تاریخ : شنبه 14 مهر 1397
کد 2155

سفر هيات بلند پايه اصفهان به نرماندي فرانسه؛

امضاي تفاهم نامه استاندار، نايب رييس اتاق بازرگاني و رييس دانشگاه اصفهان با همتايان فرانسوي

يك هیأت بلندپایه سياسي اقتصادي به سرپرستی دکتر محسن مهر علیزاده و با حضور مصطفي رناسی و رسول رنجبران اعضاي هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ، امير کریمي دستیار ویژه استاندار،هوشنگ طالبی رییس دانشگاه اصفهان، مهدي ابطحی رییس شهرک علمی و تحقیقاتی، بهروز ارباب شیرانی معاون شهردار اصفهان،علي یارمحمدیان مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی اصفهان) به دعوت استاندار نرماندي فرانسه به اين منطقه سفر نمودند.
در اولين دیدار اين هيات كه با حضور "تیاری آکارد" مدیر اتاق بازرگانی منطقه نرماندی و برخی از فعالین اقتصادی فرانسه برگزار شد، محسن مهرعليزاده با اشاره به توان مندی های استان اصفهان در بخش های مختلف تولید، صنعت و کشاورزی خواستار گسترش روابط تجاری و اقتصادی طرفين گرديد.
مهرعليزاده اصفهان را استانی با ٢/٥ میلیون نفر جمعیت معرفي كردکه بیش از ٩٠٠٠ واحد صنعتی بزرگ و کوچک، بزرگترین جاذبه های تاریخی و فرهنگی ایران، و مراکز علمی، تحقیقاتی و دانشگاه های بزرگی را در خود جای داده است.
وي در این دیدار خواستار ایجاد یک صندوق مشترک جهت انجام مبادلات کالایی بین دو استان اصفهان و نرماندی شد و تأکید نمود همکاری های بین دو اتاق بازرگانی می تواند حجم مبادلات و روابط اقتصادی و تجاری میان دو استان را به نحو چشمگیری افزایش دهد.
مصطفی رناسی نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان هم ضمن معرفی توان مندی های اقتصادی استان اصفهان، به فعالیت های اتاق بازرگاني در زمینه آموزش جوانان و بانوان، همکاری مستمر اتاق با UNIDO در حوزه پیمانکاری فرعی (SPX) و موفقیت های بین المللی این اتاق در سال های گذشته اشاره نمود.
مدیراتاق بازرگانی نرماندی نیز ضمن خیر مقدم به اعضای هیأت اعزامی استان اصفهان، به سابقه بازدید دو هیأت تجاری نرماندی از اتاق های بازرگانی تهران و اصفهان اشاره نمود و اظهار داشت هم اکنون چند شرکت عضو اتاق نرماندی در حال همکاری با ایران هستند.
"تیاری آکارد" مهمترین مأموریت این اتاق را ارائه خدمات آموزشی و تخصصی به شرکت های کوچک و متوسط جهت توسعه صادرات برشمرد و از آمادگی آن اتاق جهت همکاری با اتاق بازرگانی اصفهان جهت برگزاری دوره های آموزشی و تبادل اطلاعات تجاری و اقتصادی خبر داد.
وی همچنین با اشاره به ایجاد یک پنجره واحد جهت ارائه خدمات تخصصی صادراتی به شرکت های کوچک و متوسط اظهار داشت امکان همکاری مشترک بین دو اتاق با ایجاد ارتباط بین پرتال سرمایه گذاری استان اصفهان و پرتال خدمات مجازی نرماندی فراهم خواهد شد.
در پایان این دیدار یادداشت تفاهم همکاری بین دو اتاق به امضاي مصطفي رناسي نايب رييس اتاق بازرگاني اصفهان و تیاری آکارد مدير اتاق بازرگاني نرماندي رسيد.
به موجب این یادداشت تفاهم، طرفین متعهد می گردند در زمینه تبادل اطلاعات اقتصادی و تجاری، تبادل هیأت های تجاری، توسعه نمایشگاه های اختصاصی و تخصصی و نیز توسعه فعالیت های مشترک در حوزه آموزش و ایجاد زمینه لازم جهت همکاری بین شرکت های کوچک و متوسط دو استان همکاری نمایند.
در ادامه اين سفرسفر سه روزه اصفهان و منطقه نرماندی فرانسه در بخش های علمی، تجاری، دانشگاهی، گردشگری و نمایشگاهی قرار داد همکاری امضا کردند.
نُرماندی یا نورماندی (به فرانسوی: Normandie) منطقه‌ای جغرافیایی واقع در شمال‌غربی فرانسه می‌گویند. این منطقه در سال ۹۱۱ میلادی توسط شارلِ ساده پادشاه فرانک باختری به وایکینگ‌های نروژی که آنان را «نُرمان» می‌نامیدند به‌صورت دوک‌نشین بخشیده شد تا از یورش‌های همیشگی آنها به خاک فرانسه جلوگیری شود. به این ترتیب این منطقه را نرماندی نامیدند. نرماندی در طول تاریخ به یکی از قدرتمندترین دوک‌نشین‌های اروپا تبدیل شد و قدرت دوک نورماندی با قدرت پادشاه فرانسه برابری می‌کرد.
آلبوم تصاویر Baz-14-7-1397