تاریخ : يکشنبه 25 آبان 1393
کد 21

با همکاری کمیسیون بانوان اتاق اصفهان و دانشگاه جامع علمی کاربردی اصفهان؛

همایش نقش مشاغل خانگی در توسعه اقتصادی در اصفهان برگزار می شود

همایش نقش مشاغل خانگی در توسعه اقتصادی در اصفهان برگزار می شود

همایش ملی تخصصی نقش مشاغل خانگی در افزایش درآمد خانوار و توسعه اقتصادی در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار می شود .

«زهرا اخوان نسب» رییس کمیسیون توسعه توان اقتصادی و بازرگانی بانوان اتاق بازرگانی اصفهان  با اشاره به برگزاری این همایش در روز چهارشنبه 21 آبان در اتاق اصفهان گفت: این همایش با همکاری دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان اصفهان با  هدف  امنیت بخشیدن به موضوع کار، تلاش برای درآمدزایی و افزایش رشد اقتصادی، توسعه مشاغل خانگی، اهمیت برندسازی در مشاغل خانگی و ورود بخش خصوصی به کسب و کار خانگی برگزار می شود.

وی تاکید کرد: دانشگاه اصفهان، دانشگاه صنعتی اصفهان، کمیته امداد امام خمینی و اداره کل فنی و حرفه ای استان از دیگر حامیان این همایش هستند .

وی تصریح کرد: در کشورهای توسعه یافته 60 درصد درآمد مربوط به مشاغل خانگی و در کشورهای در حال توسعه این میزان بین 20 تا 40 درصد است .

اخوان نسب گفت: ویژگی مشاغل خانگی این است که بین اعضای خانواده همگرایی و همکاری گروهی ایجاد می کند .

وی یکی دیگر از مسائل پیش روی مشاغل خانگی در حوزه زنان را بازاریابی خواند و افزود: یکی از محورهای همایش توجه به راهکارهای بازاریابی در مشاغل خانگی است .

 

وی افزود: دید پایینی در کشور به مشاغل خانگی وجود دارد و این در حالیست که بخشی از توان اقتصادی کشورها مربوط به درآمد حاصل از مشاغل خانگی است .

«منصور شریعتی»رییس دانشگاه علمی و کاربردی واحد  استان اصفهان نیز در این نشست اظهار کرد: 20 مقاله در زمینه موضوع مشاغل خانگی به دبیرخانه همایش ارسال شده که این مقالات در قالب کتاب چاپ شده و در روز برگزاری همایش در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد .

وی افزود: در حاشیه این همایش نمایشگاه کسب و کار خانگی با حضور افراد موفق در زمینه مشاغل خانگی برگزار خواهد شد .

به گفته وی فرهنگ سازی و ترویج کسب و کار خانگی، معرفی مدل های اقتصادی مطابق با قانون ساماندهی مشاغل خانگی، نقش آموزش در ارتقای کسب و کار خانگی از جمله محورهای این همایش در اصفهان است .

وی افزود: وظیفه دانشگاه علمی و کاربردی اشتغالزایی نیست بلکه ایجاد و ارتقای فرهنگ کار است .

وی تاکید کرد: دانشگاه علمی و کاربردی تلاش دارد با برگزاری این همایش افکار عمومی را جهت دهد تا زنان و کلیه افراد شاغل در زمینه مشاغل خانگی به کار خود افتخار کنند .تمام ح ق 110
آلبوم تصاویر کمیته آب