تاریخ : يکشنبه 30 فروردين 1394
کد 198

نیجریه دروازه ورود به غرب آفریقاست

نشست کارشناسی جمعی از فعالان اقتصادی استان اصفهان با کاردار سفارت نیجریه با هدف بررسی تبالات تجاری و فرصت های سرمایه گذاری در اتاق اصفهان برگزار شد.

نشست  کارشناسی جمعی از فعالان اقتصادی استان اصفهان با  کاردار سفارت نیجریه با هدف بررسی تبالات تجاری و فرصت های سرمایه گذاری در اتاق اصفهان برگزار شد.

«علی صفرنورالله»مسوول کمیته کنسرسیوم های صنعتی اتاق اصفهان در ابتدای این جلسه گفت:کشورهای آفریقایی دارای پتانسیل بسیاری برای شرکت های اصفهانی است که با انسجام گروهی می توان از این پتانسیل برای توسعه فعالیت های اقتصاید بهره برد.

وی ایجاد یک پایگاه به صورت گروهی در نیجریه را عامل موفقیت فعالان اقتصادی استان در توسعه مبادلات تجاری با این کشور برشمرد و گفت: بازاریابی در کشورهای آفریقایی به صورت انفرادی بسیار سخت ،پر هزینه و خطرناک است.

وی تصریح کرد:پایگاه اقتصادی استان اصفهان در نیجریه در قالب یک میز اقتصادی  می تواند دنبال شود که  فرصت های تجاری برای اعضای شناسایی و در کاهش دادن  هزینه مبادلات موثر باشد.

صفرنورالله با اشاره به ایجاد میز مرکز مبادلات فرعی پیمانکاری اصفهان در بصره و استانبول گفت:تشکیل این میزهای اقتصادی به توسعه روابط اقتصادی استان اصفهان با سایر کشورها منجر می شود.

وی با اشاره به تخصیص اعتبار ویژه از سوی سازمان بین المللی انرژی های نو جهت تولید انرژی در آفریقا گفت:شرکت های  فعال در زمینه تولید انرژیهای نو با ایجاد کنسرسیومی می توانند از این اعتبارات برای انجام پروژه در کشورهای آفریقایی استفاده کنند.

نیجریه دروازه ورود به غرب آفریقاست

«علی مگاشی»کاردار سفارت نیجریه در ایران در این جلسه گفت:نیجریه تنها یک کشور نیست بلکه دروازه ورودی به غرب آفریقاست و تجارت با نیجریه به معنای تجارت با غرب آفریقاست.

وی از آمادگی این کشور برای در اختیار قرار دادن زمین برای تولید محصولات کشاورزی به کشاورزان استان اصفهان خبر داد و گفت:زمین های حاصل خیز نیجریه برای کشت برنج و محصولات غله ای مناسب است و کشاورزان اصفهان  می توانند از این ظرفیت با انتخاب شریک نیجریه ای استفاده کنند .

وی خواستار  همکاری اتاق بازرگانی اصفهان با اتاق نیجریه شد و گفت:ایجاد شرکت های مشترک بین اصفهان و نیجریه می تواند زمینه فعالیت در بخش های مختلف اقتصادی را فراهم سازد.

وی استخراج مواد معدنی و فرآوری آنرا از دیگر زمینه همکاری بین دو کشور برشمرد و گفت:در نیجریه معادن بسیاری وجود دارد که نیازمند استخراج است و معدنکاران اصفهانی می توانند از این فرصت استفاده کنند و با تولید مواد معدنی نسبت به صادرات  اقدام کنند.

مگاشی خواستار بهره گیری نیجریه از دانش فنی شرکت های ایرانی شد و گفت:مهمترین چالش نیجریه نبود  تکنولوژی به روز در بخش های مختلف است.

 «محمد مجیری»معاون تجارت خارجی سازمان صنعت،معدن و تجارت استان اصفهان در این جلسه با اشاره به ظرفیت های استان گفت:فعالیت 8 هزار و 500 واحد صنعتی در کنار 650 معدن فعال ،پتاسیل های مناسبی برای همکاری با سایر کشورهای از جمله نیجریه  است .

وی خواستار همکاری نیجریه با بخش صنعت و کشاورزی استان اصفهان شد و گفت:برگزاری نمایشگاه مشترک می تواند گامی موثر در معرفی ظرفیت های استان اصفهان به همتایان نیجریه ای است.

 

«احمدرضا همتی»دبیر اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی استان اصفهان در این جلسه با اشاره به فعالیت این اتحادیه در کشور سیرالئون گفت:کشورهای افریقایی با دارا بودن زمین و آب مورد نیاز کشاورزی می توانند از تجربه کشاورزی استان اصفهان بهره ببرند.

وی افزود:همکاری استان اصفهان با کشورهای آفریقایی بویژه نیجریه می تواند زمینه تولید و صادرات محصولات کشاورزی را فراهم کند.
آلبوم تصاویر نیجریه