تاریخ : دوشنبه 7 ارديبهشت 1394
کد 209

رییس اتاق اصفهان در نشست هم اندیشی کمسیون بانوان:

تشکل گرایی بانوان ، عامل موفقیت آنان در عرصه اقتصادی است

رییس اتاق اصفهان گفت: تشکل گرایی بانوان و تقویت روحیه جمع گرایی و هم افزایی عامل موفقیت آنان در عرصه اقتصادی است.

 رییس اتاق اصفهان گفت: تشکل گرایی بانوان و تقویت روحیه جمع گرایی و هم افزایی  عامل موفقیت آنان در عرصه اقتصادی است.

به گزارش روابط عمومی اتاق اصفهان «سیدعبدالوهاب سهل آبادی» در نخستین نشست هم اندیشی کمیسیون توسعه توان اقتصادی و بازرگانی بانوان که با حضور جمعی از بانوان فعال اقتصادی در سالن اجتماعات اتاق اصفهان برگزار شد،تصریح کرد: استان اصفهان طی چند سال گذشته با آسیب هایی جدی روبرو بوده که نیازمند مشارکت زنان و مردان فعال اقتصادی است و نباید در این زمینه از هر کوششی دریغ کرد.

سهل آبادی از رییس کمیسیون بانوان اتاق اصفهان خواست که بانوان صنعتگر و بازرگان اصفهانی را به این کمیسیون دعوت  و از ظرفیت آنان برای توسعه بازرگانی استان استفاده کند و افزود:وفاق و همدلی رمز موفقیت است و بانوان برای رسیدن به جایگاه واقعی خود باید با همدیگر متحد و همدل شوند.

وی تاکید کرد:باید تلاش کنیم که وضعیت اقتصادی جامعه به شرایطی برسد که موضوع جنسیت دیگر در آن مطرح نشود.

وی برگزیده شدن یک زن به عنوان رییس اتاق بازرگانی اهواز را نشان از توانمندی و قابلیت بانوان در عرصه های تولیدی و بازرگانی دانست .

وی از بانوان خواست که با حضور فعال خود در عرصه های اجتماعی و اقتصادی نشان دهند اصفهان دارای چه توانمندی ها و ظرفیت هایی است و افزود:یک روز مادران اصفهانی با تربیت فرزندان رشید و  دلاور   از آب و خاک این کشور دفاع کردند و امروز نوبت بانوان است که توانمندی های مدیریتی و اقتصادی خود را به جهانیان بشناسانند.

رییس اتاق اصفهان  خواستار حضور دایمی یک نماینده زن در شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی استان اصفهان  برای احقاق حقوق بانوان شد و گفت:حضورنماینده بانوان در بخش های مختلف می تواند مسایل و مشکلات این بخش از جامعه را به خوبی مطرح کند.

وی خواستار برنامه ریزی برای کمک به زنان زندانی و توسعه مشاغل خانگی توسط کمیسیون بانوان شد و گفت:تقویت روحیه خویشتن داری بانوان می تواند آنان را به قله های موفقیت در بخش های اقتصادی و اجتماعی برساند.

سهل آبادی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت:تشکلهای اقتصادی استان اصفهان باید بتوانند یک نماینده در مجلس داشته باشند تا از حقوق آنان دفاع شود.

ایجاد محیط رشد کسب و کار و  توانمند سازی مدیریتی بانوان دو هدف عمده کمیسیون بانوان است 

«زهرا اخوان نسب»عضو هیات نمایندگان اتاق اصفهان در این نشست ایجاد یک انکوباتور(محیط رشد) برای راه اندازی کسب و کار بانوان و همچنین توانمند سازی بانوان برای حضور در سطوح گوناگون مدیریت را از برنامه های اصلی  این دوره برشمرد و گفت:برگزاری نشست ها ، همایش و حضور در نمایشگاه ها از دیگر برنامه های کمیسیون بانوان در دوره هشتم اتاق اصفهان است. 

وی تشکیل شورای مشورتی برای کمیسیون بانوان با حضور کارشناسان و استادان دانشگاه  را از برنامه های این دوره  کمیسیون برشمرد و گفت:کمیسیون تلاش دارد از دیدگاه های مختلف به توسعه توان اقتصادی بانوان نگاه کند و در این راستا زمینه برای ارایه نظرات اعضای اتاق و سایر فعالان اقتصادی  فراهم است.  

وی طرح مباحث حاشیه های در حوزه بانوان را عامل سرعت گیری رشد بانوان دانست و گفت:بانوان به جای پرداختن به مسایل حاشیه ای باید به مسایل اصلی بپردازند و از دامن زدن به اختلافات جلوگیری کنند.

«علی نادری»عضو اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست با تشریح چالش ها ، فرصت ها و راه حل های پیش روی بانوان  مهمترین چالش را نقش اندک مدیریت در سازمان ها برشمرد و گفت:دانش آموختگی بالا در بانوان و بهره گیری کم از دیگر چالش بانوان در عرصه اقتصادی در کنار ورزیده نبودن بانوان برای مشاغل و فراهم نبودن زیرساختهای اقتصادی و فرهنگی برای بانوان از چالش های مهم پیش روی این بخش از جامعه است.

وی فرصت ها برای بانوان را از جمله تحصیلات بالا،سلامت اقتصادی،مدیریت ظرفیت ،روابط عمومی بالا برشمرد و گفت:بانوان با استفاده از راه حل های هم افزایی بین یکدیگر می توانند چالش ها را برطرف کنند.

«محمدرضا گوهریان»عضو اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست شفافیت و راستگویی را دو ویژگی عمده بانوان در فعالیت های اقتصادی برشمرد و گفت:انسجام بین بانوان می تواند به نتایج خوبی منتج شود.

«امیر کشانی»عضو هیات نمایندگان اتاق اصفهان در این نشست هم افزایی بین گروهای سنی و جنسی را عامل موفقیت آنان برشمرد و گفت:تشکیلاتی عمل کردن بانوان در فعالیت های اقتصادی و تشکلی می توانند با هم افزایی و همکاری می توانند به توانمندسازی بانوان منجر شود.وی پیشنهاد کرد بانوان در تمامی کمیسیون و کمیته های اتاق حضور پیداکنند. 
آلبوم تصاویر نشست بانوان2