تاریخ : شنبه 24 شهريور 1397
کد 2121

در نشست نمایندگان اتاق بازرگانی در هیات های حل اختلاف با مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان مطرح شد؛

رناسی: شفاف سازی و عدالت مالیات خواسته فعالان اقتصادی از سازمان مالیاتی است / مهدلو: شرکت های صوری خط قرمز سازمان امور مالیاتی است

نشست نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در هیات های حل اختلاف مالیاتی با مدیرکل و معاون هیات های حل اختلاف امور مالیاتی استان اصفهان برگزار شد
مصطفی رناسی نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست خواستار شفاف سازی و عادلانه شدن مالیات بنگاه های اقتصادی  شد و گفت:سطح مالیات تعیین شده استان اصفهان بدون توجه به شرایط کسب و کار بالاست و نیاز است که این سطح متناسب با فعالیت بنگاه های اقتصادی تعیین شود.
وی خواستار  شفافیت فعالیت های اقتصادی و عدالت در دریافت مالیات شد و گفت:دریافت مالیات متناسب با فعالیت اقتصادی همه فعالان اقتصادی  را به شفاف سازی  تشویق می کند.
رناسی تصریح کرد:بنگاه اقتصادی باید فعال باشد تا بتواند مالیات بپردازد و سازمان مالیاتی باید زیمنه فعالیت مداوم این بنگاه ها را فراهم کند تا آنان بتوانند مالیات پرداخت کنند.
 وی خواستار تفویض اختیار سازمان  امور مالیاتی به استان ها شد و گفت:تصمیم گیری راجب پرونده های مالیاتی می تواند به نهایی شدن پرونده ها  کمک کند.
رناسی خواستار در اختیار قرار دادن پرونده های مالیاتی ارجاع به  هیات های حل  اختلاف مالیاتی شد و گفت:نمایندگان اتاق با مطالعه پرونده ها می توانند نظر کارشناسی در مورد پرونده ها ارایه کنند.
وی خواستار استفاده از ظرفیت کانون کارشناسان دادگستری و حسابرسان مستقل در زمان صدور قرار بری پرونده های مالیاتی از سوی هیات های حل اختلاف مالیاتی شد و گفت:هیات های حل اختلاف در هنگام صدور قرار برای پروند ها  می تواند با هزینه مودی ، بررسی پرونده مالیاتی را به کارشناسان مستقل از  سازمان امور مالیاتی ارجاع دهند.  
قاسم علی جباری عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست خواستار استقلال رای نمایندگان  اتاق در هیات ها شد و گفت:استقلال رای شورای حل اختلاف مالیاتی می تواند به تاثیرگذار جایگاه هیات ها کمک کند.
وی با انتقاد از نگاه بخش نامه های مالیاتی که مودیان را مجرم می داند مگر آنکه خلافش ثابت شود ،افزود:تغییر نگاه به مودی و دریافت عادلانه مالیات می تواند به ارتقا فرهنگ پرداخت مالیات  کمک کند.    
بهروز مهدلو مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان در این نشست با اشاره به تعیین 6 هزار و 900 میلیارد تومان  مالیات برای سل 97  استان اصفهان گفت:از سال آینده پیش بینی مالیات هر استان بر اساس مستندات واقعی و بدور از گمانه زنی ها  خواهد بود.
وی از 6 هزار میلیارد تومان مالیات معوق در استان اصفهان خبر داد و گفت:اغلب این میزان به شرکت های صوری اختصاص دارد و پروند ه های قضایی متعددی در این زمینه تشکیل شده است.
وی به پرونده های متعدد مالیاتی که مودی در ظاهر یک بازنشسته یا خانه دار است اشاره کرد و گفت:برخی از شرکت های صوری با سواستفاده از افراد اقدام به فعالیت های اقتصادی پنهانی می کنند و مالیات معوق را برای این افراد جا می گذارند.
وی از فعالان اقتصادی خواست که در  خرید و فروش های روزانه خود به سراغ شرکت های صوری نروند و معاملات خود را با شرکت ها و افراد معتبر انجام دهند.
مهدلو تاکید کرد:متاسفانه عمده فعالان اقتصادی از دلال ها حمایت می کنند و مهمترین عامل در متوقف شدن چرخه مالیات بر ارزش افزوده همین دلالها و واسطه گرانی  هستند که بیشترین منعفت را از پنهان کاری می برند.
وی از برخورد قاطع  سازمان امور مالیاتی استان با شرکت های صوری خبر داد و گفت:شرکت های صوری خط قرمز دارایی است .
وی به  استراداد بخشی از مالیات بر ارزش افزوده شرکت های طرف مقابل با شهرداری اشاره کرد و گفت:شهرداری ها از سازمان مالیاتی طلبکار مالیات بر ارزش افزوده اند و شرکت هایی که با شهرداری فعالیت می کنند بدهکار این مالیات به سازمان مالیاتی اند.تهاتر این بدهی و طلب می تواند به شرکت های تولیدی و خدمات کمک کند.
مهدلو  تاکید کرد:از سال 98 که سامانه نرم افزاری یکپارچه مالیاتی(سنیم) به صورت جامع  مستقر می شود فعالان اقتصادی که دو دفتره باشند با جرایم سنگین از جمله زندان روبرو خواهند شد.
وی افزود:در اصلاحیه قانون جدید نیز برای ممیزان مالیاتی هم حکم زندان درنظر گرفته شده است.
زاهدی معاون معاون هیات های حل اختلاف مالیاتی استان اصفهان در این نشست گفت:هیچ محدودیتی برای مطالعه پرونده مالیاتی توسط نمایندگان اتاق در هیاتها وجود ندارد.
.در این نشست نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در هیات های حل اختلاف مالیاتی به پرسش و پاسخ با مدیر کل و معاون هیات های حل اختلاف اداره  کل مالیاتی استان اصفهان پرداختند.
 
آلبوم تصاویر 4090-6-1397