادرات ،تجارت الکترونیک و مرکز توانمندسازی نیروی انسانی را گام های عملی اتاق بازرگانی اصفهان برای ورود به نسل دوم و سوم اتاق های پیشرو عنوان کرد.
گلشیرازی از تشکیل کارگروه مشترک بین اتاق بازرگانی  و دانشگاه اصفهان با هدف تنظیم تفاهم نامه کاربردی بین دو بخش خبر داد و گفت:خواسته بخش خصوصی از دانشگاه این است که مساله  صنایع را شناسایی و راه حل آنرا ارایه کند .
 هوشنگ طالبی رییس دانشگاه اصفهان در این جلسه  گفت:ریشه مشکلات اقتصادی کشور در مشکلات فکری است و سطحی نگری به فرایند تصمیم گیری  به این مشکلات دامن زده است .
وی ایجاد پایگاه داده های اقتصادی در استان اصفهان را مهم و ضروری دانست و گفت:این پایگاه داده می تواند آینده کسب و کار را برای فعالان اقتصادی رقم بزند و با تحلیل اطلاعات و داده های اقتصادی می توان آینده پژوهی برای جامعه تعریف کرد .
وی با اشاره به اطلاعات و داده های گسترده و پیچیده در فضای اقتصادی گفت:دانشگاه می تواند در جمع آوری داده ها ،دسته بندی ،تجزیه و تحلیل داده ها و بسترسازی برای تصمیم گیری  به بنگاه های اقتصادی و سازمان های دولتی کمک کند.
طالبی با اشاره به  همکاری موفق دانشگاه اصفهان با شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت:اعضای هیات علمی دانشگاه در هفته دو روز  می توانند در این شرکت حضور پیدا می کنند و با شناسایی مسایل و مشکلات راهکارهای حل مساله را به مدیران این شرکت ارایه می کنند.  
طالبی از آمادگی دانشگاه اصفهان برای شناسایی مسایل و مشکلات استان و همچنین بنگاه های اقتصادی  خبر داد و گفت:دانشگاه می تواندمشکلات استان را به مساله تبدیل کند و راه حل آنرا به صورت عملیاتی ارایه کند،مهم خواستن بخش دولتی و خصوصی برای حضور دانشگاه در این فرایند است.  
اصغر اخوان مقدم  عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت:همکاری دانشگاه اصفهان با انجمن پلیمر و پلاستیک استان نمونه موفق همکاری صنعت و دانشگاه است که می تواند به بخش های دیگر تسری پیدا کند.
علی کرباسی زاده مشاور عالی اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت:ایران در شاخص های علمی اهم از تعداد مقاله ،تعداد دانشجو و دانشگاه رشد قابل توجهی داشته ولی در شاخص های اقتصادی جایگاه خوبی را ندارد.
وی خواستار همکاری نزدیک اتاق بازرگانی و دانشگاه اصفهان شد و گفت:فعالان اقتصادی با استفاده از تحلیل های دانشگاه می توانند  تصمیم به سرمایه گذاری بگیرند و دانشگاه ها بر اساس نیاز بنگاه های اقتصادی نیروی متخصص تربیت کنند.
آلبوم تصاویر 9018-2-1398