تاریخ : يکشنبه 25 شهريور 1397
کد 2125

رييس خانه صنعت،معدن و تجارت ايران:

سهل آبادي: كشور در بن بست نيست/ بخش خصوصي را در تصميم سازي ها مشاركت دهيد/ اختيارات دولت به استان ها تفويض شود

شصت و پنجمين جلسه شوراي گفتگوي دولت و بخش خصوصي استان اصفهان با موضوع بررسي راهكارهاي حمايت از توليد و مصرف كالاي ايراني در اتاق بازرگاني برگزار گرديد.
سيد عبدالوهاب سهل آبادي در ابتداي اين جلسه با تسليت فرارسيدن ايام سوگواري حضرت اباعبداله الحسين(ع) گفت: ادلّه فراوان و قابل اعتمادی داریم که قیام امام حسین(ع) یک اتفاق نبود و طراحی الهی و آسمانی داشت.
وي افزود: در کربلا سیل خون و سیل اشک، نتیجه نبرد علیه ظلم و ظالم و نهایتاً پیروزی حق و مظلوم بود.
وی ادامه داد: لشکریان خونخوار یزید با راه‌اندازی سیل خون، مست از غرور پیروزی بودند اما وقتی آوازه مظلومیت و حقانیت لشکریان امام حسین(ع) و سیل اشک شیعیان به راه افتاد، یزیدیان شکستی همراه با تنفر را در تمام تاریخ پذیرا شدند.
سهل آبادي در ادامه سخنان خود با تشریح حرکت امام حسین(ع) از مکه تا کربلا گفت‌: در هر مرحله گروهی ریزش می‌کردند و ٧٢ نفر که عصاره ناب وفاداری بودند، به منای عشق در کربلا رسیدند و به بهترین ثواب که شهادت در راه خدا بود، نائل شدند.
وي افزود: دوستداران امام حسین(ع) در دریای متلاطم زمانه، او را کشتی نجات می‌دانند که آنان را به ساحل سعادت می‌رساند و کسانی که خارج از سفینةالنجاة باشند، به ضلالت و گمراهی می‌رسند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره انتقادات مطرح شده در كارگروه اشتغال استان اصفهان گفت: گلايه ما از سياست هاي حاكم بر سازمان تامين اجتماعي است و انتقاد به معناي چشم پوشيدن بر زحمات مديران اين سازمان در استان اصفهان نيست.
سهل آبادي ادامه داد: شرايط حاكم بر كشور ، ناشي از بي تدبيري و سهل انگاري مسولان است. در واقع هنوز تحريم هاي جديد بر اقتصاد ما تاثير نگذاشته است كه وضعيت كنوني را ناشي از آن بدانيم.
وي افزود: برای بهبود اوضاع ما نیاز به پیشرفت داریم، اما مسئله مهم در این راه این است که متوجه اولویت های علم و قدرت باشیم، از ديدگاه ما مهم ترین خطای راهبردی از کارافتادگی سیستمی است. از کار افتادگی سیستم می تواند لطمات زیادی به ما بزند و از گذشته تا کنون نیز این گونه بوده است، اما هر قدر به زمان کنونی نزدیک می شویم ابعاد این کار افتادگی سیستمی بیشتر هویدا می شود.
رييس اتاق بازرگاني اصفهان ادامه داد:فعالان اقتصادی دیگر به شوک‌های اقتصادی عادت کرده‌اند اما متاسفانه دولت هنوز از این وضعیت و این اتفاقات درس نگرفته است و این نکته را یادآور مي شوم که در حال حاضر فعالان بخش خصوصی و اتاق بازرگانی هیچ مشارکتی در تصميم گيري ها ندارند.
وي افزود: كارگران كه بخشي از خانواده كارفرمايان هستند به سختي معيشت خود را تامين مي كنند، در برخي موارد حقوق اندك آنان ماه ها به تعويق افتاده اما همچنان مجاهدانه به كار شبانه روزي خود ادامه مي دهند و بايد براي آنان و همچنين كشاورزان اصفهاني كه اين روزها به شدت در مضيقه مالي هستند، چاره انديشي شود.
سهل آبادي در پايان سخنان خودگفت: با همه اين احوال ، فعالان اقتصادي ، كشور را در بن بست نمي بينند و معتقدند در صورت اصلاح روش ها و به كارگيري توان بخش خصوصي مي توان از بحران فعلي عبور كرد.
آلبوم تصاویر Baz-24-6-1397