تاریخ : دوشنبه 14 ارديبهشت 1394
کد 212

بررسی مشکلات تجمیع پرونده ها در سامانه جامع ثبت شرکتها و اجرای آرا مراجع تشخیص و حل اختلاف کار استان اصفهان

بیست و سومین جلسه شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی استان اصفهان با حضور استاندار و اعضا شورا در سالن اجتماعات اتاق اصفهان برگزار شد.

بیست و سومین جلسه شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی استان اصفهان با حضور استاندار و اعضا شورا در سالن اجتماعات اتاق اصفهان  برگزار شد.  

در این جلسه بررسی مصوبات شورا در موضوع آرای هیات های تشخیص و حل اختلاف کار و ارایه گزارش کمیته کارشناسی شورا در خصوص بررسی  مسایل و مشکلات ثبت تاسیس و تغییرات شرکتها و موسسات غیر تجاری در سامانه جامع ثبت شرکتهای استان  صورت گرفت.  

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان«رسول زرگرپور»استاندار و رییس شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی استان اصفهان در ابتدای  جلسه گفت: این شورا در فعالیت سه ساله خود تاکنون 339 مصوبه داشته که  63 درصد آن استانی و  37 درصد  آن ملی بوده که  بیش از 75 درصد مصوبات اجرایی شده است.

وی تصریح کرد:22 درصد مصوبات شورا به توسعه سرمایه گذاری ،16 درصد به امور بانکی ،16 درصد توسعه صادرات،10 درصد تامین اجتماعی و کار و رفاه اجتماعی ،8 درصد به امور مالیاتی،8 درصد تولید و صادرات در بخش کشاورزی،6 درصد گمرک،3 درصد اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده،، معادن 3 درصد ،8 درصد اجرای دستورالعمل  و  ثبت شرکتها می باشد.

وی ضمن تقدیر و تشکر از اعضای شورای گفتگو استان اصفهان گفت:موفقیت شورا در کسب رتبه اول در بین شوراهای سراسر کشور نشان از همدلی و همراهی مسوولین دولتی و نمایندگان بخش خصوصی  استان است .

استاندار همچنین ضمن تبریک به رییس و هیات نمایندگان جدید اتاق اصفهان گفت:امید است با تلاش  و همکاری بیشتر و همچینن ارایه فکر و ایده های جدید شاهد برطرف شدن مسایل و مشکلات اقتصادی استان باشیم.

زرگرپور خواستار اولویت بندی موضوعات  قابل طرح در شورا برای سال جاری شد و گفت: نباید هیچ موضوعی را از ابتدا به ساکن بدون بررسی کارشناسی در جلسه شورا مطرح کرد.

وی یکی از موفقیت های شورای گفتگو دولت وبخش خصوصی استان را توجه به دیدگاه های کارشناسان  و برگزاری کمیته های کارشناسی دانست و گفت: در جلسات کارشناسی شورا، ذینفعان هر موضوع می توانند حضور پیدا کنند تا تصمیمات کارشناسی بر اساس دیدگاه  و نظرات انان اتخاذ شود.

استاندار با اشاره به اظهارات رییس جمهور مبنی بر حضور فعال بخش خصوصی در عرصه اقتصاد گفت:باید شرایطی را مهیا کنیم تا بخش خصوصی تنها به فکر توسعه و پیشرفت باشد و نباید به فکر برطرف کردن چالش ها و مشکلات باشد .

اتاق برای موضوعات شورای گفتگو از فعالان اقتصادی نظرخواهی می کند

«سیدعبدالوهاب سهل آبادی» رییس  اتاق اصفهان  و دبیرشورا در این جلسه  از اطلاع رسانی دبیرخانه شورا به فعالان اقتصادی در رابطه با موضوعات قابل طرح در شورای گفتگو خبر داد و گفت:تلاش می شود که مسایل کار و تولید  استان در شورا مطرح تا خروجی موثری گرفته شود.

سهل آبادی از تعامل نزدیک هیات های حل اختلاف کار بین کانون کارفرمایان و اداره کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی در استان خبر داد و گفت:هر چه قدر تعامل سازنده بین بخش دولتی و بخش خصوصی بیشتر شود مسایل و مشکلات فعالان اقتصادی در هیات ها کاهش خواهد یافت.

قانون رفع موانع تولید به زودی به دولت ابلاغ می شود

«حمیدرضا فولادگر»نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در این جلسه از ابلاغ قانون رفع موانع تولید تا هفته آینده خبر داد و گفت:شورای نگهبان اصلاحات قانون را انجام داده است و از هفته آینده قانون به دولت ابلاغ می شود.

