تاریخ : يکشنبه 26 فروردين 1397
کد 1891

نايب رييس اتاق بازرگاني اصفهان تاکید کرد:

رناسي:درآمدهای نفتی صرف واردات ماشین‌های نوین صنعتی شود/ حمایت از کالای ایرانی با فضای رقابتی تولید محقق می‌شود

نایب رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان با اشاره به ضرورت ایجاد فضای رقابتی در تولید،تاکیدکرد: درآمدهای نفتی کشور به جای واردات کالا باید صرف خرید ماشین آلات نوین برای صنایع کوچک و بزرگ شود.
مصطفی رناسی در گفتگو با کسب فردا اظهارکرد: خرید جنس ایرانی موجب ایجاد اشتغال پایدار و رونق اقتصادی می‌شود و این امر به صورت یک زنجیره مرتبط و قوی شکل خواهد گرفت، بنابراین برای رسیدن به این هدف همه اقشار مردمی و مسئولان باید در مورد مصرف کالای داخلی جدیت نشان دهند.
وی تصریح کرد: وقتی کالای کارخانجات داخلی را بخریم به ترتیب مصرف زیاد می‌شود، تقاضای تولید افزایش می‌یابد، کارگران بیشتری استخدام می‌شوند و با فروش بیشتر محصول و افزایش درآمد کارگران، سایر اجناس بازار به خرید و فروش می‌رسد که رونق اقتصادی را به دنبال خواهد داشت.
سردبير نشريه اتاق بازرگانی اصفهان ادامه‌داد: متاسفانه در ٥٠ سال اخیر دلارهای نفتی را بیشتر صرف واردات کالا کرده‌ایم در حالی که این مبالغ کلان باید صرف توسعه، نوسازی و بهسازی صنایع بزرگ و کوچک و ایجاد شرایط رقابتی بین آنان می‌شد.
رناسی تاکید‌کرد: انحصار در تولیدات باید برداشته و فضای کسب و کار به نحوی ایجاد شود که فقط سازندگان داخلی اجناس باکیفیت و دارای توان رقابت بتوانند بکار مشغول شوند، زیرا در چنین محیطی می‌توان کالاهای خوب و مفید تولید نمود.
وی با تاکید بر ضرورت کاهش سود بانکی،گفت: با ماشین‌آلات فرسوده صنایع کوچک و بزرگ کشور نمی‌توان محصولاتی در سطح رقابت جهانی تولید کرد، بنابراین بهتر است به جای واردات بی‌رویه کالای خارجی، فن‌آوری صنعتی آنان را وارد نمائیم تا تولید مملکت پیشرفت کند.
رناسي با بیان اینکه منع واردات اجناس قاچاق به کشور از شاخصه‌های مهم شعار “حمایت از کالای ایرانی” است، یادآوری‌کرد: تمام رسانه‌های کشور و به ویژه رسانه ملی باید در این زمینه فرهنگ سازی کرده و زمینه فکری مثبتی برای این هدف ارزشمند ایجاد کنند.