تاریخ : سه شنبه 10 مهر 1397
کد 2148

رییس کمیسیون آموزش اتاق بازرگانی اصفهان:

احتکار اقلام ضروری مردم ناشی از ضعف فرهنگی است

رییس کمیسیون آموزش، پژوهش و توانمندسازی اتاق بازرگانی اصفهان در پنجمین جلسه این کمیسسیون احتکار اقلام مصرفی ضروری مردم را ناشی از ضعف فرهنگی دانست.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان در ابتدای این جلسه امیر کشانی، با بیان اینکه در ماههای اخیر شاهد تشدید تهاجم دشمنان به اقتصاد کشور هستیم گفت: متاسفانه ضعف مدیریتی و نقص فرهنگی در داخل کشور نیز به این چالشها دامن زده است، چرا که متاسفانه برخی از شهروندان و سرمایه داران داخلی نیزبا هجوم بی رویه به بازارهای ارز و طلا و حتی احتکار مایحتاج عمومی مردم و بسیاری  از کالاها، ضربات مهلکی به پیکره بازار وارد نموده و سبب ایجاد نابسانی عدیده در بازارها و افزایش بی رویه تورم شده اند. وی در ادامه از شهروندان در کنار دولتمردان و سیاستگذاران خواست به منظور ساخت آینده ای روشن برای فرزندان این کشور از تلاش برای مدیریت مناسب فضای اقتصادی کشور و پرهیز از برخی اشتباهات و خودخواهی ها دریغ ننمایند. عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در ادامه با اشاره به اقدام کمیته پژوهش ذیل این کمیسیون مبنی بر تدوین نقشه راه صادرات صنایع دستی استان اصفهان با رویکرد ارتقاء رتبه صادرات صنایع دستی ایران در بازار بین المللی گفت: با توجه به اینکه حدود 30 درصد صنایع دستی ثبت شده دنیا در اصفهان تولید می شود، لازم است بیش از پیش به صنایع دستی توجه شده و برای ارتقاء رتبه صادرات تولیدات استان چاره اندیشی نماییم. کشانی تصریح کرد: اگر به داد صنایع دستی نرسیم این صنایع در آینده به عتیقه تبدیل خواهند شد و دیگر کسی به تولید آنها نخواهد پرداخت. وی طرح این کمیسیون در ارتباط با ارتقاء جایگاه صادراتی صنایع دستی را اقدام مهمی در این زمینه دانست. در ادامه فریده روشن، رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان و از اعضاء این کمیسیون نیز بر پیش گرفتن اخلاق فرهنگی در شرایط کنونی کشور تاکید نمود و افزود: همانگونه که مردم ایران تاکنون اثبات کرده اند که در شرایط بحرانی پشتیبان و یاری رسان یکدیگر هستند لازم است اکنون نیز از اقداماتی که موجب کمک به دشمنان کشور است دست بردارند. وی گفت: اقدامات اخیر برخی از مردم کشور نشاندهنده ضرورت ترویج اخلاق مداری در جامعه و یادآور شدن اصالت ایرانیان در طول تاریخ می باشد که کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان در این زمینه تمامی توان خود را بکار خواهد گرفت.
