تاریخ : يکشنبه 8 مهر 1397
کد 2145

رييس انجمن پلاستيك و پليمر اصفهان :

بيشه:بیش از ٢ هزار واحد تولیدی در بخش پلاستیک و پلیمر استان اصفهان مشغول به فعالیت هستند.

با حضور رييس سنديكاي لاستيك و پلاستيك فرانسه در اتاق بازرگاني ، تفاهم نامه همكاري انجمن پلاستیک و پلمیر استان اصفهان و سندیکای پلاستیک و لاستیک فرانسه به امضاي روساي دو تشكل رسيد.
مرتضی بیشه رییس انجمن پلاستیک و پلیمر استان اصفهان در حاشیه امضای این تفاهم نامه گفت:بیش از ٢ هزار واحد تولیدی در بخش پلاستیک و پلیمر استان اصفهان مشغول به فعالیت هستند که در تمام این واحدها بخش تحقیق و توسعه وجود دارد. عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان افزود:کلیه صادرات ایران به افغانستان ،عراق ،تاجیکستان و ازبکستان از مبدا استان اصفهان صورت می گیرد.
دونی دیوان (Denis Vaillant) رییس سندیکای پلاستیک و لاستیک فرانسه در این دیدار گفت:به دلیل تحریم های یک جانبه امریکا علیه ایران امکان همکاری شرکت های بزرگ فرانسوی با شرکت های ایرانی بسیار اندک است ولی شرکت های کوچک و متوسط (SME) فرانسوی می توانند همکاری با نزدیکی با همتايان خود داشته باشند.
وی افزود:برای نقل و انتقال پول از طریق سوئیفت می توان از ظرفیت بانک های فرانسوی که با امریکا فعالیت نمی کنند،استفاده کرد.
وی از آمادگی سندیکای پلاستیک و لاستیک فرانسه برای انتقال دانش فنی به واحدهای تولیدی پلاستیک ایران خبر داد و گفت:بازیافت لاستیک خودرو و تبدیل به کف پوش ها و همچنین بازیافت PVC در دستور کار همکاری است .
رییس سندیکای پلاستیک و لاستیک فرانسه تاکید بر آلاینده نبودن واحدهای تولیدی را یکی از پیش شرط هاي همكاري سندیکا برشمرد و گفت:کشورهای اروپایی بر روی محصولات تولیدی بر اساس آلاینده نبودن درجه بندی قرار می دهند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار بازنگری در مصرف آب در ایران شد و گفت:مصرف آب هر ایرانی سه برابر هر اروپایی است و بایستی در مصرف آب بازنگری صورت گیرد.
وی میزان تبخیر در ایران را بالا دانست و گفت:در این شرایط نباید آب در پشت سدها بماندزیرا تبخیر می شود و حرکت آب می تواند از تبخیر آن جلوگیری کند.
گفتنی است در این تفاهم نامه بر آموزش،انتقال دانش فنی،تورهای بازدید از واحدهای تولیدی و برگزاری نمایشگاه مشترک تاکید شده است
آلبوم تصاویر Baz-8-7-1397