تاریخ : چهارشنبه 13 اسفند 1393
کد 197

همایش صادرات کالا به بازارهای جهانی در اتاق اصفهان برگزار شد

همایش صادرات کالا به بازارهای جهانی با حضور فعالان اقتصادی و کارشناسان بازارهای صادراتی در سالن همایش های بین المللی اتاق اصفهان برگزار شد.

همایش صادرات کالا به بازارهای جهانی با حضور فعالان اقتصادی و کارشناسان بازارهای صادراتی در سالن همایش های بین المللی  اتاق اصفهان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق اصفهان،«محمود دهقان طزرجانی»کارشناس کمپین تبلیغاتی در این همایش گفت:شناسایی ویژگی های بازارهای هدف مهمترین و اولین گام صادرکنندگان در بدست آوردن بازار صادراتی است.

وی شناخت ویژگی اجتماعی و فرهنگی بازار هدف را مهم دانست و  افزود:صادرکننده باید با دقت کشوری که بازار هدف در آن قرار داد را از نظر  ویژگی های دینی و ،مذهبی بررسی کند و بداند کدام یک از ویژگی های آن کشور  تسهیل کننده ی روابط تجاری است.

کارشناس حوزه تبلیغات کالا و خدمات تاکید کرد:دسته دوم اطلاعات مورد نیاز صادرکنندگان  اطلاعاتی است که از طریق تحقیقات علمی بدست می آید .

وی افزود:حضور در نمایشگاه های داخلی کشوری که بازار هدف در آن قرار دارد و همچنین جمع آوری اطلاعات پایه از نیازهای داخلی بازار آن کشورها به کالاهای مختلفی  که در ایران تولید می شود باید مورد تاکید قرار گیرد.

نویسنده کتاب«کمپین تبلیغاتی،از برنامه‌ریزی تا اجرا» تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از روش سوات(swot ) و استخراج نقاط قوت ، ضعف و توانمندی های رقبا در بازار هدف همچنین نقاط ضعف و کاستی های رقبا در بازار هدف  را مهم ارزیابی کرد.

دهقانی  انتخاب کالاهای تولید داخل برای صادرات به بازارهای هدف متناسب با ویژگی های فرهنگی و اجتماعی آن کشور را مهم خواند و گفت:مزیت رقابتی کالا یعنی تفاوت مهمی که میان کالاهای صادراتی از ایران و سایر رقبای موجود در بازار هدف است باید مشخص شود.

وی طراحی برنامه تجاری (business plan ) برای کمپین صادراتی صادرکنندگان را مهم دانست و گفت:صادرکننده به طور طبیعی  در صادرات خود بدنبال سود مناسبی است بنابراین در هنگام سرمایه گذاری سنگین برای تولید، بسته بندی کالا ،حمل و نقل کالا و قبول هزینه های تبلیغات در بازار هدف باید از میزان هزینه ها و درامدها مطلع باشد .

وی تاکید کرد:برای رسیدن به قیمت واقعی کالای صادراتی همگرایی در بازار هدف و میزان سود حاصله از صادرات کالا ضروری است .

دهقان خاطر نشان کرد:تعیین هزینه نهایی کالا در بازار هدف شامل قیمت تولید و هزینه بسته بندی جدید کالا با معیارهای جهانی و به زبان بازار هدف،تعیین  هزینه های صادرات (حمل و نقل و گمرک)، هزینه تبلیغات و بازاریابی در بازارهدف، سود نماینده فروش و حاشیه سود فروشنده کالا در بازار هدف که به آن قیمت برای مصرف کننده گفته می شود باید مورد توجه قرار گیرد.

دهقانی تصریح کرد:قیمت برای مصرف کننده نهایی کالای صادراتی در بازار هدف باید برابر با قیمت رقبای موجود در بازار هدف باشد تا فروش در دوران تولید با سرمایه گذاری بیشتری در تبلیغات صورت گیرد.در این شرایط می توان برای دوران تولید محصول در بازار هدف درصد سود را کاهش داد تا با فروش بهتر کالا سهم بازار مناسبی را در بازار هدف بدست آورد و در دوره رشد و بلوغ کاهش سود یا افزایش فروش جبران شود.

وی خاطر نشان کرد:قیمت برای مصرف کننده کالای صادراتی در بازار هدف بیشتر از قیمت برای مصرف کننده رقبا باشد که فروش به سختی انجام می شود و حتی در کشورهای دارای طبقه ضعیف اقتصادی ممکن است موجب توقف فروش شود در این صورت می توان به استفاده اهرم کاهش شود صادراتی و با تغییر طبقه مصرف کننده به طبقات بالاتر جامعه و تبلیغ بر روی کیفیت بالای کالاهای صادراتی  روند متوقف شده فروش را به جریان انداخت .  

«سهیل گلپور» مدیر یک هلدینگ صادراتی به معرفی ظرفیت بازارهای هدف صادراتی ایران و بویژه استان اصفهان پرداخت.

50 درصد بزهکاری دراستان ناشی از بیکاری است

«رسول یاحی»معاون سیاسی و امنیتی استانداری اصفهان در این همایش توجه به صادرات را یکی از الزامات استان اصفهان برشمرد و گفت:چاره ای جز فراهم کردن زمینه صادرات کالا و خدمات برای مقابله با بیکاری نداریم.

وی افزود:نگاه سرمایه گذاران به اقتصاد،اقتصاد بنگاه داری است و نگاه مسوولین  سیاسی و امنیتی نگاهی سیاسی و اجتماعی است .

وی افزود:خیلی از مشکلات جامعه در بخش فرهنگی و اجتماعی به موضوع اشتغال و بیکاری مربوط می شود به طوریکه بیش از 50 درصد بزهکاری دراستان ناشی از بیکاری است.

وی اضافه کرد:اگر بخواهیم بحران ها را کنترل کنیم باید به ریشه بحران ها توجه کنیم.

وی استان اصفهان را بزرگترین استان صنعتی کشور برشمرد و گفت:میزان بیکاری استان اصفهان یک درصد از میانگین کشوری بالاتر است و باید در این موضوع اقدامات موثری انجام شود تا بنگاههای اقتصادی به اشتغال زایی دعوت شوند.

وی از کمبود شرکت های بازاریابی بین المللی در استان خبر داد و گفت:تولید و فروش دو مقوله متفاوت است و باید بازاریابی کالا به صورت تخصصی در بازارهای هدف صورت گیرد. 
آلبوم تصاویر همایش بازارهای صادراتی