تاریخ : يکشنبه 7 مرداد 1397
کد 2045

آغاز عمليات اجرايي مجتمع فولاد تربت حيدريه

گلشيرازي: یک میلیارد یورو برآورد اعتبار مجتمع فولاد تربت حیدریه/ شريعتمداري: مجتمع فولاد تربت حیدریه با استفاده از نظام آب چرخانی و تکنیک های بدون آب کار می کند

عملیات اجرایی مجتمع فولاد تربت حیدریه در روز میلاد امام رضا (ع) و با حضور وزير صنعت ، معدن و تجارت آغاز شد.
محمد شریعتمداری پس از مراسم آغاز عملیات اجرایی فولاد تربت حیدریه در گفتگو با خبرنگاران، با بیان این مطلب، افزود: به لطف الهی شناسایی های جدید ذخایر سنگ آهن کشور در حوزه تولید فولاد انجام شده است و در ٥ سالی که از عمر دولت تدبیر و امید می گذرد ظرفیت تولید فولاد از ١٢٣ میلیون تن در زنجیره تولید به ٢٠٥ میلیون تن افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه ١١٠ میلیون تن ظرفیت جدید فولاد با بیش از ٧٠ درصد پیشرفت فیزیکی در کشور در حال اجرا است، تصریح کرد: به عنوان نمونه همین مجتمع فولاد تربت حیدریه موجبات رشد و تعالی اقتصاد ایران و تضمین اشتعال را در این منطقه فراهم خواهد کرد.
شریعتمداری با بیان اینکه این مجتمع با تامین زیرساخت ها آغاز به کار می کند، گفت: با توجه به اینکه 35 درصد ذخایر سنگ آهن ایران در سنگان واقع شده است، خوراک مطمئن در اختیار این مجموعه قرار خواهد گرفت.
وزیر صنعت،معدن و تجارت با اشاره به نحوه مصرف آب مجتمع فولاد تربت حیدریه اضافه کرد: این مجتمع با استفاده از نظام آب چرخانی و پسآب شهر تربت حیدریه کار خود را آغاز می کند و در طرح توسعه ای به همین پساب نیز متکی است.
شریعتمداری در این باره یادآور شد: مصرف آب این مجتمع از پساب در ابتدا ١٠٠ لیتر بر ثانیه است و بعدا به مصرف ٣٥٠ لیتر بر ثانیه خواهد رسید و فشاری به روان آب های موجود و آبهای زیر زمینی منطقه وارد نمی کند.
وی تصریح کرد: کنسانتره خواف در سنگان نیز از همین تکنیک های بدون آب استفاده می کند و با نگاه دوست به محیط زیست این پروژه به فعالیت خواهد پرداخت.
وزیر صنعت،معدن و تجارت با اشاره به پیام افتتاح این گونه پروژه ها برای مردم، گفت: پیام این پروژه ها به مردم این است که صنعتگران از کار و تلاش تا پای جان نمی ایستند و همه تلاش خود را برای جمهوری اسلامی ایران ادامه خواهند داد و دشمن نیز بداند که امروز جمهوری اسلامی روی پای خود ایستاده و تلاشش اینست که با توانمندی های داخلی خود کشور را اداره کند.
مسعود گل شیرازی مدیرعامل مجتمع فولاد تربت حیدریه نيز در مراسم عملیات اجرایی فولاد تربت حیدریه با بیان اینکه در این پروژه مجموعه انباشت و برداشت مواد اولیه و محصول به ظرفیت ٥/٢ میلیون تن در سال احداث می‌شود، گفت: از اهداف این مجموعه کارخانه احیا مستقیم به ظرفیت سالانه ٢ میلیون تن است.
وی ادامه داد: فعالیت فولاد سازی به ظرفیت سالانه٥٥/١ میلیون تن، نورد ورق به ظرفیت سالانه ٥/١ میلیون تن و ظرفیت فاز اول سالانه ١/٥ میلیون تن انواع ورق‌های خاص و کیفی از اهداف مجتمع فولاد تربت حیدریه می‌باشد.
گل شیرازی افزود:در فاز دوم این پروژه فقط با افزایش واحد‌های احیای مستقیم و فولاد سازی به ظرفیت مجتمع دوبرابر و سالانه ٨/٢میلیون تن می‌رسد.
آلبوم تصاویر Baz-7-5-1397