تاریخ : شنبه 27 مرداد 1397
کد 2074

خسروی:شتابدهنده ها نقش مهمی در توسعه و تقویت استارت آپ ها دارند

عضو شورای شهر اصفهان گفت: شتابدهنده های نقش مهمی در توسعه و تقویت استارت آپ ها دارند و اکوسیستم کارآفرینی اصفهان به شتابدهنده های بیشتری نیاز دارد
کوروش خسروی در سومین سالگرد آغاز فعالیت شتاب دهنده مشاهیر در سالن همایش های اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد : روند رشد و توسعه اقتصادی در کشورهای توسعه یافته بر این واقعیت تاکید دارد که اقتصاد همواره تحت تأثیر فعالیتهای کارآفرينانه بوده است. وجود افراد خلاق و نوآور در یک اقتصاد می تواند منشا تحولات بزرگی در زمينه های صنعتی، توليدی و خدماتی باشد.
نایب رییس کمیسیون آموزش اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه تصریح کرد: شتابدهنده مشاهیر در طول سه سال فعالیت خود توانسته به صورت تخصصی در حوزه ict فعالیت کند.  
مشایخی مدیر شتابدهنده مشاهیر در این مراسم گفت :در راستای تغییر و تحولات گسترده در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، شرکت مخابرات استان اصفهان پس از حمایت از چند رویداد کارآفرینی در سطح استان اصفهان و برگزاری اولین رویداد همنت فناوری اطلاعات و ارتباطات با همکاری شورای علی جوانان اتاق بازرگانی اصفهان  اقدام به راه اندازی و حمایت از اولین مرکز شتابدهی در استان اصفهان با نام «مرکز شتابدهی مشاهیر» کرد.
وی تصریح کرد:این مرکز فرصت مناسبی برای تیم های صاحب ایده فراهم کرده تا بتوانند در طول 6 ماه محصول خود را به بازار معرفی و موفقیت آتی خود را به سرمایه گذاران و مشتریان نشان دهند.
وی اضافه کرد: تیم های پذیرش شده از طریق وب سایت وارد دوره 3 ماهه پیش شتابدهی می‌شوند. دوره ای که در آن می توانند از خدمات منتورشیپ و فضای کاری استفاده کنند. در این دوره طرح تجاری تیم، نیاز مالی و بازار ایده شناسایی و تحلیل می شود.
وی تصریح کرد:  سالیانه 4 تیم از رویدادهای کارآفرینی و 8 تیم از طریق وب سایت برای برنامه 6 ماهه شتابدهی انتخاب می‌شوند. نکته مهم برای تیم ها در این مرحله این است که استارتاپ و ایده یک تیم، کسب و کار آینده آن تیم است و نه یک پروژه که روزی به پایان برسد. بنابراین نباید نگاه پروژه ای به یک ایده استارتاپی داشت. تیم‌هایی که موفق به ورود به دوره شتابدهی شوند، سرمایه اولیه، خدمات منتورشیپ، کارگاه های آموزشی و معرفی به شبکه سرمایه گذاران را برای یک دوره 6 ماهه دریافت خواهند کرد. در این مرحله بسته به موضوع، گروهی از منتورها برای تیم انتخاب می شود که تا پایان دوره و در طول جلسات هفتگی یا ماهیانه تیم ها را در روند کار، مشکلات و نیازمندی ها همراهی و راهنمایی می کنند.
وی خاطر نشان کرد: در صورتی که بعد از دوره شتابدهی طرح نیاز به سرمایه بیشتر داشته باشد، مرکز شتابدهی مشاهیر تیم ها را در جذب سرمایه بیشتر و معرفی به سرمایه گذاران همراهی خواهد کرد. با توجه به رابطه شکل گرفته از طریق همایش ها و سایر پروژه های کاری، شرکت مخابرات قابلیت بسیار خوبی برای معرفی طرح ها به سایر سرمایه­ گذاران و شرکت­های دولتی و خصوصی بزرگ و کوچک دارد.
در پایان این مراسم از استارت آپ برتر حوزه ict   تقدیر شد
آلبوم تصاویر 4072-5-1397