تاریخ : چهارشنبه 23 ارديبهشت 1394
کد 220

نخستین مجمع عمومی انجمن شرکت های دانش بنیان استان در اتاق اصفهان برگزار شد

نخستین مجمع عمومی انجمن شرکت های دانش بنیان استان اصفهان با حضور 63 شرکت در سالن اجتماعات اتاق اصفهان برگزار شد.

نخستین مجمع عمومی انجمن شرکت های دانش بنیان استان اصفهان  با حضور 63 شرکت در سالن اجتماعات اتاق اصفهان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق اصفهان«مصطفی رناسی»نایب رییس اتاق اصفهان در این جلسه گفت: اتاق محل تجمع تشکل های اقتصادی است و باید از این فرصت برای توسعه بنگاههای اقتصادی بهره برد.

وی یادآور شد: فاصله شرکت های دانش بنیان ایرانی با همتایان خارجی بسیار نزدیک است و نباید این فاصله مانند سایر بخشها طولانی شود که قابل دستیابی نباشد..

رناسی افزایش تعداد اعضا و  تلاش برای توسعه کسب و کار دو رویکرد مهم اتاق اصفهان در دوره جدید برشمرد و گفت:اتاق اصفهان با تشکیل مرکز مبادلات پیمانکاری فرعی در راستای توسعه کسب و کار اعضا اقدام موثری انجام داده است.رناسی از شرکت های دانش بنیان خواست با عضویت در اتاق بازرگانی  از خدمات این تشکل بهره مند شوند.

  «محمد جواد امیدی» معاون توسعه فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در آیین آغاز به کار این انجمن گفت: این انجمن دارای 9 عضو از مدیران و مسوولان شرکتهای دانش بنیان است .

وی با بیان اینکه سال گذشته  220تقاضا برای استقرار شرکتهای جدید در این شهرک داده شد گفت:175 شرکت در این شهرک مستقر شدند که حدود 190نفر از اعضای آنها دارای دکترا هستند .

وی افزود: این انجمن به اجرای قوانین ،تجاری سازی ایده های شرکت های دانش بنیان کمک می کند و از این شرکتها حمایت مالی می کند .

معاون توسعه فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: در حال حاضر تعداد شرکتهای مستقر در شهرک از مرز  407 شرکت گذشت .

«حمیدرضا فولادگر»نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: ایجاد تشکل باعث تقویت اعضای فعال هر بخش می شود و باید از تشکل گرایی در فضای اقتصادی استقبال کرد.

وی افزود:در قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار بر حمایت از تشکل های اقتصادی از سوی اتاق مورد تاکید قرار گرفته و البته استقلال هر تشکل باید حفظ شود.

وی با اشاره به سند چشم انداز  توسعه 1404 ایران گفت:رسیدن به جایگاه نخست منطقه در افق 1404 نیازمند توجه به سه ضلع علم ،فناوری و اقتصاد است.

فولادگر افزود: علم باید منجر به فناوری  و فناوری باید به تجاری سازی ایده ها ختم شود تا ایده ها در اقتصاد کشور منجر به تولید ثروت شوند و توسعه اقتصادی ایجاد شود.

 فولادگر با اشاره به تشکیل فراکسیون حمایت از مخترعین ، نوآوران و شرکت های دانش بنیان در مجلس شورای اسلامی گفت:شرکت های دانش بنیان با ارایه اظهارنامه از پرداخت مالیات به مدت ده سال معاف می باشند.

«داود صافی »مدیر دبیرخانه کمیسیون ها و تشکلهای اقتصادی اتاق اصفهان در این جلسه به تشریح  وظایف و ماموریت های   اتاق بازرگانی اصفهان پرداخت.

 نخستین مجمع عمومی انجمن شرکت دانش بنیان استان اصفهان که با حضور حمیدرضا فولادگر نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی،مصطفی رناسی نایب رییس،امیر کشانی عضو هیات نمایندگان اتاق اصفهان ،محمود  اقارب پرست دبیرکل خانه صنعت ، معدن و تجارت  و دکتر امیدی و دکتر جعفر پیشه از شهرک علمی تحقیقاتی برگزار شد، هفت نفر به عنوان عضو هیات مدیره اصلی و دو نفر به عنوان عضو علی البدل و یک نفر به عنوان بازرس و یک نفر به عنوان بازرس علی البدل انتخاب گردید .  

آلبوم تصاویر دانش بنیان