تاریخ : پنجشنبه 28 تير 1397
کد 2029

هفدهمین دورهمی تعاملات تجاری جوانان عضو اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد

هفدهمین دورهمی تعاملات تجاری جوانان عضو اتاق بازرگانی اصفهان با حضور رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان امیر کشانی، رییس شورای عالی جوانان در ابتدا هدف از برگزاری این برنامه را ایجاد فضایی صمیمانه به منظور گسترش تعاملات بین تجار و پیدا کردن راهکارهایی برای تسهیل فعالیت های اقتصادی بیان و تصریح کرد: در این دورهمی که به صورت ماهیانه برگزار می شود با دعوت از مسوولین ارگان های مختلف با همفکری و تعاملات بیشتر به دنبال طرح و رفع مشکلات فعالان اقتصادی جوان و ارایه راهکارهای لازم برای ساخت آینده ای بهتر و توسعه کشور هستیم. وی در ادامه خواستار حمایت هر چه بیشتر سازمان  های مربوطه در حفظ منابع محیط زیستی استان و جلوگیری از دست اندازی به این منابع شد. عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان همچنین با انتقاد از سیاست های دامپینگ بعضی از شرکت های بزرگ و صنایع مادر داخلی در خارج کشور و در عین حال فروش محصولات با قیمت های بالاتر از نرخ جهانی در داخل کشور، خواستار ورود سازمان صنعت، معدن و تجارت به این موضوع و حمایت از شرکت های داخلی به منظور کاهش بهای تمام شده و افزایش رقابت پذیری تولیدات داخلی شد.
اعلام آمادگی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برای بهره مندی از پیشنهادات سازنده فعالان اقتصادی جوان عضو اتاق
در ادامه اسرافیل احمدیه، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان ضمن استقبال از برگزاری چنین جلساتی و استفاده از دانش و مهارت های جوانان از اعلام آمادگی  این سازمان برای انتقال تجربیات به جوانان و کمک به تسهیل فعالیت های اقتصادی آنها خبر داد. وی همچنین با بیان اینکه استان اصفهان با بیش از 9 هزار و 200 واحد صنعتی و 25 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری به عنوان صنعتی ترین استان کشور شناخته می شود، گفت: تا کنون با این حجم از سرمایه گذاری بیش از 265هزار شغل دربخش صنعت استان ایجاد شده استرییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سنجش بازار موجود، تولید کالاهای با کیفیت بالا و دارای ارزش رقابتی را لازمه پیشرفت بخش صنعت و تولید کشور دانست وافزود: توسعه صادرات محصولات ایرانی به اقصی نقاط جهان و به دست آوردن سهم بیشتری از بازار جهانی از ضروریات امروز اقتصاد کشور بوده و محدود شدن صادرات محصولات ایرانی به کشورهای همسایه در حقیقت زنگ خطری برای توسعه پایدار کشور خواهد بود. وی در ادامه خروج آمریکا از برجام را ضربه مهلکی براقتصاد کشور دانست و ایجاد بازار ثانویه ارز را راه حل مناسبی برای رشد صادرات بیان کرد ولی با این وجود تعیین نرخ 4200 تومانی برای ارز را سیاستی نادرست و شتابزده خواند وگفت: لازم است نرخ ارز با توجه به وضعیت روز مشخص شود. وی افزود: در حال حاضر دولت به دنبال رفع نقص تصمیمات اتخاذ شده و تسهیل شرایط تولید و صادرکنندگان کشور است.
گفتنی است مشکل تامین مواد اولیه تولیدکنندگان صنایع پایین دستی پتروشیمی از طریق سایت بهین یاب و بالانس نبودن میزان مواد اولیه عرضه شده با تقاضا،  مشکل ترخیص کالاهای اساسی از گمرک به دلیل مسایل ارزی، رونق قاچاق کالاهای اساسی، لزوم اولویت دادن به تخصیص ارز تجهیزات واحدهای تولیدی، مشکلات مربوط به میز خدمت، اعتراض به فساد ناشی از دونرخی بودن نرخ ارز، مشکلات مربوط به تخصیص ارز مبادله ای، لزوم حل مشکلات مربوط به حمل و نقل تولیدات داخل به خارج کشورو... از جمله موارد مطرح شده توسط اعضای جوان اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه بود که رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ضمن پاسخگویی به این موارد خواستار ارایه راه حلهای پیشنهادی به منظور حل مشکلات موجود به سازمان مذکور شد
 
آلبوم تصاویر b34-4-1397