تاریخ : يکشنبه 25 آبان 1393
کد 19

رونمایی از طرح های پیشنهادی آموزش دانش آموزان و معلمان در تقویت فرهنگ کار،کارآفرینی و کارگروهی

رونمایی از طرح های پیشنهادی آموزش دانش آموزان و معلمان در تقویت فرهنگ کار،کارآفرینی و کارگروهی

در کمیته ارتقا فرهنگ کار اتاق اصفهان ارایه  شد؛

رونمایی از طرح های  پیشنهادی آموزش دانش آموزان و معلمان در تقویت فرهنگ کار،کارآفرینی و کارگروهی  


دو طرح پیشنهادی کمیته ارتقا فرهنگ کار،کارآفرینی و  کارگروهی کمیسیون آموزش و پژوهش های کاربردی  اتاق اصفهان  در راستای آموزش کار و کارافرینی در مدارس استان اصفهان رونمایی شد.

«وحید قاسمی»عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان  و مشاور کمیته آموزش در دهمین   جلسه این کمیته  تصریح کرد:هدف نهایی این طرح ها ارایه راهکارهای اجرایی و مطالعه شده جهت بهبود فرهنگ کار،کارافرینی و کار  گروهی در مدارس استان اصفهان است.

وی آموزش را یکی از مهمترین موولفه های  فرهنگ پذیری جامعه بویژه برای کودکان و و نوجوانان برشمرد و گفت:مهدکودک و پیش دبستان تا نوجوان و جوان به عنوان مخاطبین این طرح ها در نظر گرفته شده تا بتوان با آموزش های مداوم بتوان آنان را با فرهنگ کار و کارافرینی  آشنا ساخت.  

قاسمی از پایلوت برگزار شدن این طرح ها در مدارس اصفهان خبر داد و گفت:در فاز نخست 36 دانش آموز از مدارس در این طرح شرکت می کنند.

«زهرا فاطمی»کارشناس آمورش و پرورش استان اصفهان  در این جلسه گفت:  طرح «قاصدک»  با هدف پرواز قاصدک های مروج فرهنگ کار ،کار آفرینی و کارگروهی  در مدارس پیشنهاد شده است که دانش اموزان برگزیده با حضور در دوره های آموزشی مطالب و تجارب را به هم کلاسی های خود منتقل سازد.

وی«فانوس»  را  دومین طرح  مطالعه شده کمیته در راستای آموزش سه بخش کار عنوان کرد و گفت:در این طرح  معلمان نقش موثری در تربیت و ترویج کار و کارگروهی به دانش آموزان دارند.

وی افزود:در این طرح  معلمان به صورت دوره های تحت اموزش های کارافرینی و کارگروهی قرار می گیرند و در مدارس این دوره ها برای دانش آموزان  توسط معلمان دوره دیده برگزار  می شود .

فاطمی آشنایی فرزندان با مشاغل پدر و مادر و سایر مشاغل در جامعه را یکی دیگر از بخش های طرح قاصدک عنوان کرد و گفت: بسیاری از دانش آموزان با مشاغل موجود آشنا نیستند و این طرح می توانند به آنان در انتخاب شغل کمک کند.

«علیرضا نادری» مسوول کمیته ارتقای  فرهنگ کار ،کارآفرینی و کارگروهی اتاق اصفهان از پایین بودن میزان انسجام کار گروهی در صنایع استان  خبر داد و گفت:ارتباط خوبی بین واحدهای صنعتی و سازمان های مسوول دولتی جهت رونق صنعت در استان برقرار نیست و این موضوع نیازمند آموزش است .

وی از برگزاری همایش های آموزشی اتاق با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با هدف فرهنگ سازی کار گروهی در استان خبر داد و گفت: اتاق بازرگانی و آموزش و پرورش می توانند نقش موثری در  فرهنگ سازی کار ،کارآفرینی و کار گروهی داشته باشند. 

«اکبر پناهی»معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در این جلسه با اشاره به طرح های آموزش قاصدک و فانوس  گفت:این طرح ها باید با مشارکت آموزش و پرورش ،معلمان ،خانواده ها و دانش اموزان اجرا شود تا به نتایج دلخواه برسد .

وی از تحصیل  700 هزار دانش آموز در استان  اصفهان خبر داد و گفت:برای مشاهده نتایج این طرح باید پایلوت بزرگتر از 36 دانش اموز را در نظر گرفت زیرا این تعداد نسبت به کل دانش اموزان استان عدد ناچیزی محسوب می شود.   

وی ضمن استقبال  از طرح اتاق بازرگانی در جهت آموزش کارآفرینی و کارگروهی به دانش آموزان و معلمان گفت: در فاز نخست می توان مدیران مدارس را در دوره ای اموزشی مشترک با اتاق شرکت داد تا به صورت ساختاری فرهنگ کار و کارافرینی و کارگروهی در مدارس شکل گیرد.

 «سیداکبر  زهرایی»رییس اداره فنی و حرفه ای و کاردانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در این جلسه گفت:برای  موفقیت هر طرح  در آموزش و پرورش نیازمند مشارکت خانواده و دانش آموزان و سیستم آموزش و پرورش است.

«محسن رنانی»عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان در این جلسه گفت:برای ایجاد و تقویت فرهنگ کار،کارگروهی و کارافرینی نیازمند فعالیت درازمدت و با حوصله در آموزش و پرورش و خانواده است .

وی افزود:به جای اینکه یک کار بزرگ در حوزه آموزش و پرورش انجام شود بهتر است یک کار کوچک موثر در یک مدرسه به صورت پایلوت انجام شود تا از نتایج ان برای تعمیم آن بهره گرفت.تمام ح ق  110