تاریخ : دوشنبه 29 مرداد 1397
کد 2081

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان:

رنجبران: تعامل بيشتر ایران و چین راهی برای مقابله با جنگ تجاری آمریکا است

عضو هيات رييسه اتاق ايران و آلمان درنشست بررسی فرصت های تجاری و سرمایه گذاری اصفهان و چین، تعاملات پایدار دو کشور را راهی برای مقابله با جنگ تجاری آمریکا دانست.
در این نشست که با حضور نمایندگی هولدینگ GEARFUNگییرفان چین در سالن همایش های اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد، دكتر سید رسول رنجبران عضو هیات نمایندگان اين با بیان اینکه چین در دوران تحریم های اولیه علیه ایران، با بیش از ٣٠ میلیارد دلار مبادلات تجاری و اقتصادی نخستین شریک تجاری کشورمحسوب می شد، گفت: پس از خروج آمریکا از برجام متاسفانه برخی از شرکت های چینی از ایران خارج شده یا فعالیت های خود با شرکای ایرانی را محدود ساخته اند.
وی با تاکید بر اینکه شرایط کنونی گذرا بوده و پایدار نخواهد بود، افزود: برخی تحلیلگران اعمال سیاست های سخت گیرانه از سوی آمریکا بر علیه ایران را به دلیل محدود ساختن دامنه نفوذ فعالیت های چین در خاورمیانه وایران ذکر می نمایند.
وی با بیان اینکه تاکنون درروابط ایران و چین منافع دو طرف تامین می گردید، از تامین یک طرفه منافع کشور چین در زمان تحریم های کنونی ابراز نارضایتی نمود.
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه امروز دولت آمریکا از طریق تعیین تعرفه برای صادرات کالاهای چینی و اروپایی به آمریکا به صورت علنی با چین و شرکای اروپایی آن وارد جنگ تجاری شده است،گفت: با این وجود در شرایط کنونی ایران و چین نسبت به سال های گذشته نقطه اشتراک بیشتری پیدا کرده و می توانند از ظرفیت های یکدیگر در راستای کاهش آسیب های اقتصادی خود بهره مند شوند.
عضو هيات رييسه اتاق ايران و آلمان از اعلام آمادگی فعالان بخش خصوصی اصفهان برای برقراری تعاملات تجاری پایدار با همتایان چینی خبر داد و گفت: با وجودیکه صنعت ایران و اصفهان از تکنولوژی چین تاثير چندانی نگرفته، اما تجار چینی می توانند با ارایه کالاهای باکیفیت ، انتقال تکنولوژی و برقراری روابط پایداربه اعتماد سازی و گسترش روابط پایدار دو کشور بپردازند.
 وی ابراز امیدواری نمود: برگزاری اين جلسات در شناخت پتانسیل های اقتصادی دو کشور و برقراری تعاملات پایدار و موثر، مفید واقع شود.  
در ادامه Chen Xiongwei، مدیر عامل هولدینگ گییرفان چین فعال در صنعت قطعات خودرو و صنعت ساخت و ساز با ابراز خرسندی از حضور در اتاق بازرگانی اصفهان ، هدف از این سفر را برقراری تعاملات تجاری در زمینه گردشگری، کشاورزی، تجهیزات صنعتی و تقویت واردات و صادرات دو کشور بیان نمود. وی ضمن معرفی فعالیت های هیات اعزامی ابراز امیدواری کرد: دو کشور در زمینه های مذکور بتوانند با یکدیگر تعاملات اثربخش و پایداری داشته باشند.
لازم به ذکر است هیات اعزامی در زمینه های مختلفی چون کشاورزی هوشمند، حفاظت محیط زیست، تولید انرژی از پساب و زباله، سلول های خورشیدی، قطعات خودرو و زیرساخت های راه آهن مشغول فعالیت بوده ر در پایان جلسه حضار به صورت B2B با همتایان چینی خود به گفت و گو پرداختند.
آلبوم تصاویر Baz-29-5-1397