تاریخ : دوشنبه 2 مهر 1397
کد 2138

هم زمان با روز جهاني گردشگري؛

اولين نشريه اتاق بازرگاني اصفهان به زبان انگليسي منتشر مي شود.

سردبیر نشریه اتاق بازرگاني اصفهان گفت: به مناسبت روز جهانی گردشگری، یک نسخه از نشریه اتاق بازرگانی اصفهان به ابعاد گوناگون گردشگری اختصاص یافته و به زبان انگلیسی منتشر خواهد شد.
مصطفی رناسی نایب رئیس اتاق و سردبیر نشریه اعلام کرد: به مناسبت روز جهانی گردشگری(٢٧ سپتامبر/٥ مهرماه) و هفته گردشگری در تقویم جهانی و ملی، یک نسخه از نشریه اتاق بازرگانی اصفهان به ابعاد گوناگون گردشگری اختصاص یافته و به زبان انگلیسی در اختیار مخاطبان این صنعت قرار خواهد گرفت.
وی با برشمردن نقش پررنگ گردشگری در توسعه اقتصادی بیان کرد: توجه به گردشگری با درنظرگرفتن دوبعد زیربنا و روبنا، می تواند از یک سو  ابزار لازم را برای ایجاد رونق اقتصادی داخلی و از دیگر سو، دیپلماسی عمومی را برای گسترش فرهنگ ایرانی در جامعه بین الملل فراهم سازد. ایران با دارا بودن جاذبه های پرشمار و چشمگیر گردشگری و ٢٣ اثر ثبت شده، از جذابترین کشورها در زمینه گردشگری است که میتوان با برنامه ریزی دقیق و بهره گیری از همه فرصت های موجود، در راستای دستیابی به ایرانی توسعه یافته در افق ١٤٠٤ از این مزیت بهره فراوان برد.
وی در پایان افزود: این نشریه که به معرفی اماکن گردشگری، فرصت های تجاری و جاذبه های طبیعی؛ همچنین میراث فرهنگی ملموس و ناملموس «نصف جهان» می پردازد، در اختیار سفارتخانه ها، رایزنان فرهنگی در خارج از کشور، آژانس های هواپیمایی، هتل ها و نیز اعضاء اتاق بازرگانی اصفهان قرار خواهد گرفت.