تاریخ : سه شنبه 5 اسفند 1393
کد 189

نهاوندیان:

دولت به تنهایی نمی تواند با فساد مقابله کند

مسوول نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه دولت به تنهایی نمی تواند با فساد مقابله کند،تصریح کرد:در دولت عزم مقابله با فساد وجود دارد و نهادهای مدنی می توانند به دولت در این مبارزه کمک کنند.

مسوول نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه دولت به تنهایی نمی تواند با فساد مقابله کند،تصریح کرد:در دولت عزم مقابله با فساد وجود دارد و  نهادهای مدنی می توانند به دولت در  این مبارزه کمک کنند.

«محمدنهاوندیان»در حاشیه سفر هیات دولت به استان اصفهان در دیدار با اعضای هیات نمایندگان اتاق اصفهان تصریح کرد: فساد یکی از عوامل اخلال در  کسب و کار است و  سالم سازی محیط کسب و کار ،یک نفع عمومی  برای جامعه ایجاد می کند.

وی سالم نگه داشتن محیط  کسب و کار را نیازمند همکاری همه بخش ها  دانست و گفت:اتاق های بازرگانی نقش  مهمی در  شناسایی عوامل تاثیرگذار بر کسب و کار و معرفی گلوگاههای فساد  دارند .

وی تاکید کرد:برای مقابله با فساد نیازمند عزم ملی و نظارت و همکاری نهادهای مدنی هستیم و  تا زمانی که با فساد مقابله نکنیم  رشد پایدار حاصل نمی شود.

 «خسرو کسائیان»رییس اتاق اصفهان در این جلسه  به کسب رتبه نخست شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی استان اصفهان در سطح کشور اشاره کرد و گفت:شورای گفتگو فرصت مناسبی برای برطرف ساختن موانع کسب و کار است و باید از این ظرفیت بیشتر استفاده شود.

 وی از تشکیل کمیته ارتقای فرهنگ کار ،کارآفرینی و کارگروهی ذیل کمیسیون آموزش اتاق اصفهان خبر داد وگفت:اتاق اصفهان اقدام به انتشار کتاب تاریخ حرف ،صنعت و تجارت اصفهان با هدف معرفی توانمندی این استان در عرصه اقتصاد انجام داده  است .

«محمود اسلامیان»نایب رییس اتاق اصفهان در این جلسه گفت: هزینه ناشی از تورم و هدفمندی یارانه ها بر فعالیت واحدهای تولیدی تاثیر گذاشته است و باید سیاست های حمایتی و جبرانی در نظر گرفته شود.

وی افزود:کشورهای توسعه یافته  همواره برای جبران هزینه های تولید ،بودجه هایی اختصاص می دهند و دولت نیز تا زمانی که هزینه های وارد شده  بر تولید را جبران نکند نمی توان انتظار رونق تولید داشت.

وی تفویض اختیار به استان ها در اختصاص بودجه و تسهیلات به واحدهای تولیدی دچار بحران را گامی موثر در احیای آنان برشمرد و گفت:نمی توان هر بیمار را با اورژانس به تهران فرستاد بلکه باید در استان  آن را مداوا کرد.  

اسلامیان تاکید کرد:در شرایط رکود اقتصادی هر تصمیمی که منجر به افزایش هزینه ها شود منطقی نیست.

«سید عبدالوهاب سهل آبادی»نایب رییس اتاق اصفهان در این جلسه خواستار تسریع در راه اندازی قطار سریع السیر اصفهان تهران شد و گفت:توجه به مسایل و مشکلات واحدهای صنعتی نیازمند  توجه مسوولین دولت است .

«مسعود گلشیرازی»عضو هیات رییسه اتاق اصفهان در این جلسه خواستار شفاف سازی سیاست دولت در موضوع  سرمایه گذاری و نقش آفرینی بخش خصوصی شد و گفت:اگر دولت به بخش خصوصی در زمینه سرمایه گذاری اعتقاد دارد باید حد و حدود آن را مشخص کند .

