تاریخ : چهارشنبه 27 تير 1397
کد 2025

رييس خانه صنعت،معدن و تجارت ايران:

سهل آبادي: ارزش افزوده کمر صنعت را شكسته است /اجازه خسته شدن به صنايع ندهيد.

آيين بزرگداشت روز صنعت و معدن استان مركزي با حضور رييس خانه صنعت، معدن و تجارت ايران، قائم مقام وزارت صنعت،معدن و تجارت، دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام، استاندار، امام جمعه، نمايندگان مجلس، مديران سازمان هاي دولتي، روساي تشكل هاي بخش خصوصي و جمع كثيري از فعالان اقتصادي استان مركزي برگزار شد.
سید عبدالوهاب سهل آبادي امشب ( سه شنبه) در جشن بزرگداشت روز صنعت و معدن استان مركزي با تاكيد بر اينكه در شرايطي سختي به سر مي بريم و حتي وضعيت از جنگ نظامي دشوارتر است، افزود: امروز آمريكا پرونده ايران را روي ميز اقتصاد دانان و نظريه پردازان اقتصادي خود قرار داده است، اما صنعتگران ايستاده اند، مقاومت مي كنند و با تمام توان و فكر و انديشه مثبت كشور را نجات مي دهند .

وي با انتقاد از قطع برق صنايع گفت: در هيچ نقطه اي از دنیا در قدم اول برق صنايع قطع نمي شود، اما در ايران اين شرايط رقم خورده است در حالي كه صنعت، برق اضافي مصرف نمي كند و بايد مجلس اين موضوع را پيگيري كند .

سهل آبادي تصريح كرد: متاسفانه در كنار همه مشكلات، قانون ارزش افزوده فشار زيادي را به بخش صنعت وارد مي كند به شكلي كه اين شرايط كمر صنعت را شكسته است .

وي با طرح اين سوال كه آيا مي دانيد كه در روزهاي اخير چه ميزان مواد اوليه مورد نياز صنايع در گمرك ترخيص نشده و صنايع درگير كد ١٤ رقمي بانك مركزي است؟ تاكيد كرد: نبايد فشار بانك ها به تن صنعت بخورد. براي كاهش اين فشار بايد دولت و مجلس تصميم گيري موثري داشته باشند، مگر تمام اتفاقات اقتصادي امروز به گردن صنعت و صنعتكران است كه بايد اين بخش تاوان اين شرايط را بدهند؟

رييس خانه صنعت،معدن و تجارت كشور با تاكيد بر اينكه اجازه آسيب زدن به نظام را نخواهيم داد و دولت را نيز حمايت خواهيم كرد، افزود: در كنار اين حمايت،انتظار جلوگيري از فساد و سرقت از بيت المال را داريم، بازار سكه و ارز به دست كيست كه دو تن سكه خريداري مي كند، ما صنعتگران اين حجم پول را در اختيار نداریم، همه ما مقروض بانك ها هستيم ، پس اين بازار به دست كيست؟

سهل آبادي گفت: تامين اجتماعي امروز در صورت وجود بدهي تمديد دفترچه بيمه را انجام نمي دهد و حتي بالاترين بهره را از جرائم مي گيرد، اين امر بايد در مجلس شوراي اسلاميي نظارت شود نبايد اجازه داد صنعتگران خسته شوند .