تاریخ : يکشنبه 31 تير 1397
کد 2034

رایزن بازرگانی ایران در لبنان در جمع فعالان اقتصادی اصفهان:

بازار لبنان برای محصولات ایرانی می تواند پل ارتباطی قاره آسیا و آفریقا باشد /بازار لبنان می تواند هاب ایران با آفریقا باشد

رایزن بازرگانی ایران در لبنان گفت: بازار لبنان برای محصولات ایرانی می تواند پل ارتباطی(هاب) قاره آسیا و آفریقا باشد.
سیدمحمدحسین سجادنژاد در سمینار آشنایی با بازار لبنان در جمع فعالان اقتصادی استان اصفهان در سالن همایش های بین المللی اتاق بازرگانی تصریح کرد:لبنانی های در دنیا به تجارت  کالا بین کشورها مشهورند و ایران می تواند از مزیت این کشور برای صادرات مجدد به سایر کشورها استفاده کند.  
وی با اشاره به جمعیت 5 میلیون نفری لبنان گفت:بیش از 12 تا 15 میلیون لبنانی در خارج این کشور بویژه در آفریقا،آمریکای لاتین و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس اقامت دارد.
وی لبنان را کاتالیزور کشورهای فرانسوی زبان آسیا و آفریقا معرفی کرد و گفت:زبان فرانسه دومین زبان رسمی این کشور به شمار می رود که باعث ایجاد توانمندی در تجارت کالا به کشورهای فرانسوی زبان شده است .
وی مهمترین بخش اقتصادی این کشور را خدمات شامل بانکداری و گردشگری  نام برد و گفت:77 بانک خصوصی در این کشور با ارز دلار فعالیت می کنند که حتی کرسی های بانک مرکزی این کشور به این بانکها اختصاص دارد.
سجادنژاد  اظهار کرد:لبنان سالانه 20 میلیارد دلار واردات و 4 میلیارد دلار صادرات دارد که مواد سوختی با 6 میلیارد دلار ،مواد غذایی با 4 میلیارد دلار و دارو با  2/1 میلیارد دلار بیشترین اقلام وارداتی این کشور را تشکیل می دهند.   
وی خطاب به فعالان اقتصادی گفت:برای تجارت با لبنان به هیچ عنوان نباید درگیر مسایل قومی،دینی  و مذهبی انان شد و فقط بازار لبنان برای شما باید مهم باشد .
وی ایجاد نمایندگی در این کشور را عامل موفقیت در فروش محصولات ایرانی دانست و گفت:ارتباط با کلیه بخش های این کشور برای ایجاد نمایندگی می تواند عامل موفقیت و تداوم فروش محصولات باشد.
رایزن بازرگانی ایران در لبنان تاکید گرد:صنعت گردشگری و هتلینگ لبنان یکی از فرصت های بدیل برای همکاری با فعالان گردشگری استان اصفهان است.
   قاسم علی جباری رییس کمیسیون حمایت از سرمایه گذاری ،تامین مالی و تسعه روابط خارجی اتاق بازرگانی اصفهان در این همایش گفت:لبنان یک فرصت بین المللی برای بازار ایران است تا از طریق آن بتوانند با کشورهای اروپایی و آفریقایی  ارتباط تجاری برقرار کنند.
وی افزود:شهروندان لبنانی از کالاهای ایرانی  استقبال می کنند و فعالان اقتصادی بایستی از لبنان و کریدور این کشور استفاده کنند .
آلبوم تصاویر 4062-4-1397