وی افزود:رتبه ایران در جدول کسب و کار بین المللی به دلیل بهبود ارایه اطلاعات از رتبه 152 به 130  رسیده است.

فولادگر از تشکیل هیات مقررات زدایی  مجلس با همکاری مرکز پژوهش ها با هدف پایش کسب و کار خبر داد و گفت:پایش قوانین و مقررات و بررسی دستورالعمل های دست و پاگیر مورد توجه جدی مجلس قرار گرفته است.

وی تاکید :بسیاری از مسایل و مشکلات پیش روی واحدهای تولیدی به داخل کشور باز می گردد و ربطی به تحریم های خارجی ندارد.

روند طولانی ثبت تاسیس و تغییرات شرکتها بعد از راه اندازی سامانه جامع ثبت شرکتها

«محمود تولایی»رییس اتاق کاشان در این جلسه خواستار اصلاح فرایند های اداره ثبت شرکتها پس از الکترونیکی شدن خدمات آنان شد و گفت:روند ثبت تاسیس و تغییرات شرکتها و موسسات غیر تجاری بعد از راه اندازی سامانه جامع ثبت شرکتها طولانی و ارجاع دادن به مرکز استان است .

وی همچنین خواستار اصلاح ترکیب هیات های حل اختلاف شد و گفت:عدم مسولیت پذیری در هیات ها ،چالش جدی ایجاد کرده است که با اصلاح ترکیب آن می توان  نقش هیات ها را در برطرف کردن اختلافات موثرتر ساخت .

«حسن رحیمی»دادستان عمومی و انقلاب اصفهان در این جلسه خواستار صدور آرای متقن   هیات های حل اختلاف پس از کارشناسی دقیق شد.

 «مصطفی رناسی»نایب رییس اتاق اصفهان در این جلسه با اشاره به وجود مشکلاتی در ثبت الکترونیکی  تغییرات اساسنامه سامانه اداره کل ثبت اسناد گفت:شرکت های واقع در شهرستان ها ی استان به دلیل الکترونیکی شدن ثبت تغییرات مجبورند به مرکز استان مراجعه کنند و حجم وسیعی از  پرونده ها بر دوش مرکز قرار می گیرد.

«علی اصغر دادخواه»مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان  در این جلسه خواستار تفویض اختیار اجرای خدمات بلند مدت  سازمان  به استانها شد.

«مرتضی سلیمی»مشاور عالی کار و امور اجتماعی اتاق اصفهان در این جلسه گفت:هیات عمومی دیوان عدالت اداری آرا هیات های حل اختلاف را قطعی و لازم الاجرا می داند.

وی افزود:متاسفانه علیرغم دادنامه های متعدد هیات عمومی دیوان عدالت اداری، معاونت فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی طی دستورالعمل ها اعلام کرده  کارگرانی که  مشمول حمایت های بلند مدت ناشی از ماده 148 قانون تامین اجتماعی می شوند جهت بررسی و اقدام لازم به معاونت فنی و درامد ارسال گردد که این موضوع موجب اطاله دادرسی و صرف هزینه های بسیار می شود و بایستی به استانها به صورت مقتضی تفویض اختیار گردد.  

«اصغر شیخیان بختیاری»رییس اداره ثبت شرکتهای اصفهان در این جلسه گفت:سیستم دستی ثبت تغییرات شرکت به الکترونیکی تغییر پیدا کرده است.زیرا جعل و الحاق های پرونده های بسیاری در دادگاهها مطرح بود ولی الکترونیکی شدن این روند مانع جدی در سو استفاده برخی از شرکتها ایجاد کرده است .

وی افزود:در حال حاضر فرآیند ثبت شرکتها راجع به یکصد هزار پرنده با 8 نفر کارشناس صورت می پذیرد و کمبود نیروی انسانی و کمبود فضای اداری  از مشکلات جدی این اداره است .

وی خاطر نشان کرد:سامانه الکترونیکی ثبت که با سامانه ثبت احوال امور مالیاتی لینک می باشد دارای مشکلاتی می باشد که درصدد رفع آن می باشیم.

شیخیان خاطر نشان کرد: انجام فرایند ثبت شرکتها به صورت الکترونیکی نیاز به آموزش متقاضیان دارد که در دست اقدام است .


آلبوم تصاویر شورای گفتگو 0214