تاریخ : چهارشنبه 6 تير 1397
کد 1991

سفیر ایران در سنگاپور:

گردشگری ، صنایع دستی و مواد غذایی می تواند سه محور همکاری اصفهان و سنگاپور باشد

سفیر ایران در سنگاپور گفت:استان اصفهان و سنگاپور می توانند در صنعت گردشگری ،صنایع دستی و صنایع غذایی همکاری نزدیکی تعریف کنند.
جواد انصاری در همایش آشنایی با سنگاپور با حضور فعالان اقتصادی در سالن همایش های بین المللی اتاق بازرگانی اصفهان به تنوع مواد غذایی در ایران و علاقه مندی سنگاپوری ها به صنعت غذا و گردشگری  اشاره کرد و گفت:برگزاری نمایشگاه مواد غذایی ایران در سنگاپور می تواند زمینه همکاری با این کشور را فراهم کند.  
وی اضافه کرد:صنعت گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان می تواند نقطه عطف تجارت اصفهان و سنگاپور باشد و بایستی بر این دو بخش تدبیرویژه ای صورت گیرد .
وی خواستار راه اندازی خط هوایی مستقیم سنگاپور به اصفهان شد و گفت:اصفهان به عنوان یک قطب اقتصادی و گردشگری می تواند نقطه عطف روابط اقتصادی ایران و سنگاپور باشد .
 انصاری سنگاپور را یکی از مبادی مجدد کالا در  جهان برشمرد و گفت: 40 درصد از تجارت جهانی از سنگاپور می گذرد ،20درصد تعمیرات کشتی جهان و 200 شرکت کشتیرانی بین المللی در این کشور فعالیت می کند.
وی تاکید کرد: 124 بانک در سنگاپور مجوز  فعالیت دارد  که 120 بانک به صورت بین المللی فعالیت می کند.
وی مساحت این کشور را  719 کیلومتر مربع برشمرد و گفت:سنگاپور با  5/5 میلیون جمعیت سال 2017 بیش از 15 میلیون گردشگر جذب کرده است و نشان از توانمندی این کشور در صنعت گردشگری دارد .
مصطفی رناسی نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این  همایش خواستار تسهیل فضای کسب و کار از سوی دولت شد و گفت:نقش دولت در ایجاد و تقویت رابط بین الملل ایران با سایر کشورها بسیار مهم و اثرگذار است .
وی  برقراری روابط بانکی را مهمترین خواسته فعالان اقتصادی از دولت عنوان کرد و گفت:مهمترین ابزار تجارت خارجی برقرار بودن روابط بانکی بین بانک های ایرانی با بانک های خارجی است .
وی تاکید کرد:برای صادرات باید کالای با کیفیت و قیمت تمام شده پایین تولید کنیم تا بتوان در بازارهای جهانی حضور داشه باشیم .
شریفی مسوول میز روابط اقتصادی ایران و سنگاپور در این همایش گفت:حجم مبادلات تجاری تا 1353  ،16 میلیون دلار ،تا سال 1357 به 800میلیون دلار رسید و  تا یک میلیارد دلار در سال 1386 رسیده است .
وی بیشترین صادرات ایران به سنگاپور نفت و مشتقات نفتی برشمرد و گفت: مهمترین واردات ایران از سنگاپور روغن پالم ،دانه آفتابگردان ،سویا است .
وی مهمترین کالای مورد نیاز سنگاپور را شامل ماشین آلات،مواد سوختی ،مواد پتروشیمی ،مواد غذایی ،مواد معدنی خام عنوان کرد .
 علیرضا سالاریان مسول دفتر نمایندگی وزارت امور خاجه استان اصفهان در این همایش خواستار معرفی ظرفیت های تجاری و تولید استان اصفهان به شرکت های سنگاپوری شد و گفت:سفارت های جمهوری اسلامی ایران آماده همکاری با اتاق های بازرگانی و فعالان اقتصادی در این راستا می باشند.
در پایان این همایش شرکت کنندگان در پانل پرسش و پاسخ با حضور  سفیر ایران در سنگاپور به  ارایه پرسش های تجاری و سرمایه گذاری پرداختند.
آلبوم تصاویر 4047-4-1397