تاریخ : دوشنبه 14 ارديبهشت 1394
کد 213

اتاق بازرگانی در تقویت صادرات و جلوگیری از واردات بی رویه و اشتغال نقش موثری دارد

«آیت‌الله العظمی حسین مظاهری»در دیدار با رییس، هیات رییسه و هیات نمایندگان اتاق اصفهان ،تصریح کردند:اتاق بازرگانی به عنوان اجتماع جامعه اقتصادی می تواند نقش موثری در توسعه اقتصاد استان و کشور و همچنین مقابله با بیکاری ایفا کند.

زعیم حوزه‌های علمیه اصفهان و مرجع عالی‌قدر جهان تشیّع  گفتند:اتاق بازرگانی در تقویت صادرات ، جلوگیری از واردات بی رویه و اشتغال جوانان نقش موثری دارد .

«آیت‌الله العظمی حسین مظاهری»در دیدار با رییس، هیات رییسه  و هیات نمایندگان اتاق اصفهان ،تصریح کردند:اتاق بازرگانی به عنوان اجتماع جامعه اقتصادی می تواند نقش موثری در توسعه اقتصاد استان و کشور و همچنین مقابله با بیکاری ایفا کند.

ایشان با برشمردن ابعاد مهم اقتصاد مقاومتی گفتند:اقتصاد مقاومتی نباید در حد شعار بماند و اتاق بازرگانی می تواند با کمک دولت و با دورکردن اختلاف ها به اهداف این اقتصاد که مورد توجه مقام معظم رهبری است ،دست پیدا کند.

ایشان با اشاره به اینکه اقتصاد کشور نیازمند همدلی و همراهی همه بخش ها ست،گفتند:نباید اختلافات جزیی  منجر به کارشکنی در اقتصاد استان و کشور شود و باید با دور کردن حسادت و اختلافات توجه خود را به اصل موضوع که همانا تقویت اقتصاد کشور است مبذول داشت.

ایشان با اشاره به اینکه جایگاه اقتصاد در اسلام بسیار مهم و قابل توجه است ،افزودند: توجه به اقتصاد و معیشت مسلمان  اهمیت و  ثوابی دوشادوش جهاد در راه خدا دارد.

آیت الله مظاهری  با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام(ص) در رابطه با نقش و جایگاه اقتصاد در اسلام گفتند:کسی که بتواند اقتصاد خودش را تامین کند مانند کسی است که در راه خدا جهاد می کند و اگر بتواند اقتصاد دیگران را نیز تامین کند ثوابی به اندازه  حج واجب و عمره برای او در نظر گرفته می شود.

آیت الله مظاهری در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کردند:ملتی که  اقتصاد بیمار داشته باشد محکوم به نابودی است و چاره ای ندارد جز اینکه  زیر یوق استعمار گران برود و به همین دلیل باید به اقتصاد کشور توجه ویژه ای داشته باشیم تا بتوانیم روی پای خودمان بایستیم .

ایشان با اشاره به اینکه دشمنان جمهوری اسلامی ایران در براندازی نظام دست به هر کاری می  زنند ،خاطر نشان کردند:نظام جمهوری اسلامی در تمامی بخش ها توانست مشت دشمنان خود را باز کند ولی در عرصه اقتصاد به دلایلی با مشکلاتی روبرو شد که با تدبیر اقتصاد مقاومتی  می توان این بار نیز توطئه های دشمنان را بی اثر کرد.

ایشان با اشاره به نامگذاری  سال 94 از سوی  مقام معظم رهبری گفتند:همدلی و همزبانی بین فعالان اقتصادی و دولتمردان می تواند اقتصاد کشور را در برابر موج تحریم ها در امان نگه دارد.  

آیت الله مظاهری در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کردند:اگر بتوانیم از منابع آبی موجود درست استفاده کنیم می توانیم محصولات کشاورزی از جمله گندم تولید و صادرات کنیم ولی به دلیل نبود مدیریت واحد ،کشاورزان همواره با بی آبی های متعدد روبرو می شوند و فرصت تولید و صادرات از دست می رود.

ایشان افزودند:همدلی و هم زبانی بین دولت و  ملت می تواند در استفاده صحیح از منابع خدادادی و ایجاد اشتغال برای جوانان متجلی شود.

آیت الله مظاهری یادآور شد:بیش از  هزار آیه قرآن به وضع اقتصادی و تلاش برای کسب روزی اختصاص دارد و باید نسبت به این موضوع توجه ویژه ای داشت و به سادگی  از آن عبور نکنیم.

ایشان با اشاره به سخن امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه انقلاب از شما یک چیزی می خواهد و آن شناخت وظیفه و عمل کردن به آن وظیفه است ،افزودند:اگر هر بخش و هر فرد وظیفه خود را به درستی بشناسد و به وظیفه اش عمل کند بسیاری از موانع و مشکلات پیش روی کشور برداشته می شود و تحریم های اقتصادی دنیا نیز نمی تواند کوچکترین اثری داشته باشد.

«سیدعبدالوهاب سهل آبادی»رییس اتاق اصفهان در این دیدار گفت:هیات نمایندگان دوره هشتم  اتاق بازرگانی ،صنایع ، معادن و کشاورزی اصفهان در آغاز فعالیت خود  لازم می داند از ارشادات  مراجع تقلید و علما بهره مند شود.

وی تصریح کرد:هیات نمایندگان اتاق بازرگانی هر چهارساله یکبار طی  برگزاری انتخاباتی مشخص می شوند و به عنوان نمایندگان فعالان اقتصادی در استان مشغول فعالیت می شوند.

رییس اتاق اصفهان اظهار داشت:ما امیدواریم رسالتی را که بر عهده گرفته ایم به خوبی انجام دهیم و انشاالله با انجام وظیفه صحیح باعث شادی امام زمان، رهبر معظم انقلاب، حضرتعالی و همه مردم باشیم.  
آلبوم تصاویر مظاهری