تاریخ : شنبه 25 اسفند 1397
کد 2413

دادستان اصفهان :

کارگروه ها،کمیته ها وستادها باید در عمل مسایل فعالان اقتصادی را برطرف کنند

دادستان اصفهان گفت: کارگروه ها،کمیته ها وستادها باید در عمل مسایل فعالان اقتصادی را برطرف کنند و صدور مصوبات متعدد و اجرا نشدن آن اثری در تولید و اشتغال ندارد .
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان،علی اصفهانی  در کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری استان اصفهان تصریح کرد:به جای تشکیل کارگروه و ستادهای های جدید باید به دنبال حل واقعی مسایل  تولیدکندگان وفعالان اقتصادی باشیم.
وی با اشاره به مسایل بانکی واحدهای تولیدی و محدود بودن بانک ها در ارایه تسهیلات گفت:کارگروه های موجود باید بتواند محدودیت برای حل مسایل بانکی این واحدها را برطرف کند تا یک واحد تولیدی به درستی به فعالیت خود ادامه دهد .
 توسعه کسب وکار،توسعه زیرساخت های صادراتی و حل مسایل واحدهای آسیب دیده رویکرد اتاق بازرگانی
مسعود گلشیرازی  رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت:اتاق بازرگانی در دوره نهم هیات نمایندگان راستای وظایف ذاتی بر سه دسته فعالت توسعه کسب و کار اعضا،توسعه زیرساخت های صادراتی  و حل مسایل بنگاه های اقتصادی تمرکز می کند.
وی افزود:اتاق بازرگانی در راستای توسعه کسب و کار اعضا ایجاد مرکز رشد صادرات و توجه به تجارت الکترونیک و در بخش حل مسایل بنگاه های اقتصادی حمایت از واحدهای آسیب دیده را در دستور کار خواهد داشت.
وی با اشاره به مسایل بانکی واحدهای تولیدی و فرمول محاسباتی ناصحیح تسهیلات بانکی در سال 88 گفت:متاسفانه نرخ بهره بانکی به صورت مرکب تا 42 درصد محاسبه شده است و توان بازپرداخت را از   فعالان اقتصادی گرفته است.
گلشیرازی با اشاره به تشکیل ستاد احیای صنایع آسیب دیده توسط مجلس با هدف تقسیط بدهی واحدهای تولیدی در  شرایط تحریم گفت:متاسفانه این ستاد با هدف کمک به واحدهای تولیدی تشکیل شد ولی در اختیار بانک ها برای احیای پرونده هایی که به ضرر آنان تمام شده بود ،قرار گرفت.
سیدعبدالوهاب سهل آبادی عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت:کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری استان یکی از کمیته های موثر در حل مسایل واحدهای تولیدی بحران زده بود که توانست در طول این سالها مسایل این واحدها را برطرف کند.
وی از همراهی دستگاه قضایی استان در حل مسایل حقوقی  فعالان اقتصادی استان اصفهان  تقدیر کرد .
گفتنی است که در این جلسه پیش نویس طرح آیین نامه تشکیل کمیته کارشناسی و هماهنگی حمایت از تولید،اشتغال  و سرمایه گذاری استان اصفهان مورد بحت و بررسی قرار گرفت
آلبوم تصاویر 4201-12-1397