تاریخ : سه شنبه 12 اسفند 1393
کد 194

در کمیسیون پشتیبانی اتاق اصفهان؛

بررسی مشکلات اجرای آرای مراجع تشخیص حل اختلاف قانون کار و تامین اجتماعی

مسایل و مشکلات اجرای آرای مراجع تشخیص حل اختلاف قانون کار و تامین اجتماعی استان اصفهان در کمیسیون پشتیبانی اتاق اصفهان مورد بررسی قرار گرفت.

مسایل و مشکلات اجرای آرای مراجع تشخیص حل اختلاف قانون کار و تامین اجتماعی استان اصفهان در کمیسیون پشتیبانی اتاق اصفهان مورد بررسی قرار گرفت.

«سیدعبدالوهاب سهل آبادی»رییس کمیسیون پشتیبانی اتاق اصفهان در ابتدای این  جلسه گفت:برگزاری نشست های بررسی مسایل و مشکلات اجرای احکام هیات های حل اختلاف بین دادگستری ،سازمان تامین اجتماعی ،اداره کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی و تشکلهای اقتصادی می تواند نقش مهمی در برطرف شدن مسایل کارگری و کارفرمایی و همچنین اداره کار و تامین اجتماعی  داشته باشد.    

وی ملاک  و معیار انتخاب نمایندگان بخش خصوصی در هیات های حل اختلاف قانون کار و تامین اجتماعی و مالیاتی را صدور رای صحیح و کارشناسی شده برشمرد و گفت:نمایندگان باید بر اساس قانون و تشخیص حق آرای خود را اعلام کنند.

وی از برگزاری نشست سالانه نمایندگان اعضای هیات حل اختلاف کارگری و کارفرمایی ،مالیاتی و تشخیص مطالبات تامین اجتماعی در اتاق اصفهان خبر داد و گفت:در این نشست ها مسایل و موارد که در هیات ها چالش برانگیز است به اطلاع اعضا رسیده می شود تا راهکارهای عملیاتی برای برطرف شدن مسایل ارایه شود.

«حسن رحیمی»دادستان عمومی و انقلاب اصفهان با اشاره به اهمیت هیات ها و شوراهای حل اختلاف به عنوان مراجع  شبه قضایی گفت:احکام هیات های حل اختلاف مانند احکام مراجع قضایی است و لازم الجراست.

وی تاکید کرد:دستورالعمل های صادره از سوی دوایر دولتی نباید با اصل قانون متضاد باشد و قاضی بر اساس قانون رای خود را در هیات حل اختلاف صادر می کند.

وی افزود:در هیات های حل اختلاف نباید نگاه دلسوزانه  حکمفرما باشد زیرا حقوق دولت و حقوق سازمان تامین اجتماعی و کارفرما به دلیل وجود این نگاه پایمال می شود.  

دادستان اصفهان نظارت بر کارگاههای مشمول بیمه را وظیفه سازمان تامین  اجتماعی دانست و گفت:بازرسی دقیق سازمان می تواند از ایجاد تعهدات غیر منطقی بر دوش سازمان و دولت جلوگیری کند.

«علی اصغر دادخواه»مدیر کل تامین اجتماعی استان اصفهان در این جلسه گفت:در برخی از آرای صادر شده هیات حل اختلاف قانون کار کارگاهها مشمول قانون کار نیستند و منازل مسکونی به عنوان محل کار معرفی شده است.

وی از اجرای قطعی و لازم الجرای آرای هیات حل اختلاف قانون کار و تشخیص تامین اجتماعی در استان خبر داد.

«یحیی رمضانی»کارشناس اداره کل تامین اجتماعی استان اصفهان از اجرای 99 درصد آرای هیات حل اختلاف در استان خبر داد و گفت:تنها تعهدات بلند مدت هیات حل اختلاف به تهران ارسال می شود.

«محمدرضا ذوقی»کارشناس اداره کل تامین اجتماعی استان اصفهان در این جلسه گفت:در برخی از آرا کارفرما قابل شناسایی نیست و زمانی که کارفرما شناسایی نشده نمی توان مطالبات سازمان از وی گرفته و به کارگر پرداخت شود.

«نیرومند »معاون روابط کار اداره تعاون ،کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان در این جلسه خواستار اجرای کامل آرای هیات  حل اختلاف  توسط اداره  کل تامین اجتماعی شد و گفت:برخی از آرای صارد شده مراجع تشخیص حل اختلاف قانون کار و تامین اجتماعی از سوی تامین اجتماعی تفکیک می شود.

«مرتضی سلیمی»عضو کمیسیون پشتیبانی اتاق اصفهان در این جلسه از استقلال قانونی هیات های حل اختلاف قانون کار و تامین اجتماعی خبر داد.
آلبوم تصاویر کمیسیون پشتیبانی