همچنین محمدرضا اخلاقی، دبیر کمیته راهبری پژوهشهای کاربردی ذیل کمیسیون نیز به ارایه rfp پیشنهادی انجمن تولید و صادرکنندگان صنایع دستی استان با عنوان تدوین نقشه راه صادرات صنایع دستی استان اصفهان با رویکرد ارتقاء رتبه صادرات صنایع دستی ایران در بازار بین المللی پرداخت. وی گفت: با وجودیکه ایران از نظر میزان و تنوع تولید محصولات صنایع دستی جزو سه کشور نخست قراردارد، متاسفانه در میان کشورهای صادرکننده رتبه 31 را به خود اختصاص داده است. اخلاقی عدم وجود نقشه راه در سه حوزه اصلی تولید، لجستیک و بازاریابی را منجر به اتخاذ تصمیمات بعضا نادرست و مقطعی در این حوزه و عدم موفقیت بلند مدت در بازارهای صادراتی دانست. وی شناخت وضعیت موجود، چالش ها و نقاط قوت و ضعف و فرصت ها و تهدیدهای صنایع دستی و هنرهای سنتی استان اصفهان، ساختارشناسی موانع نفوذ صنایع دستی استان در بازارهای خارجی و تحلیل تطبیقی الگوهای موفق را از جمله اهداف این طرح عنوان کرد که پس از رای گیری اعضاء طرح مذکور به تصویب رسید.در ادامه نیزحمیدرضا فاتحی، رییس کمیته کسب و کار دانش بنیان به ارایه گزارش این کمیته در خصوص نخستین نمایشگاه تکنولوژی، نوآوری و استارتاپ اصفهان پرداخت و گفت: نمایش تکنولوژیها و فناوریهای شرکتها، شکل گیری تعاملات اقتصادی حول فناوری، توسعه فناوری، افزایش مناسبات اقتصادی، آموزش و توانمندسازی از اهداف این نمایشگاه بود. وی در ادامه ضمن تقدیر از تعاملات اتاق بازرگانی و شهرداری اصفهان در برگزاری این نمایشگاه خواستار توسعه رویداد مذکور در سطح کشور و همکاری تمامی ارگان ها و سازمان های مربوطه شد. فاتحی در پایان از حضوربیش از 40  استارتاپ در نمایشگاه مذکور و برگزاری جلسات سرمایه گذاری برای آنها خبر داد. سیدرضا صفوی، دبیر کمیسیون سیاستگذاری و پایش نیز در خصوص بانک اطلاعات اعضاء اتاق بازرگانی اصفهان گفت: این بانک اطلاعاتی با توجه ﺑﻪ ﮔﺴﺘﺮﺩﮔﯽ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﻫﺎﯼ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩﯼ ﺩﺭ ﺍﺳﺘﺎﻥ ﺍﺻﻔﻬﺎﻥ ﻭ ﺿﺮﻭﺭﺕ ﻭﺟﻮﺩ ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ ﺟﺎﻣﻊ ﻓﻌﺎﻻﻥ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩﯼ ﺑﺮﺍﯼ ﺑﺮﻗﺮﺍﺭﯼ ﺍﺭﺗﺒﺎﻁ ﻣﻮﺛﺮﺗﺮ ﺑﺎ ﻫﯿﺎﺕ ﻫﺎﯼ ﺗﺠﺎﺭﯼ ﺑﺎﺯﺩﯾﺪ ﮐﻨﻨﺪﻩ ، ﺍﺭﺍﺋﻪ ﺗﻮﺍﻧﻤﻨﺪیﻫﺎﯼ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﺭﻭﻧﻖ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩﯼ ﻭ ﻣﻌﺮﻓﯽ ﺑﻨﮕﺎﻩﻫﺎﯼ ﺗﺠﺎﺭﯼ   به همت اتاق بازرگانی اصفهان راه اندازی شده است. وی افزود: در فاز اول در این بانک اطلاعات اعضاء عضو اتاق بازرگانی، در فاز دوم فعالان اقتصادی عضو تشکل ها و در نهایت اطلاعات تمامی فعالین اقتصادی ثبت خواهد شد.همچنین در ادامه رامین عظیمی، مدیرعامل شرکت مجری بانک اطلاعات اعضاء اتاق بازرگانی اصفهان و پویان رحیمی، ناظر پروژه با هدف شناخت نیاز تخصصی کمیسیون های اتاق بازرگانی اصفهان در بانک اطلاعات، به تشریح نحوه عملکرد و امکانات این بانک اطلاعاتی پرداختند. گفتنی است در پایان جلسه از خدمات و حضور موثر محسن تفکری، عضو کمیته راهبری پژوهش های کاربردی ذیل کمیسیون آموزش تقدیر شد.
 
آلبوم تصاویر b69-7-1397