تاریخ : دوشنبه 11 تير 1397
کد 1998

رييس اتاق بازرگاني اصفهان:

بحران آب به مشكلات صنايع اصفهان اضافه شده است/ خطر بروز سونامي بيكاري در كشور جدي است

رییس اتاق بازرگانی استان اصفهان گفت: مهمترین مشکل صنعت این است که تولیدکنندگان نمی دانند که چه باید کنند.
سید عبدالوهاب سهل آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: فعالان صنایع و معدن در روز ١٠ تیر به دیدار رهبری رفتند از آن پس این تاریخ در تقویم با نام روز صنعت و معدن نامگذاری شد، به همين مناسبت  در کل کشور جلساتی با موضوع بزرگداشت صنعت و معدن برگزار می‌شود و در تهران نیز در هر سال ، صنعتگران و معدن كاران میزبان رییس جمهور يا معاون اول ايشان هستیم.

وی افزود: مشکلات تغییرات ارزی مشکلات خاصی است که متاسفانه گریبان‌گیر همه شده است که صنعت و معدن جزیی از آن است که امیدوارم ساماندهی شود.

 رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان مشکلات صنعت و معدن، تصریح کرد: خرید مواد اولیه صنعتگران، انتقال پول و صادرات کالاهای صنعت و معدن با ارز ٤٢٠٠ تومان محاسبه می‌شود، اما نیازمندی‌های صنعت گران با ارز آزاد خریداری می شود، هم چنین مهمترین مشکل صنعت این است که تولیدکنندگان نمی‌دانند چه باید کنند.

وی تاکید کرد: مشکلات اصفهان به علت صنعتی بودن استان، بیشتر از استان های دیگر است، چراکه بیش از ٨٠٠٠ واحد صنعتی و بیش از یک میلیون کارگر مشغول به کار هستند.

سهل آبادی با بیان اینکه کم آبی تاثیر منفی بر روی صنعت استان داشته است، تاکید کرد: متاسفانه استان اصفهان با کم آبی شدیدی روبرو است و باعث مشکلات حاد و بحران کم آبی در استان شده است و واحدهای بزرگی که از آب زاینده رود و آب چاه استفاده می‌کردند، امروز دچار مشکل هستند.