تاریخ : چهارشنبه 6 تير 1397
کد 1989

به همت اتاق بازرگاني اصفهان؛

ديدار سفير ايران در سنگاپور با استاندار ، رييس اتاق بازرگاني و شهردار اصفهان

جواد انصاري سفير كشورمان كه به دعوت سيد عبدالوهاب سهل آبادي رييس اتاق بازرگاني و براي حضور در نشست آشنايي فعالان اقتصادي با ظرفيت هاي تجاري ايران و سنگاپور به اصفهان سفر كرده است با استاندار و شهردار اين شهر ديدار و گفتگو كرد.
سيد عبدالوهاب سهل آبادي دراين ديدار با اشاره به اعزام هيات بزرگ فعالان اقتصادي استان اصفهان به سنگاپور گفت: به همين منظور از سفير ايران در سنگاپور دعوت كردم تا با حضور در اصفهان ضمن آشنايي با ظرفيت هاي اين استان مقدمات اين سفر را بررسي و در خصوص آن تبادل نظر نماييم.
جواد انصاری نيز با ابراز خرسندي از حضور در اصفهان گفت : سنگاپور یکی از بخش‌های مالزی است اما شرایطش طوری بوده است که مالزی نمی‌توانسته این منطقه را تأمین کند و از مالزی جدا شده است.
وی افزود: اما موضوع مهم این است که سنگاپوری که حدود ٥٠ سال قدمت دارد و پاتوق دزدان دریایی بوده است امروز رقیب ژاپن و کشورهای توسعه‌یافته دنیا است، باید دید چه طور کشوری که یک قطره نفت ندارند بزرگترین پالایشگاه دنیا را دارد.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در سنگاپور گفت: فرودگاه سنگاپور امسال برای سومین سال متوالی در دنیا رتبه نخست را دارد، کشاورزی در سنگاپور صفر درصد است و این در حالی است که حدود ٨٥ درصد از سرزمینشان از پوشش گیاهی تشکیل شده است اما در کشورهای نزدیک مثل تایلند و استرالیا دامداری و کشت می‌کنند.
وی عنوان کرد: سفیر سنگاپور علاقه‌مند به ارتباط و سرمایه‌گذاری در اصفهان است و اگر اصفهان طرح امکان‌سنجی کامل و جامعی داشته باشد سرمایه‌گذاران سنگاپوری با اصفهان همکاری خواهند کرد. بازار سنگاپور و وضعيت تجاري اقتصادي اين كشور در ماه هاي گذشته مورد بررسي قرار گرفته و به زودي هياتي از تجار و صنعت گران اصفهاني به اين كشور اعزام خواهند شد.  
وي ضمن اشاره به برگزاری همایشی با محوریت محیط زیست، آب، منابع طبیعی و مدیریت شهری در فصل جاری در سنگاپور اظهار داشت: بالغ بر یک هزار نفر از مسئولان مرتبط با این حوزه ها در این همایش حضور دارند و مسئولان ایرانی نیز باید در این همایش جایگاهی خاص داشته باشند.
وی همچنین از حضور هیات تجاری و اقتصادی و بازرگانی اتاق بازرگانی اصفهان در سنگاپور خبر داد و گفت: این هیات به منظور افزایش مراودات اقتصادی، احتمالا شهریور سال جاری به این کشور شرق آسیایی سفر خواهند کرد.
انصاری ادامه داد: اصفهان از ظرفیت‌های زیادی در حوزه گردشگری برخوردار است و بی شک باید ارتباطات بین این کلانشهر و سنگاپور افزایش یابد.
دكتر محسن مهرعلیزاده نيز عصر سه شنبه در دیدار با سفیر ایران در سنگاپور افزود: استفاده از ظرفیت‌های گردشگری و فرهنگی متقابل همچون عقد خواهرخواندگی ، افزایش مراودات را رقم می زند و به سود دو طرف است.
وی اضافه کرد: گردشگری یکی از بهترین فرصت ها در استان اصفهان است که می توان از طریق آن به تبادل تجربه پرداخت و به توسعه روابط فرهنگی و اجتماعی اقدام کرد.
استاندار اصفهان تصریح کرد: حضور گردشگران به عنوان یک کارگاه عملیاتی برای ارتقای سطح دانش و ارتباطات است و نباید به آن نگاه اقتصادی صرف داشت.
مهرعلیزاده همچنین پیشنهاد کرد که فعالان حوزه گردشگری ارتباط مستقیمی بین شهر اصفهان و دیگر شهرهای مهم جهان برقرار کنند تا از این طریق گردشگران با شرایط آسانتری بین دو کشور در رفت و آمد باشند.
وی با ذکر مثالی افزود: اکنون ارتباط هوایی بین اصفهان و سنت پترزبورگ در روسیه اجرایی شده است و می توان از این طریق شاهد حضور گردشگران و فعالان فرهنگی بیشتری بود.
قدرت ‌اله نوروزی شهردار اصفهان نيز در ديدار با انصاري بیان داشت: نگاه ما در مورد دیپلماسی شهری متفاوت است و در حال حاضر اصفهان با 14 شهر دنیا خواهرخوانده است، از نظر ما این خواهرخواندگی‌ها می‌توانند بسیاری از گره‌ها را باز کنند و نخستین اقدام را با کمک وزارت خارجه در برگزاری هفته فرهنگی در فرانسه انجام دادیم.
وی اذعان داشت: در این سفر بین شهری در فرانسه که ساکنان آن را ارامنه تشکیل می‌دادند با محله جلفای اصفهان خواهرخواندگی داشتیم و زمینه‌ها را فراهم می‌کنیم تا پاریس نیز هفته فرهنگی در اصفهان داشته باشد.
شهردار اصفهان تصریح کرد: پس از آن به لهستان رفتیم و کاری که ممکن بود وزارت خارجه هزینه زیادی برای آن انجام دهد را ما در حاشیه اجلاس بدون هزینه انجام دادیم.
وی خاطرنشان کرد: در لهستان با شهرداران زیادی صحبت کردیم و شرایط را برای بخش خصوصی فراهم کردیم تا تعاملاتی داشته باشند
اما اجلاس سنگاپور ظرفیت بزرگی برای اصفهان است و به دنبال مذاکره در خصوص توسعه سرمایه‌گذاری در اصفهان از طریق فرصت‌های این نشست هستیم.
در انتهای بحث، شهردار و رئیس شورای شهر اصفهان با سفیر جمهوری اسلامی ایران در سنگاپور در خصوص جذب سرمایه‌گذار برای پروژه‌های اصفهان و به خصوص تکمیل سالن اجلاس اصفهان صحبت و همفکری کردند.
آلبوم تصاویر Baz-6-4-1397