تاریخ : چهارشنبه 4 ارديبهشت 1398
کد 2448

نشست مالیاتی اتاق بازرگانی با معاون استاندار و مدیران مالیاتی استان اصفهان ؛

کلیه رفتار دستگاه های دولتی بایستی منجر به افزایش تولید ناخالص داخلی،کاهش نرخ بیکاری و بهبود شاخص های کسب و کار استان شود/بسته حمایتی مالیاتی از تولید 15 اردیبهشت ابلاغ می شود

نشست مالیاتی اتاق بازرگانی اصفهان با معاون اقتصادی استاندار ،مدیر کل و معاونین سازمان امور مالیاتی استان در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان ، مسعود گلشیرازی رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست خواستار ایجاد تعامل دو سویه بین اتاق بازرگانی و اداره کل مالیاتی استان شد وگفت:به جای کندروی و تندروی می توان تعامل بینابین تعریف کرد و اتاق بازرگانی  در این راستا آماده همکاری نزدیک با  اداره کل مالیاتی است.
وی با اشاره به افزایش پرونده های مالیاتی در هیات های حل اختلاف گفت:برخی از مودیان مالیاتی به جهل و عده ی کمی به عمد در ارایه مستندات مالی قصور  دارند،تفکیک این دو بخش می تواند به حل دعاوی مالیاتی کمک کند.
گلشیرازی تصریح کرد:طی یک ماه از آغاز به کار هیات نمایندگان دوره نهم اتاق بازرگانی ،90 درصد مراجعه فعالان اقتصادی استان مربوط به مسایل مالیاتی و 10 درصد به مسایل ارزی اختصاص یافته است .
وی با اشاره به بخش نامه ارزی دولت مبنی بر بازگشت اجباری ارز و برداشتن معافیت های مالیاتی صادرکنندگان گفت:اتخاذ تصمیمات عالمانه و به موقع می تواند برای اقتصاد کشور راهگشا باشد و این قبیل بخش نامه باعث کاهش صادرات کشور می شود.
رییس اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به شاخص های کسب و کار و پایین بودن سهم استان از میانگین تولید ناخالص داخلی کشور گفت:کلیه رفتار و تصمیمات دستگاه های دولتی بایستی منجر به افزایش تولید ناخالص داخلی ،کاهش نرخ بیکاری و بهبود شاخص های کسب و کار شود و اگر اتفاقی در این سه بخش نیفتاد بایستی در  رفتار این سازمان ها  تجدید نظر کرد.
گلشیرازی استقلال هیات های حل اختلاف مالیاتی را  عامل موثر در تنظیم رای صادره دانست و گفت:هیات ها باید فارغ از وابستگی به سازمان  مالیاتی بر اساس مستندات و اظهارات مودیان آرای خود را صادر کنند.    
  وی تاکید کرد:هم باید حقوق دولت تامین شود و هم اقتصاد استان بایستی توسعه پیدا کند.
نباید بار مالیاتی اضافی  بر دوش فعالان اقتصادی گذاشته شود
 سید حسن قاضی عسگر معاون اقتصادی استاندار  اصفهان در این نشست خواستار بازنگری در نحوه برخورد ممیزان مالیاتی با مودیان و فعالان اقتصادی شد و گفت: نباید بار مالیاتی اضافی  بر دوش فعالان اقتصادی گذاشته شود.
وی تاکید کرد:همکاری بخش خصوصی و بخش دولتی در موولفه های اقتصادی از جمله مالیات می تواند به توسعه اقتصادی استان کمک کند.
بسته حمایتی اداره کل مالیاتی تولید 15 اردیبهشت ابلاغ می شود
بهروز مهدلو مدیرکل مالیاتی استان اصفهان  در این نشست گفت:وصول مالیات در سال 97 نسبت به سال 96 افزایش داشته و این افزایش همراه با رضایت فعالان اقتصادی بوده است.
وی برگزاری 25 کارگاه آموزشی در سال 97 برای مودیان  مالیاتی را یکی از  اقدامات موثر این اداره کل برشمرد و گفت: در سال 97 ،25 کارگاه آموزشی برگزر شد و در سال 98 برگزاری 100 کارگاه آموزشی در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است .
وی از تهیه بسته حمایتی اداره کل مالیاتی  استان از تولید خبر داد و گفت:در این بسته تلاش شده که تولیدکنندگان کمتر با مسایل و چالش های مالیاتی روبرو شوند.
وی تاکید کرد:برخورد با فرار مالیاتی از رویکردهای  مهم  اداره کل مالیاتی است و طی یک سال اخیر بیش از 100 مورد شناسایی شده است .
با فروشندگان کد اقتصادی برخورد شود
احمد پزنده عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست خواستار برخورد سازمان مالیاتی با افرادی خاطی که کد اقتصادی را به فروش می گذارند شد و گفت:نباید تولیدکنندگان به خاطر مشتریانی که  کد اقتصادی را در بازار خریداری کردند مورد مواخذه قرار گیرند.
وی از مدیرکل مالیاتی استان خواست که ممیزان مالیاتی هر صنف را به صورت تخصصی انتخاب کند و افزود:وحدت رویه مالیاتی نسبت به  محاسبه مالیاتی یک صنف از تبعیض بین فعالان آن بخش  جلوگیری می کند .
مصوبات مالیاتی شورای گفتگو اجرایی شود
اکبر لباف عضو دیگر هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست خواستار اجرایی شدن مصوبات شورای گفتگو استان در بخش مالیاتی شد و گفت:این مصوبات می تواند معضل پیش امده در  مالیات بر ارزش افزوده سالهای 88  تا 92 را برطرف می کند .
وی تاکید کرد:با اتخاذ سیاست های مالیاتی موثر می توان واحدهای تولیدی تعطیل شده را به چرخه تولید بازگرداند .
آلبوم تصاویر 9014-2-1398