تاریخ : سه شنبه 12 اسفند 1393
کد 191

در آخرین جلسه شورای گفتگو دولت وبخش خصوصی سال 93 مطرح شد؛

بررسی مسایل و مشکلات صادرات محصولات کشاورزی و آمارهای مورد نیاز فعالان اقتصادی

بیست و دومین جلسه شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی همزمان با آخرین جلسه در سال 93 و همچنین با پایان فعالیت هیات نمایندگان هفتمین دوره اتاق بازرگانی،صنایع ،معادن و کشاورزی اصفهان همراه بود.

بیست و دومین جلسه شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی همزمان با آخرین جلسه در سال 93 و همچنین با پایان فعالیت هیات نمایندگان هفتمین دوره اتاق بازرگانی،صنایع ،معادن و کشاورزی اصفهان  همراه بود.

در این جلسه ادامه بررسی پیشنهادات کمیته کارشناسی شورا در خصوص مسایل و مشکلات تولید و صادرات بخش کشاورزی و تعیین اقلام و اطلاعات آماری مورد نیاز سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی موضوع ماده 6 قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار مطرح شد.

در این جلسه با توجه به اتکا بخش عمده ای از صادرات کشور به محصولات کشاورزی پایه وکمتر فرآوری شده پیشنهاد شد که حمایت لازم از تجهیز و توسعه صنایع تبدیلی و فراوری محصولات کشاورزی استان که مزیت نسبی دارند مورد تاکید قرار گیرد.

همچنین معافیت گمرکی تجهیزات مورد نیاز فاقد ساخت و تولید در کشور و فراهم نمودن زیرساخت های لازم مثل زمین مناسب و همچنین توجه و حمایت کشت های برون مرزی و صادرات خدمات فنی و مهندسی از طریق تقویت توان فنی و مالی تشکل های مرتبط مورد تاکید قرار گرفت.

«رسول زرگرپور استاندار و رییس شورای گفتگو دولت وبخش خصوصی استان اصفهان در این جلسه  از تهیه آمار و پیش بینی های مورد نیاز فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران در استان اصفهان خبر داد .

وی افزود:با فراخوان از بخش های مختلف 22 عنوان اقلام آماری مورد نیاز جمع آوری شد .این آمار و پیش بینی ها می تواند به سرمایه گذاران را در انتخاب مسیر فعالیت خود در استان اصفهان کمک کند تا مسیر صحیحی را انتخاب کنند .

وی با اشاره به افزایش تعداد هیات های حل اختلاف مالیاتی استان اصفهان از چهار به دوازده هیات گفت:استان تلاش می کند تا قدم به قدم مسایل و مشکلات بخش خصوصی و سازمان امور مالیاتی را برطرف کند.

وی در ادامه این جلسه از حضور ریس اتاق کاشان به عنوان عضو حقوقی و دو نماینده از فعالان اقتصادی به پیشنهاد اتاق کاشان به عهوان اعضای حقیقی شورا خبر داد وگفت:بر اساس دستور جلسه و نظرات کمیته کارشناسی جلسات شورای گفتکو استان در کاشان برگزار می شود.

استاندار اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود خواستار برگزاری انتخابات هشتمین دوره اتاق بازرگانی،صنایع ،معادن و کشاورزی اصفهان و کاشان با شکوه با سلامت و با انتخاب افراد شایسته شد و گفت:شور انتخاباتی با حضور تشکل های مختلف اقتصادی و فراکسیون های انتخاباتی نشان از حضور فعال فعالان اقتصادی در انتخابات این دوره است.

وی ضمن تقدیر و تشکر از هیات رییسه فعلی اتاق اصفهان گفت:در این دوره ارتباط خوب و آبرومند بین استانداری و اتاق برقرار شد و نمونه بارز آن در تشکیل جلسات مرتب شورای گفتگو قابل مشاهده است.

استاندار اصفهان افزود:رفاقت و برادری در جلسات شورای گفتگوی دولت نشان از ویژگی بارز استان در برطرف شدن مسایل و مشکلات کارآفرینان و سرمایه گذاران است.

زرگرپور در بخش دیگری از سخنان خود خواستار ارایه تسهیلات به کشاورزانی که بر اساس الگوی کشت و بر اساس وضعیت منابع موجود آبی استان شد و گفت:حرکت هایی که در بخش کشاورزی می شود بحران های آب متناسب نیست و باید فعال تر و مسوولانه تر به صورت مدیریت جهادی فعالیت کرد .

وی از مکلف شدن تمام سازمان های دولتی ،بیمارستان ها ،دانشگاه ها و نهادها ی استان در خرید و استفاده دستگاه کاهنده مصرف آب خبر داد و گفت:کاهش مصرف آب از بخش دولتی آغاز و به بخش خصوصی و جامعه ختم می شود.

«غلامعلی قادری»مدیر کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان در این جلسه گفت:پیش بینی نرخ دستمزد به مدت پنج سال امکان پذیر نیست زیرا هر سال بر اساس شرایط موجود نرخ سال آینده تصویب می شود.

وی افزود:میانگین افزایش نرخ دستمزد در طی پنج سال گذشته بین 15 تا 25 درصد بوده که فعالان اقتصادی می توانند میانگین افزایش 20 درصدی را برای هر سال در نظر بگیرند.

 «احمد صفی»معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سارمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در این جلسه گفت:صندوق حمایت از بخش کشاورزی تنها بخش حمایتی از کشاورزان است که نیازمند دریافت اعتبارات ملی و استانی جهت ارایه خدمات به کشاورزان است. 

«احمدرضا همتی»دبیر اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی استان اصفهان در این جلسه خواستار توجه به کشت برون مرزی برای بخش کشاورزی استان شد و گفت:سالانه 2 میلیارد دلار دانه های روغنی وارد کشور می شود و کشورهای آفریقایی ظرفیت بسیاری برای حضور کشاورزان خبره استان جهت استفاده از زمین های مرغوب و تامین نیاز کشور است .

وی افزود:12 هزار فارغ التحصیل رشته کشاورزی در استان بیکار می باشند که می توان از ظرفیت کشت برون مرزی جهت اشتغال آنان استفاده کرد.

«صبری نقاشیان»عضو شورای گفتگو در این جلسه خواستار استفاده از ظرفیت شرکت های تعاونی کشاورزی در الگوی کشت استانی شد .

آلبوم تصاویر شورای گفتگو