تاریخ : سه شنبه 2 مرداد 1397
کد 2041

در سومین جلسه کمیسیون تشکل ها عنوان شد:

با تعامل هر چه بیشتر انجمن ها و اداره استاندارد می توان جلوی تولیدات بی کیفیت را گرفت

در سومین جلسه کمیسیون تشکل های اتاق بازرگانی اصفهان عنوان شد باتعامل و همکاری انجمن ها با اداره کل استاندارد می توان جلوی تولیدات بی کیفیت را گرفته و این امر ضامن ادامه حیات واحدهای تولیدی باکیفیت خواهد بود.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان در این جلسه که با حضور مدیر کل اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی استان پیرامون بررسی راهکارهای همکاری تشکل ها با این اداره در جهت حمایت از کالای ایرانی تشکیل شد، غلامحسین شفیعی، مدیر کل اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اصفهان با بیان اینکه بیش ازهزار قلم کالا مشمول استاندارد اجباری است، گفت: در حال حاضر 32 هزار استاندارد ملی در کشور تدوین شده که صنعتگران می توانند از آنها استفاده نمایند. وی افزود: تاکنون 400 واحد تولیدی در اصفهان از استانداردهای تشویقی استفاده می کنند. مدیر کل اداره استاندارد استان با بیان اینکه از سال گذشته سازمان ملی استاندارد پویشی با شعار«کالای استاندارد ایرانی می خرم» را به راه انداخت اما اجرایی شدن این پویش و اطمینان دهی به مردم از اینکه کالاهای ایرانی از استاندارد های لازم برخوردار می باشند باید از طرف صنعتگران و تولیدکنندگان به مردم داده شود، تصریح کرد: اداره کل استاندارد تنها ناظر کنترل کیفیت محصولات تولیدی در استان و حتی محصولات دارای نشان استاندارد وارد شده از استان های دیگر بوده ولی افزایش رغبت و جلب اعتماد مردم به استفاده از کالای ایرانی در گروی تلاش انجمن ها و صنعتگران برای تولید محصول با کیفیت می باشد. شفیعی استاندارد را به معنی حداقل کیفیت قابل قبول دانست و ابراز تاسف نمود: متاسفانه برخی از تولیدکنندگان کشور این سطح استاندارد را سطح عالی تولید خود قرار داده و تلاشی برای افزایش کیفیت محصولات تولیدی نمی کنند. وی در ادامه افزود: انجمن های مختلف با همراهی اتاق بازرگانی، اتاق اصناف، سازمان صنعت، معدن و تجارت باید از صنعتگران بیشتر حمایت کرده و با کوتاه کردن دست دلالان و سوداگران به تولید کالاهای با کیفیت ایرانی کمک کنند. شفیعی با بیان اینکه سه هزار واحد تولیدی تحت نظارت اداره کل استاندارد استان اصفهان می باشند، از اعلام آمادگی این اداره کل برای تعامل بیشتر با انجمن ها و تفویض اختیار به منظور بازرسی و نمونه برداری از محصولات تولیدی هر صنف و کمک به جلوگیری از تولید کالای با کیفیت پایین خبر داد و افزود: این امر منجر به حمایت از تولیدکننده و صنعتگران و رونق اقتصادی استان خواهد شد. وی همچنین از صدور گواهی اظهاریه انطباق برای واحدهای تولیدی خبر داد و گفت: از این پس تولید کننده باید کالای خود را مطابق با یک استاندارد ملی، بین المللی، منطقه ای یا کارخانه ای اظهار کرده و در صورت عدم صحت این موضوع مطابق قانون به شدت با واحد خاطی برخورد خواهد شد.
در ادامه محمد حسن موسوی، رییس هیات مدیره انجمن صنایع همگن ریخته گری استان اصفهان به معرفی این انجمن پرداخت و گفت: انجمن ریخته گری استان در نیمه اول سال 1379 به پیشنهاد اداره کل صنایع استان اصفهان تشکیل شده و در حال حاضر نیز نهمین دوره فعالیت اعضاء هیات مدیره می باشد. وی با بیان اینکه انجمن ریخته گری یکی از انجمن های فعال استان می باشد، افزود: صنعت ریخته گری بسیار اشتغالزا بوده و در ارز آوری کشور نیز بسیار موثر است. رییس هیات مدیره این انجمن ضمن ابراز تاسف از تعطیل شدن و یا ادغام  11واحد ریخته گری استان در سال گذشته، دوران شکوفایی این صنعت را مربوط به اجرای قانون استفاده از حداکثر توان فنی و مهندسی کشور دانست و ابراز امیدواری کرد: برای خروج از این شرایط و پایان یافتن رکود، با اصلاح و اجرای قانون رفع موانع تولید با مشاوره و نظر کارشناسی سازمان های مردم نهاد مانند خانه صنعت، معدن و تجارت و اتاق بازرگانی، همچنین خصوصی سازی، اصلاح نوسانات ارزی، حذف رانت های دولتی، اعمال مدیریت بر اساس بازار رقابتی، کاهش بهره بانکی، برگشت جرائم دریافتی و اجرای برنامه توسعه کشور این صنعت از رکود خارج شده ومجددا شاهد رونق و شکوفایی صنعت ریخته گری باشیم.
 
آلبوم تصاویر b37-4-1397