تاریخ : سه شنبه 10 مهر 1397
کد 2149

رييس اتاق بازرگاني اصفهان خبر داد:

سمینار تخصصی کایزن ٣٠دی ماه با حضور پروفسور فوجیتادر اتاق بازرگانی اصفهان برگزار می شود

هاروئو اوتا (Haruo Ota) مدیر مرکز همکاری های ژاپن و خاورمیانه با سيدعبدالوهاب سهل آبادي رييس اتاق بازرگاني اصفهان ديدار و گفتگو كرد.
سیدعبدالوهاب سهل آبادی در دیدار با هاروئو اوتا (Haruo Ota)مدیر مرکز همکاری های ژاپن و خاورمیانه با اشاره به سفر هیات اتاق بازرگانی اصفهان به ژاپن و آمادگی همکاری نزدیک استان اصغهان به این کشور گفت:واحدهای تولیدی استان اصفهان در بخش های نساجی،فولاد،پتروشیمی ،مصالح ساختمانی و صنایع دستی رتبه نخست ایران را به خود اختصاص داده اند.
سهل آبادی خاطر نشان کرد:اتاق بازرگانی اصفهان در بخش آموزش پیشرو است و هر سال به عنوان فعال ترین اتاق در بخش آموزش و پژوهش بين اتاق هاي بازرگاني شناخته می شود.
 وی از علاقه مندی اتاق بازرگانی اصفهان به همکاری نزدیک در بخش آموزش با مرکز همکاری های ژاپن و خاورمیانه خبر داد و گفت:امضای تفاهم نامه همکاری بین اتاق بازرگانی و مرکز  همکاری های ژاپن و خاورمیانه می تواند گام عملی در راستای همکاری های دو جانبه استان اصفهان و ژاپن باشد .
هاروئو اوتا (Haruo Ota)مدیر مرکز همکاری های ژاپن و خاورمیانه (Jccme) در این دیدار از حضور پرفسور فوجیتا در ایران و برگزاری سمینارهای آموزشی کایزن خبر داد و گفت:حضور پروفسور فوجیتا در راستای برنامه های آموزشی مرکز همکاری های ژاپن و خاورمیانه در کشورهای خاورمیانه است.
وی خواستار حضور واحدهای تولیدی و صنعتی شد که عمده تولیدات صنعتی را برعهده دارند و افزود:استان اصفهان می تواند با برنامه ریزی برای سال آینده میزبان سمینارهای تخصصی کایزن باشد.
گفتني است کایزن به معنای بهبود یا تغییر دایم برای رسیدن به نتیجه‌ای بهتر است و به فلسفه‌ای اشاره دارد که در آن تمرکز بر روی بهبود مستمر فرایند تولید، مهندسی یا مدیریت کسب و کار است. کایزن در مقوله‌های سلامت،روان‌درمانی،و مربیگری زندگی، امور دولتی، بانکداری و دیگر صنایع به کارگیری شده است.
هنگام به کارگیری در امور اقتصادی و فضای کاری، کایزن به فعالیت‌هایی اشاره دارد که همه عملکردها را به طور مستمر بهبود می‌بخشد و همه کارمندان از جمله مدیر عامل اجرایی تا کارگران خط مونتاژ را شامل می‌شود.کایزن در فرایندهای خرید و لجستیک،که محدوده سازمانی را به زنجیره تامین می رساند، نیز به کار گرفته می‌شود.کایزن با بهبود فعالیت‌ها و فرایندهای استاندارد تلاش می‌کند اتلاف را از بین ببرد (تولید ناب). کایزن نخستین بار پس از جنگ جهانی دوم در چندین کسب و کار ژاپنی به کار گرفته شد و بخشی از آن از کسب و کار و مدیریت کیفیت آموزش‌دهندگان آمریکایی که از ژاپن بازدید می‌کردند تأثیر پذیرفت و از آن زمان به بعد در کل جهان گسترش یافت و هم‌اکنون در بسیاری از زمینه‌ها به غیر از اقتصاد و تولید به کار گرفته می‌شود.
آلبوم تصاویر 4104-7-1397