تاریخ : دوشنبه 24 ارديبهشت 1397
کد 1929

رییس شورای عالی جوانان اتاق بازرگانی اصفهان:

ورود جوانان به عرصه های مدیریتی و اجرایی تنها راه نجات اقتصاد کشوراست

رییس شورای عالی جوانان اتاق بازرگانی اصفهان در دومین جلسه این شورا در سال جاری، ورود جوانان به عرصه های مدیریتی و اجرایی را تنها راه نجات اقتصاد کشور دانست.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان امیر کشانی، رییس شورای عالی جوانان اتاق بازرگانی اصفهان نوسانات اخیر ارزی کشور را موجب ایجاد فشار مضاعف بر فعالان اقتصادی کشور دانست و گفت: در حالیکه تجار کشورمان برای تخصیص ارز مورد نیاز برای واردات کالاهای ضروری مردم با مشکلات عدیده ای مواجهند، متاسفانه اقلام غیر ضروری زیادی وارد کشور می شود. وی توجه به تجارت را در شرایط کنونی کشور مهم تر از تولید دانست و تصریح کرد: موفقیت در تجارت ضامن موفقیت در فروش تولیدات داخلی است؛ چه بسا تولیدات مطلوب داخلی که به دلیل عدم توانایی در تجارت به فروش نرفته اند پس لازم است فعالان اقتصادی کشور بر این مهم دقت نظر داشته باشند. کشانی در ادامه با تاکید بر اینکه تنها راه نجات اقتصاد کشور تسهیل مسیر ورود جوانان به عرصه کار، تولید و تجارت است، افزود: ورود جوانان به عرصه های اجرایی و مدیریتی موجب خود اتکایی در کشور شده و ما را از دیگر کشورها بی نیاز خواهد ساخت. عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان همچنین ضمن انتقاد از عملکرد نامناسب برخی از مسوولین کشور گفت: در حالیکه از اقدامات اخیر رییس جمهور آمریکا هراسی به دل راه نمی دهیم، به همان میزان عملکرد برخی مسوولین بی تدبیر موجب نگرانی و تاسف است
در ادامه این جلسه محمدحسین قورچانی، مدیر مرکز خلاقیت و فناوریهای نوین شهرداری اصفهان نیزگفت: شهرداری اصفهان به منظور دستیابی به توسعه پایدارشهری و تحقق شعار «اصفهان بهترین شهر برای زندگی» و در راستای تحقق شهر خلاق، اقدام به تاسیس مدیریت خلاقیت و فناوریهای نوین کرده است. وی این مرکز را مجموعه ای پیشرو با جایگاه نخست خلاقیت و فناوری و دارای تعامل سازنده و موثر با بدنه مدیریت شهری دانست و افزود: توسعه پایدار شهری مبتنی بر اقتصاد خلاق، ارتقاء کمی و کیفی طبقه خلاق، توسعه نگاه خلاقانه در مدیریت شهری، بهبود اکوسیستم کارآفرینی شهری، جذب نگاه مشارکت شهروندان و نگاه شهروند محور، جذب ایده و کمک به اجرای آن در شهر، یافتن راهکارهای فناورانه در راستای رفع مسایل شهری و... از اهداف مدیریت خلاقیت و فناوریهای نوین می باشد. قورچانی با بیان اینکه مدیریت خلاقیت در سه حوزه خلاقیت و نوآوری، فناوریهای نوین و حوزه پیشنهادات به فعالیت می پردازد افزود: بررسی طرح های کلان شهری با حضور نخبگان برای پیدا کردن راه حلهای نو و خلاقانه، بررسی مولفه های شهرهای خلاق برای انطباق با اصفهان و تدوین شاخص های اجرایی، شناخت و ارتباط با شرکت های دانش بنیان و مراکز علمی تحقیقاتی، اخذ ایده های جدید شهروندان و نخبگان جهت ارایه به مدیریت ارشد شهر، استقرار و توسعه نظام پیشنهادها در شهرداری اصفهان و... از اقدامات این سه حوزه است. سید یوسف قاضی عسگر،عضوشورای عالی جوانان نیزبا تاکید بر این نکته که کسب تجربه کار عملیاتی در حین تحصیل، ضامن موفقیت جوانان تحصیلکرده دانشگاهی در آینده است، گفت: در سلسله جلسات «تجربه در مسیر» که به همت شورای عالی جوانان برگزار می شود، در حقیقت تجربیات کارآفرینان در اختیار دانشجویان قرار گرفته و آنها با روش های کارو نحوه مقابله با مشکلات و محدودیت ها آشنا خواهند شد که خوشبختانه با استقبال خوبی از سوی دانشجویان مواجه شده است. در ادامه جلسه محمد فروتن فرد، عضو کمیته خدمات نوین این شورا نیز به تشریح نحوه اجرای طرح خدمات تحقیقات بازار پرداخت و گفت: طبق مطالعات صورت گرفته استان اصفهان در زمینه اخذ جواز پروانه بهره برداری ایجادی و پروانه تاسیس دارای رتبه نخست در کشور است این در حالی است که متاسفانه بعضی از تولیدات استان ازقابلیت فروش در بازار جهانی برخوردار نیستند. وی در ادامه بر ضرورت انجام تحقیقات بازار در فرایند تولید تاکید کرد و افزود: فعال کردن واحد تحقیق و توسعه در واحدهای تولیدی و استفاده از پتانسیل های این بخش در شرایط تحریم می تواند در شناسایی نیاز بازار و موفقیت در فروش محصولات بسیار حایز اهمیت باشد. در ادامه نوید ادریس، دبیر شورای عالی جوانان برگزاری رویداد «تجربه در مسیر» با هدف انتقال تجربه صنعتگران به دانشجویان، جلسات هفتگی کتابخوانی، «رویداد اتکاء » ویژه دانشگاه ها از  مرحله پرورش ایده تا تولید ایده های نوین به صورت محدود تحت حمایت مراکز رشد و همیار کارآفرینان را از جمله اقدامات اخیر این شورا ذکر کرد.
 
 
آلبوم تصاویر b9-2-1397