وی مشخص شدن تعریف جامع  سرمایه گذاری خارجی از سوی دولت را عامل موثر در جذب این نوع سرمایه گذاری برشمرد.

«ابوالقاسم سرتیپی»عضو هیات رییسه اتاق اصفهان در این جلسه از اجرا نشدن  قوانین و مصوبات مربوط به بخش سنگ در موضوع قانون مالیات بر ارزش افزوده انتقاد کرد و گفت:برخی از ارگان های عمومی مصوبات دولت را اجرا نمی کنند و باید دولت و مجلس نظارت دقیقی بر اجرای مصوبات  داشته باشند.

«سیدرسول رنجبران»عضو هیات نمایندگان اتاق اصفهان در این جلسه خواستار ممنوعیت سرمایه گذاری های جدید در بنگاههای وابسته به دولت شد و گفت: اختصاص این منابع به بخش خصوصی بخش  می تواند پروژه ها را ارزان تر تمام کند.

«مصطفی رناسی»رییس کمیسیون صنعت و معدن اتاق اصفهان در این جلسه  خواستار اجرای قوانین مصوب مجلس توسط دولت شد و گفت:قانون حداکثر ساخت داخل ،رفع موانع تولید،بهبود مستمر محیط کسب و کار به طور کامل توسط سازمان های  دولتی اجرا نمی شود.

وی اضافه کرد:مالیات بر ارزش افزوده تیر خلاص برای بخش صنعت است زیرا هیچ تولید کننده نمی تواند سه ماه کالای خود را به فروش برساند و وجه آنرا دریافت کند.

«علیرضا نادری»مسوول کمیته ارتقا فرهنگ کار،کارآفرینی و کارگروهی اتاق اصفهان در این جلسه گفت:نبود فرهنگ کار گروهی در جامعه باعث ناتوانی تولید کنندگان در انجام پروژه های داخلی و خارجی شده است.

«مصطفی حجه فروش»رییس کمیسیون کشاورزی اتاق اصفهان در این جلسه با اشاره به تشکیل کمیته آب با هدف بررسی مسایل و مشکلات رودخانه زاینده رود گفت:هنوز تصمیمات لازم برای احیای این رودخانه گرفته نشده است  

وی رودخانه زاینده رود را حیات استان اصفهان و فلات مرکزی  ایران دانست و گفت:اجرای تونل بهشت آباد تا اندازه ای می تواند نیاز آبی را برطرف کند.

«محمدرضا رجالی»عضو هیات نمایندگان اتاق اصفهان در این جلسه با اشاره به اینکه 66 درصد از تولید کشور مشمول دریافت مالیات بر ارزش افزوده می شود ،گفت:ایجاد معافیت مالیات بر تکلیفی اصناف به مدت پنج سال و توسعه زیرساخت دریافت مالیات بر ارزش افزوده می تواند به اجرای موثر این قانون کمک کند.

وی تصریح کرد:مالیات بر ارزش افزوده می تواند بسیاری از  زیرساخت های اقتصادی کشور را تامین مالی کند.

«مرتضی بیشه»رییس کمیسیون آموزش اتاق اصفهان در این جلسه خواستار توجه دولت به  تامین مالی  بنگاههای اقتصادی شد و گفت:وجود نرخ های بالای سود بانکی برای بنگاههای اقتصادی چالش ایجاد کرده است.

«جعفر برکتین»عضو هیات نمایندگان اتاق اصفهان در این جلسه گفت:کجای دنیا وام ارزان قیمت برای واردات تخصیص داده می شود.کجای دنیا وام ارزان قیمت به واردکننده می دهند تا تولید کننده داخلی از کار بیکار شود؟

«علی محمد رجالی»فعال اقتصادی در این جلسه خواستار ارزش گذاری به اتاق های بازرگانی شد و گفت:اعضای اتاق به عنوان مشاور می توانن دولت را در انتخاب تصمیمات صحیح یاری کند .
آلبوم تصاویر نهاوندیان