تاریخ : سه شنبه 12 اسفند 1393
کد 190

رییس کمیسیون برند اتاق اصفهان:

برای دستیابی به سند چشم انداز توسعه اقتصادی هیچ راهی جز برندسازی نداریم

رییس کمیسیون نام و نشان تجاری (برند) اتاق اصفهان گفت: برای دستیابی بهسند چشم انداز توسعه اقتصادی هیچ راهی جز برندسازی نداریم.

رییس کمیسیون نام و نشان تجاری (برند) اتاق اصفهان گفت: برای دستیابی بهسند چشم انداز توسعه اقتصادی هیچ راهی جز برندسازی نداریم.

«محمدرضا رجالی»در نشست کمیسیون برند اتاق اصفهان با اشاره به گفتمان رهبری نظام که معتقد است اقتصاد باید درونزا و برونگر باشد اظهار داشت: برای دستیابی به اهداف چشم انداز برنامه1404  هیچ راهی جز برند سازی تولیدات کالا و خدمات در بازارهای جهانی  نداریم.

وی ادامه داد: برندسازی یک پروسه است و نه پروژه و بر همین اساس در استراتژی برند سازمانی تمامی فرآیندهای سازمانی تحت تاثیر برند قرار می گیرند.

وی افزود:برند مفهومی تازه در اقتصاد ایران به شمار می رود که با عبور از دوره معرفی و تبیین مفاهیم آن به آرامی به سوی پیاده سازی آن گام بر می داریم. اتاق بازرگانی اصفهان برای نخستین بار در کشور به صورت پایلوت از سال گذشته با تشکیل کمیته و سپس کمیسیون برند تلاش کرده است به صورت تخصصی در ایجاد یک برند شهری در اصفهان اقدام کند.

عضو هیات نمایندگان اتاق اصفهان با اعلام اینکه در طی یکسال گذشته موافقت شهرداری و استانداری اصفهان برای ایجاد برند شهری را به دست آورده ایم گفت: تمایز در شهر یا سازمان رمز ماندگاریست و اکنون برای ایجاد یک برند برای اصفهان باید این وجه تمایز را ایجاد و بهبود بخشید.

رجالی گنجوی افزود: از اواخر سال 92 تا اواسط سال 93 برای تمام مدیران شهری و استانی موضوع برند تبیین شد و سرانجام سه ماه پیش پروژه برند شهری در بدنه شهرداری و استانداری با هدف توسعه اقتصادی استان مورد تایید قرار گرفت و به زودی در یازدهم اسفند ماه سال جاری همایش مدیریت تمایز به عنوان گامی دیگر در زمینه برند شهری برگزار خواهد شد تا تصمیمات جدید برای پیاده سازی برند شهری در اصفهان گرفته شود.

«رسول یاحی» معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان موضوع برند را شامل حال افراد و سازمان هایی دانست که به سطحی از بلوغ دست پیدا کرده باشند و افزود: برند یکی از نیازهای سطح بالای انسانی به شمار می رود و اکنون استان اصفهان در جایگاهی قرار دارد که نیازمند ایجاد یک برند شهری است تا بتواند به توسعه پایدار دست پیدا کند.

وی تاکید کرد: برند یک شاخص فردی، سازمانی، شهری و کشوری است و باید آن را در قالب یک پازل تعریف کرد که تمام بخش های این پازل باید در کنار هم به خوبی چیده شوند تا یک مجموعه کارآمد و دارای برند شکل بگیرد

 یاحی افزود: همچنین برای برندسازی و تکمیل این پازل نیازمند یک افق 10 یا 20 ساله هستیم و برنامه مدون و جامعی باید تهیه کنیم تا زیر ساخت ها به مرور فراهم شوند.

«رضا گنجوی»مشاور کمیسیون برند اتاق اصفهان نیز اظهار داشت: از اوایل سال های 1384 گفتمان  برند در ایران شکل گرفت و از سال 90 ساختار پیاده سازی برند آغاز شد. وی ادامه داد: در همان سال شورای عالی برند در کشور تشکیل شد و از طریق همین شورا پیگیری موضوع برندسازی به اتاق ها سپرده شد و پس از آن اصفهان با پیشتازی در این زمینه ورود پیدا کرد و تاکنون نیز نمونه های مختلفی از برندسازی های شهری و سازمانی در کمیسیون برند اتاق مورد بررسی قرار گرفته اند و دغدغه اصلی این بود که چگونه باید یک هویت شهری ایجاد شود. تمام 
آلبوم تصاویر برند2